چطور دوستان و اطرافیان و افراد محیط خود را بحث پذیر کنیم؟

در برخی یا شایدم تعداد زیادی از ارتباطات افراد به جای توضیح دادن سعی میکنن از فردی که اشتباهی کرده کناره بگیرن در بسیاری از موارد هم قابل درک هست ؛ مثلا توضیح دادن به فرد مقابل او را قانع نمیکند و بی فایده است و حتی شاید با گارد فرد مقابل مواجه شویم. ولی چطور هست که انسان خردمند تن به گفتگو نمیده یا مجبوره بخاطر تاثیر نداشتن و عواقب توضیح دادن بی سر و صدا بره .
در روابط دوستانه ،عاشقانه و همکارانه و شهروندانه ،از طرفی هم به انسان حق میدم که گاهی نیاز به توضیح نداشته باشه در برهم کنش های معمول اجتماعی. ولی زوم من بیشتر رو قسمت منطق پذیری و سعه صدر افراد در مواجهه با توضیحات هست که میدونم برای همه شاید ممکن نباشه ولی تا حد زیادی باید امکانش باشه.

1 پسندیده

تنها بودن و آروم شدن در خلوت به انسان کمک میکنه تا راحت تر کنار بیاد بهتره یکم کنار بکشیم و بذاریم تنها باشه :slightly_smiling_face:
اونجوری که گفتید اجازه حرف زدن میده شما توی اون زمان تمام حقیقت رو بگو این خودش نیمی از راهه معذرت خواستن البته خشک و خالی نه!
کمک کننده هست …
دلیل کار و اشتباه رو براشون توضیح بده دلیل هارو باز کن و ساده کن و با جزئیات بیان کن شما هم گفتید واکنش نشون دادن حق طرف مقابل هست تنها بودن کمک میکنه که اون فرد با خودش مرور کنه و اجازه بخشیدن شما رو به خودش بده این شرایط وقتی سخت میشه که به ما حق حرف زدن هم داده نشه…! :confused:

1 پسندیده