چطور عکس ‌های حذف شده از گوشی اندرویدی رو بازیابی کنیم؟

آیا تا به حال عکسی را به اشتباه از گوشی خود پاک کرده‌اید؟ برای ریکاوری عکس چه کارهایی را باید انجام داد آیا راه موثری برای ریکاوری عکس در گوشی وجود دارد؟

گاهی پیش می‌آید که شما یک عکس گرانبها و مهم از گوشی موبایل خود حذف کرده باشید یا موبایل شما خراب شده باشد و بعد از تنظیم مجدد شاهد حذف شدن برخی عکس‌ها باشید. حال باید بدانیم که چگونه عکسهای پاک شده موبایل را برگردانیم؟برای همین در ادامه چند روش را برای ریکاوری عکس های پاک شده از حافظه داخلی موبایل را بررسی خواهیم کرد. اگر آن دسته افرادی هستید که عکس مهمی را از گوشی خود حذف کردید و به دنبال ریکاوری عکس موبایل هستید، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

۱- ریکاوری عکس از فضای ابری

حذف یک عکس از برنامه گالری شما به معنای حذف آن از فضای ابری نیست، بطور مثال در فضای ذخیره‌سازی اینستاگرام باقی می‌ماند، کافیست وارد برنامه cloud خود شوید و بار دیگر آن را بارگیری کنید.

بازیابی عکس های پاک شده برای ریکاوری عکس در Google Photos، تصویر را باز کرده و از منو گزینه Save to device را انتخاب کنید. برای Dropbox، این قسمت در Export> Save to device قرار دارد. اگر تصویر را از نسخه پشتیبان ابری خود حذف کرده باشید، می‌توانید آن را از همانجا بازیابی کنید. بیشتر سرویس‌های ابری از سطل بازیافتی استفاده می‌کنند که اجازه می‌دهد، هر پرونده حذف شده را در یک بازه زمانی خاص بازیابی کنید.

لیستی از ۶ برنامه ریکاوری گوشی برای گوشی‌های اندرویدی

ریکاوری عکس از Google Photos

برنامه را باز کنید و آیکون سطل را از نوار کناری انتخاب کنید. روی هر تصویری که می‌خواهید بازیابی کنید، طولانی فشار دهید، سپس گزینه Restore را بزنید. پرونده های حذف شده به مدت ۶۰ روز در دسترس هستند.

۲- ریکاوری عکس در گوشی اندروید از کارت SD

شما اگر از عکس‌های خود در فضای ابری پشتیبان تهیه نکنید، لازم است بدانید که چگونه عکس‌های حذف شده را از برنامه گالری خود بازیابی کنید، شاید تنها راه ریکاوری عکسهای قدیمی این است که آنها را در کارت SD گوشی خود ذخیره کرده باشید. در غیر این صورت عکس‌ها را نمی‌توانید برگردانید.

برای بازیابی عکس های پاک شده می‌توانید کارت SD خود را به لپ تاپ متصل کنید و از نرم‌افزار بازیابی استفاده کنید. فایل‌های حذف شده فقط تا زمانی که توسط داده‌های جدید جایگزین شوند، روی کارت حافظه باقی می‌مانند. بنابراین، به محض این که متوجه شدید عکس ها را به اشتباه پاک کرده‌اید، باید کارت خود را از گوشی خود حذف کنید تا خطر رونویسی آنها کاهش یابد.

ریکاوری عکس های قدیمی پاک شده گوشی با جادوگر بازیابی داده EaseUS

بازیابی عکسهای پاک شده قدیمی

بهترین نرم‌افزار رایگان برای برگرداندن عکس های پاک شده گوشی برنامه EaseUS Wizard Recovery است. می‌توانید آن را هم برای ویندوز و هم برای مک دانلود کنید. برای ریکاوری عکس های پاک شده اندرویدی ابتدا کارت حافظه خود را از طریق کارت خوان یا از طریق شکاف کارت SD به رایانه متصل کنید.

