چطور میشه با مرگ یه عزیز کنار اومد ؟

خیلی از افراد بعد از اینکه آدم رو ناراحت و ناامید میبینند شروع میکنن به نصیحت و گفتن اینکه همه میمیرن ، مرگ حقه ، باید باهاش کنار بیای و…
خب سوال اینه که چطور ؟
مطمئنا همه در چنین شرایطی قرار گرفتیم ، چطور این غم رو تحمل کنیم ؟
چطور با مرگ عزیز کنار بیایم ؟
چطور به زندگی عادی برگردیم و بتونیم مرگ شخص رو کمرنگ کنیم ؟
ممنون میشم اگه با تجربیات خودتون راهنماییم کنید .
images%20(2)

4 پسندیده

برای کنار اومدن با مرگ یه عزیز اولین و مهمترین چیز درک و تعریف ما از مرگ است .
هر چیزی که متولد میشود یه روزی می میرد و این یه حقیقته ولی همه حقیقت نیست .
انسان تنها موجودی است که دارای عقل و اختیار است و همه چیز در کائنات برای انسان تعریف میشود به همین دلیل انسان با مرگ از یک فرم زندگی به فرم دیگر زندگی قدم میگذارد .
عزیزان و نزدیکان بیشترین خاطره و تاثیرات را برای ما بجا میگذارند به همین دلیل بیشترین حق را به گردن ما دارند بهترین کار که هم میت و هم بازماندگان را تسلی میبخشد اینست که بیاد خاطره های خوبی که با هم دارند خاطری را شاد کنند .
خاک در دیده بسی جانفرساست / سنگ بر سینه بسی سنگین است
خرم آنکس که درین محنت گاه / خاطری را سبب تسکین است.(حضرت پروین اعتصامی)

5 پسندیده

فکر می کنم بهترین کاری که میشه کرد اینکه فقط تسلیم باشیم و بپذیریم که این اتفاق افتاده و نتیجه قابلیت عوض شدن نداره. این یه قانون کلی تو طبیعت هست و هر راهی جز تسلیم بودن در برابر این اتفاق، می تونه باعث سرگردانی و پریشانی بشه.

2 پسندیده

بستگی به فرد داره که تا چه حد مفهوم مرگ رو پذیرفته. برخی‌ها هنوز مرگ رو نپذیرفتن و براشون مرگ یه اتفاق عجیب و ناگهانی است که نباید رخ میداد ولی رخ داده. اما در مقابل برای برخی مرگ یک پدیده پذیرفته شده است. نسل قبل می‌میرند تا اینکه ما بمیریم بعدش فرزندان و نوادگانمان می‌میرند و این توالی مرگ هیچ وقت نه کُند میشوند نه متوقف.

3 پسندیده