چطور با استفاده از گیت هاب وبسایت یا وبلاگ بسازیم؟

سلام من میخواهم یه سایتی را در گیت هاب برای خودم بسازم، ولی نمیدونم باید از کجا شروع کنم.

لطفا قدم به قدم بهم بگید چیکار باید بکنم. اینو هم بگم من پولی برای پرداخت هاست یا دامنه یا … ندارم. همچنین زبانهای مثل html یا css و … بلد نیستم، میخواهم با ساده ترین شیوه یک سایت خوب از طریق گیت هاب برای خودم درست کنم. در اینترنت سرچ کردم، متاسفانه چیزی نفهمیدم. اموزش هایی را هم دیدم، ولی چون در لینوکس بود هیچی ازشون سر در نیاوردم.

ممکنه به صورت مرحله به مرحله بهم بگید چطوری میتونیم یه سایت برای خودم با استفاده از گیت هاب درست کنم. و اینکه بعضی از اصطلاحاتی که در گیت یا گیت هاب استفاده میشه، اصلا و ابدا ازشون سر در نمیارم.

منظورم از سایت در گیت هاب اینه که من مثلا قراره توی وبلاگم اموزشهای در مورد جاوا یا در مورد هر چیز دیگه ای مطلبی بنویسم و همچنین در پروژه هایی شرکت کنم و … . مثلا این یه نوعی از وبلاگ:

https://mcsh.github.io/fa/

1 پسندیده

سلام دوست عزیز .

اولا این که گیت هاب یه بستر برای اشتراک گذاری سورس کد پروژه ها هست نه بستری برای هاستینگ سایت . گیت هاب میشه گفت اینستاگرام برای کد هاست

دوم این که وب سایت با وب لاگ به طور کامل فرق میکنه .

اگر میخواید وبسایت داشته باشید بدون این که هزینه ای پرداخت کنید بهترین روش استفاده از بستر wordpress هست . این بستر به شما یه سیستم مدیریت محتوای رایگان میده . یعنی یه سایت آماده که میتونید روش قالب نصب کنید ، خبر بزارید و …

برای هاستینگ رایگان هم میتونید از این مقاله استفاده کنید . که بهترین هاست های رایگان تو سال 2020 رو معرفی کردن .

برای وبلاگ کار خیلی ساده تر هست . خیلی سایت ها هستن که وبلاگ رایگان میتونید توشون بسازید و دلنوشته های روزانه خودتون رو داخلش قرار بدین . از جمله ویرگول ، پرشین بلاگ ، بلاگفا و خیلی بستر های دیگه . کافیه سرچ کنی .

پی نوشت : برای این که بتونید از گیت لب و سرویس های لندینگ پیج و بلاگش استفاده کنید باید حتما به html css و کار با گیت ( اصطلاحالتی مثل fetch , push , get , sync و … ) مسلط بشید که توضیحش از حوصله ایجا خارج هست . برای نیاز شما که میخواید آموزش جاوا بزارید به نظرم ویرگول بهترین گزینه هست .

2 پسندیده

البته گیت‌هاب صرفا جایی برای نمایش کدها نیست بلکه جایی برای ذخیره‌سازی پروژه‌ها است که تمام اعضای تیم (که ممکن است یکجا نباشند) به آن دسترسی دارند. به علاوه پروژه‌ها در گیت‌هاب برای استفاده عموم قرار می‌گیرند نه صرفا برای نمایش و شاید فخر فروشی. از این جهت گیت‌هاب با اینستاگرام تفاوت بزرگی دارد.

1 پسندیده

ممنونم از پاسخ من هدفم همون طوری که گفتم ایچاد وبلاگ ب استفاده از گیت هاب و جیگل هستش نه سایت های مثل ورود پرس و…

سلام ممنونم ممکنه شما در این زمینه راهنمایی ام کنید چطوری میشه سایت رایگانی با استفاده از گیت هاب و جیگل درست کرد

این مقاله به صورت مرحله به مرحله و با تصاویر نحوه ساخت وبسایت رو توضیح داده است:

همین‌طور یک ویدیوی چهار دقیقه‌ای در سایت گیت‌هاب وجود دارد که نحوه استفاده از این سرویس را توضیح می‌دهد:

با این وجود من مراحل را به صورت خلاصه می‌نویسم:
۱. در گیت‌هاب ثبت نام کنید.
2. یک repository با نام کاربری‌تان بسازید. مثلا اگر نام کاربری‌تان javad است، نام repository را javad.github.io بگذارید.
۳. فایل‌های css, html یا جاوا اسکریپت را به این repository اضافه کنید.

در صورتی که می‌خواهید از Jekyll استفاده کنید این راهنما را بخوانید و مرحله به مرحله اجرا کنید.

من پیشنهاد می‌کنم اگر دانش html و css ندارید، برای شروع از TechFolios استفاده کنید و به نسبت نیازتان تغییرات را در این تم پیاده‌سازی کنید.

2 پسندیده

ممنونم متاسفانه صفحه ی مدیوم برای بنده باز نمیشه اینو نوشته

You read a lot. We like that.

You’ve reached the end of your free member preview for this month. Become a member now for $5/month to read this story and get unlimited access to all of the best stories on Medium.

[Upgrade]

من این کار رو با جیگل انجام دادم ولی نمیدونم چرا ادرس من به این صورت نمایش داده میشه نمیدونم چطوری برطرفش کنم.
photo5918053858729374190

و ممکنه خواهش کنم در مورد نحوه ی پست گذاشت و… در گیت هاب با استفاده از جیگل توضیحاتی به صورت قدم به قدم تصویری بدهید. من فارسی مدنظرم هستش نه انگلیسی یعنی برای زبان فارسی کاربرد داشته باشه