  • جادوگر بازیابی اطلاعات را نصب و اجرا کنید.
  • پس از راه اندازی، کلیه درایوهای موجود را نشان می‌دهد که می‌توانید داده ها را بازیابی کنید. که شامل هارد دیسک شما و کارت حافظه باشد.
  • کارت حافظه را انتخاب کرده و Scan را بزنید. این برنامه در حال حاضر شروع به اسکن برای هر پرونده ای که می تواند بازیابی کند ، می کند.
  • با نسخه رایگان می توانید حداکثر ۲ گیگابایت داده را بازیابی کنید.
  • بسته به اندازه کارت و میزان اطلاعات در مورد آن، اسکن می‌تواند تا ۲۰ دقیقه یا بیشتر طول بکشد. اما لازم نیست منتظر بمانید که آن به پایان برسد.
  • روی پیکان کشویی کنار Graphics کلیک کنید و jpg را انتخاب کنید (یا هر نوع فرمت پرونده که تلفن شما در آن تصاویر را ذخیره می کند). تمام تصویری که می توانید بازیابی کنید در پنجره اصلی نشان داده می شود.
  • آنهایی را که می خواهید انتخاب کنید.
  • روی Recover Now کلیک کنید و مکانی را در هارد دیسک خود انتخاب کنید تا تصاویر خود را ذخیره کنید.
  • آنها در پوشه خود صادر و ذخیره می کنند. اکنون می توانید آنها را به تلفن خود کپی کنید.

۳- بازیابی عکسهای پاک شده از حافظه داخلی موبایل

اگر در گوشی از یک سرویس پشتیبان ابری یا یک کارت حافظه استفاده نمی‌کنید، بازیابی عکس های حذف شده از گوشی اندرویدی بسیار سخت‌تر می‌شود. با وجود ادعاهای برخی از برنامه‌های آنلاین، هیچ راهی برای اسکن کردن حافظه داخلی گوشی شما برای برگرداندن عکسهای پاک شده وجود ندارد، مگر اینکه گوشی روت شده باشد.

برگرداندن عکسهای پاک شده با DiskDigger

DiskDigger Photo را از فروشگاه Play نصب کنید. این برای بازیابی عکس و فیلم رایگان است، فقط در صورت بازیابی انواع دیگر فایل‌ها، باید هزینه بپردازید.

  • برنامه را دانلود و سپس راه اندازی کنید.
  • اکنون گزینه‌های Basic Scan و Full Scan را مشاهده خواهید کرد.
  • از گزینه Full Scan استفاده کنید.
  • حافظه داخلی تلفن خود را پیدا کنید.
  • روی آن ضربه بزنید، سپس نوع پرونده مورد نظر خود را جستجو کنید (احتمالاً JPG و/یا PNG).
  • برنامه بلافاصله شروع به اسکن می‌کند و به شما دسته‌ای از تصاویر بند انگشتی را نشان می‌دهد. اینطور نیست فقط عکس‌های حذف شده را نشان دهد بلکه هر تصویر در فضای داخلی تلفن شما به نمایش در خواهد آمد. بنابراین فرآیند کمی طول می‌کشد.
  • برای فیلتر کردن برخی از یافته ها، روی نماد تنظیمات ضربه بزنید. بر اساس حجم و تاریخی که عکس‌ها گرفته شده تنظیمات را تغییر دهید.

گاهی DiskDigger نمی‌تواند هر عکس حذف شده را پیدا کند. هنگامی که آنهایی را که می‌خواهید پیدا کردید، انتخابشان کنید و روی بازیابی ضربه بزنید.

  • مکانی را که می‌خواهید فایل را ذخیره کنید انتخاب کنید.
  • می توانید آنها را در یک برنامه خاص ذخیره کنید، یا آنها را مستقیماً درون پوشه دوربین خود قرار دهید. برای این کار پوشه DCIM را انتخاب کنید و OK را بزنید.

در این مقاله به شما گفتیم که چگونه عکس های حذف شده را بازگردانیم. آیا شما با روش دیگری را می‌شناسید که برای ریکاوری عکس های قدیمی پاک شده از حافظه داخلی موبایل اندرویدی کاربردی باشد؟

منبع:

https://www.19kala.com/mag/recover-deleted-photos/