چطور سبک زندگی سالم داشته باشیم؟

به شیوه زندگی هر فرد که تقریبا تمام رفتارها ، علایق ، کارها و خیلی چیزهای دیگه تو زندگی رو در بر میگیره سبک زندگی میگن.سبک زندگی سالم ابعاد مختلفی داره و بعدهای روانی ,اجتماعی,معنوی و… روشامل میشه.
من بعد از سالها تحمل رنج بیماری,چند وقتی هست که تصمیم گرفتم سبک زندگی سالمی داشته باشم برای همین خیلی از عادتهای اشتباهم رو کنار گذاشتم و عادتهای جدید و مفیدی رو برا خودم بوجود آوردم از جمله این عادتهای جدید و مفید؛
1_غذاهای سالم و کم چرب میخورم.
2_طول روز آب کافی مینوشم.
3_هر روز پیاده روی و ورزش میکنم.
4_کتاب های مفید و مورد علاقه میخونم.
5_زبان جدیدی رو یاد میگیرم.
6_هر روز زمانی رو برای راز و نیاز با خدا اختصاص میدم.
7_به اندازه کافی میخوابم.
8_برا خودم اهداف بزرگ و کوچیکی مشخص کردم و برای رسیدن بهشون تلاش میکنم.
9_ارتباطم با افراد منفی و ناسالم رو کمرنگ کردم و بجاش با افراد مثبت و پر انرژی بیشتر آشنا شدم.
حالا بعد از چندماه اولین سالی هست انقدر سالم و شاد هستم و در اوج آرامش واقعا از زندگی لذت میبرم،شما تا حالا سعی کردین سبک زندگیتونو تغییر بدین و سبک زندگی سالم رو در پیش بگیرین؟ اگر آره چه کارهایی انجام دادین؟ از تحربیاتتون تو این مسیر تغییر برامون بگین.

سبک زندگی و لایف استایل مسئله اصلی چندساله من هست. شاید بعد از شروع قرنطبنه و قبل از شروع دورکاری‌ها ما میان سبک زندگی‌مان محبوس شدیم. من برای این تغییر رژیم غذایی مجلات سلامتی را دور ریختم و با یک آگاهی تازه ورای تمام صنعت‌ها و مارک‌های تجاری زندگی تازه‌ام را آغاز کردم. ساعاتی را به هیولای زیر زمین اختصاص دادم و اجازه دادم مرا در آغوش بگیرد و امنیت از دست رفته اش را بازسازی کند. ادم‌های زیادی نیاز به تنهایی دارند و من یکی از آن‌ها هستم. بعد از شروع دورکاری‌ها و شروع استرس فضاهای مجارزی، آن امنیت تازه ساخته شده، آن نهال نوپای نسبتا قوی، مرا از میان ساعت‌های اضطراب و تشویش بیرون کشید و درمیان آرامش رها کرد.

1 پسندیده