چطور به نوجوانان انگیزه بدیم؟

سلام دوستان
حقیقتش در حال جمع آوری یه تیم نوجوان برای مجله هستیم البته الان هم تیممون پنج نفره اما خب خیلی کمیم برای کاری که قراره بکنیم.
تیم ما قراره در زمینه علمی فعالیت کنه اما مشکل ما اینه که هزینه خاصی نداریم حقوقی بدیم یا جایزه ای تعیین کنیم و متاسفانه هیچ نهادی از ما حمایت نمی کنه.
به نظر شما چطور می تونیم به نوجوانان انگیزه بدیم؟ یا اینکه چطور اعضای تیممون رو بیشتر کنیم؟

6 پسندیده

میتونید از طریق انگیزه‌های جانبی کار کنید. مثلا بازی‌سازی میتونه در مورد نوجوانها کار کنه. یعنی مطالب مهم رو در قالب بازی ارائه کنید و روی این مسئله ایده پردازی کنید.

فکر کنم کسانی که در کار آموزش هستن میتونن شناخت بهتری دارن برای ایده. @leilay و @moalem رو دعوت میکنم برای جواب دادن.

بهتره در مرحله اول، کاری در حد تیمتون ارائه بدید تا هم تجربه کسب کنید و هم بتونید به جاهائی که امکان حمایت دارن، کاری برای ارائه داشته باشید. حق بدید به آدمها که براساس ایده صرف نخوان حمایت کنن، ولی احتمالا با کاری برای ارائه به عنوان نمونه شانس بهتری دارید.

جدا از هدف آموزشی، چه هدف کلی دیگه برای تیم در نظر دارید که ارزش کاری داشته باشه؟ برای مثال، ممکنه تجربه هدف کار باشه. ولی بدون دستاورد مفید، ممکنه کار فرسوده کننده باشه.

5 پسندیده

شاید منظورتون رو درست متوجه نشده باشم اما استارتاپ ما قراره که نوجوان ها رو به آیندشون ببره،ایده هاشون رو پرورش بده و در نهایت خیلی از تجارب آینده رو امروز بدست بیاره تا در آینده به شکل پخته تری وارد جامعه بشه.
حتما این جمله رو شنیدید که:
افسوس که جوان نمی داند و پیرنمی تواند
و استارتاپ ما قراره کاری کنه جوان بدونه و وقتی پیر شد بتونه :wink:

4 پسندیده

بنظرم باز هم هدفتون، یا چیزی که اینجا بیان شده خیلی کلیه، یا مبهم.
منظورتون از آینده باید معلوم باشه. مثلاً اینکه تا چندسال بچه‌ها میتونن با شما باشن، یا تا چه مدت حتی اگه از شما جدا شدن میتونن از نتایج کارشون بهره ببرن یا به شما مراجعه کنن.
اولیای اونا چقدر وچگونه توجیه میشن؟ بعضیاشون در برابر فعالیت‌های غیر از روال عادت مقاومت نشون میدن. جالبه که حتی وقتی برای فعالیتی پول پرداخت نشه بیشتر شک میکنن.
مثلا‌ً میتونید هدف رو این بذارید که تیم شما از الان با بچه‌ها کاری رو شروع میکنه که در فلان جشنواره اثری رو اراٸه بده. پس جایزه و انگیزه توسط منابع غیر از شما تأمین میشه و مسٶولیت شما میشه هدایت تیم به سمت اون موفقیت.

3 پسندیده

این ایده خیلی خوبه و در این هیچ شکی نیست. منظورم اینه که کار شما برای خودتون باید ارزش مالی و کاری داشته باشه. حتی اینکه به طور مجانی خدمتی رو به جامعه ارائه بدید، از نظر من مفید نیست، چون معمولا باعث میشه که آدمها ارزش کارتون رو متوجه نشن.

میشه پذیرفت در شروع کار، به دنبال جذب آدمها باشید و در این موردها سختگیر نباشید، ولی بعدا بهتره که فرآیندی وجود داشته که منفعت دوجانبه تامین بشه. این مسائل پایه، ممکنه در اول کار خیلی به چشم نیاد، ولی در طولانی مدت، همین نکات تعیین میکنن که چقدر میتونید دوام بیارید.

1 پسندیده

بله در این مورد داریم مقاله کوچکی رو آماده می کنیم.
اما خب حالا که پرسیدید برای خود من هم سوالی پیش اومد که پادپرس درامدش رو از کدام قسمت سایت درمیاره؟

3 پسندیده

در چه موردی؟ البته احتمالا به طور عمومی منتشر نمیکنید، چون قراره فرآیند مختص خودتون باقی می‌مونه.

2 پسندیده

چندتا سوال دارم.
۱. چه محدوده سنی هستند؟
۲. در حال حاضر چه کاری انجام می دهند؟
۳. کارایی که انجام میدن چقدر نسبت بهشون احساس مسئولیت می کنن و چقدر این کار و احساس مسئولیتشون با هم تناسب داره؟

2 پسندیده