چطور میشه از پس تقلید و کپی شدن اجناس توسط رقبا براومد؟

پلتفرم مارکت پلیسی (Marketplace Platform) رو فرض کنید که بیشتر اجناسی که توی اون قرار میگیره وارداتی هست و همه فروشنده ها از کپی شدن طرحشون و وارد شدن توسط رقیبشون هراس دارند، چطور میشه این مشکل رو حل کرد و فروشنده ها رو قانع کرد که اجناسشون رو در مارکت قرار بدهند؟

7 پسندیده

بزرگ ترین مشکل ما در بازاریابی در ایران اینه که ما همه چیز رو بر اساس حقیقت ها (Fact) و نه حس ها (Sense) بازاریابی می کنیم. برعکس چیزی که در تمام برندهای دنیا وجود داره. آیا با وجود هزاران کپی از کفش های نایک و آدیداس کسی اصل اون ها رو نمی خره؟
آیا با وجود جنس های چرم مصنوعی کسی از نوین چرم و چرم مشهد خرید نمیکنه؟
یک کیف پول ساده رو در نظر بگیرید. چرم A با کیفیت A اون رو 70 تومن می فروشه. نوین چرم اون کیف رو با کیفیت A 150 تومن! با وجود این که ممکنه انتخاب خیلی ها چرم A باشه اما یک درصد چشمگیری هزینه برند نوین رو می پردازند. یعنی اگر مشتری حس کنه برند شما ارزشمنده، براش خلق ارزش میشه و شما اون رو درک میکنید. خیلی راحت شما رو عوض نمیکنه!

اون مارکت برای نمایش اجناس باید خلاق باشه. باید جایی برای توضیحات اضافه و جلب حس ها به کار بگیره و علاوه بر این که جنس به جنس این کارو انجام میده باید به طور کل خودش رو به عنوان یک اصل فروش و ضامن کیفیت کالا برای مردم جا بندازه.

5 پسندیده

ممنونم از مشارکتتون، اما این پلتفرم B2B هست و همونطور که گفتم اجنساس وارداتی هستند و خب در صورتی که فروشنده ها ببینند جنسی از یک فروشنده ای فروش خوبی داره طولی نمیکشه که عین همون جنس با همون طرح رو وارد میکنند و یکی از دلایلی که تردید میکنند که اجناسشون رو وارد سامانه کنند هم همینه. در صورتی که در این رابطه هم نظری دارید ممنون میشم مطرح کنید. با تشکر

2 پسندیده

این رو فروشنده ها از کجا قراره متوجه بشن؟ حتی اگه پلت فرمی نباشه، باز هم چنین اماری معمولا در بازار قابل دسترسه و فروشنده ها به راحتی از هم کپی میکنن. این طور نیست؟


احتمالا چنین ترسی در ابتدای شروع به کار پلت فرمتون و وقتی هنوز ارزش اصلی پلت فرم شما برای فروشنده ها ملموس نشده وجود داره. بعد که مشتری زیادی در پلت فرم شما هست، فروشنده ها برای به دست آوردن مشتری به سرعت وارد میشن. پس شما میتونین دنبال یه استراتژی ورود به بازار باشین و یا یه ارزش افزوده خفن که باعث شه فروشنده ها ترسشون رو فراموش کنن.

ارزش افزوده میتونه همون حسی باشه که نازنین مطرح کردن.

3 پسندیده

بله، درسته و دقیقا همین موضوع رو باهاشون مطرح کردم و تا حدی هم راضی شدند ولی واسه ادامه همکاری و جلب اعتماد بیشتر میخوام تا جایی که ممکن هست کپی کاری رو به حداقل برسونیم.

درست میفرمایید و به نکته خوبی اشاره کردید.ممنون

1 پسندیده

در دنیای امروز نمیشه جلوی کپی و تقلید رو گرفت. وقتی محصولی وارد بازار میشه که مشتری‌ها رو جذب میکنه در اندک زمان رقبایی با محصولات مشابه و کپی پیدا خواهد کرد. به همین دلیل دنیای امروز و فردا دنیای سرعت و نوآوری است و یک تولید کننده باید با نوآوری مداوم ، جایگاه خود را در بازار حفظ کند وگرنه بازار را واگذار میکند.

اما برای جذب تولیدکننده ، درگام اول موفقیت این پلتفرم یا ایده تا حدی تایید شود تا تولیدکننده حاضر باشد محصول خود را عرضه کند به همین دلیل داشتن طرح کسب و کار مشخص و ارائه مدل اولیه ناب پلتفرم برای دریافت بازخوردهای اولیه میتواند برای جلب اعتماد کمک کند. در لابه‌لای همین طرح و مدل اولیه میتوانید نشان دهید که در حوزه افزایش سرعت عرضه و گسترش بازار و بازاریابی ، چنین پلتفرم و ایده‌ای میتواند به تولیدکننده کمک کند.

1 پسندیده

ممنونم از پاسختون،
اما همانطور که در ابتدا ذکر کردم،کاربران پلتفرم وارد کننده هستند نه تولید کننده.

1 پسندیده