چطور میشه در آپارتمان، تحرک کافی داشت؟

تا حالا تلاش کردین آدمها رو به تحرک تشویق کنین؟ بخصوص در زندگی شهری و آپارتمانی این میتونه یه نیاز عمومی باشه. ولی ممکنه به دلیل نبود فضای مناسب در نزدیک آپارتمان، آلودگی شهری یا هوای نامناسب امکان بیرون رفتن و تحرک به شکل سنتی وجود نداشته باشه.

به چه شکلی با کمترین هزینه و تغییر ممکن، میشه تحرک رو وارد زندگی آپارتمانی کرد؟
فضای در دسترس برای ایده‌پردازی یه آپارتمان معمولی با متراژ ۵۰-۹۰ متر رو در نظر بگیرین. خلاقیت چه کمکی میتونه به این مسئله بکنه؟

7 پسندیده

کلی ویدیو تو یوتیوب هست که این یکی و من 4 ماهی ازش استفاده کردم و عاااالی بود.
تنها چیزی که نیاز دارید ، 9 متر مربع فضا برای ورجه ورجه و یک مانیتور (موبایل) برای دنبال کردن حرکات ورزشی.

4 پسندیده

منم با ویدئو و یا حتی ورزش های مخصوص آپارتمان یا حتی نرمش های ساده تو اتاقم که دوازده متری هستش انجام میدم.یعنی ورزشم رو بیشتر تو اتاق انجام میدم و تمرین میکنم.اگر وقت بیشتری هم داشته باشم که حتما پیاده روی رو دارم.تنها چیزی که باعث شد من تو اتاقم به ورزشم اهمیت بدم سه دلیل بود:کمبود وقت ،علاقه به رقص(که حتما به آینه سرتا پا احتیاج هستش) و نیاز به تمرین،افزایش وزن که مرور داشت سلامت بدنم رو مخرب میکرد.
یوتیوب کلی ویدئو داره حتی تو اینستگرم هم خیلی ها نمونه های ورزشی تو خونه رو انجام میدن و حتی پیشنهاد میدن .

3 پسندیده

پیشنهادهای خوبی بود. البته منظور من از تحرک بیشتر چیزی شبیه به دویدن یا پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری بود!! محدودیت آپارتمان روی این چیزها اثر داره و نرمش و ورزشهای ساده قابل انجامه!!

3 پسندیده

یوسف خودمونیم چطوری میشه یه نفر تو اپارتمان دوچرخه سواری کنه؟ این از اون سوال ها بودااا

3 پسندیده

اینکه ممکنه ولی هزینه داره: دوچرخه ثابت!!! :sunglasses: منظورم همین تیپ استفاده از فضاست که خلاقیت رو به کار میندازه.

3 پسندیده

وجود یک بچه ی شیطون از برنامه و تردمیل و دوچرخه ثابت و …بی نیازتون میکنه
چون باید مثل سایه دنبال بچه باشی

3 پسندیده

از همین دستگاه‌های ورزشی مثل تردمیل میشه استفاده کرد وگرنه فکر نکنم بدون درگیری و حاشیه‌ای بشه در یک مجتمع آپارتمانی ورزش‌های پرتحرک رو انجام داد !! :smiley:

ولی در کل همین مسئله باعث میشه که ایده‌های جدیدی در نوع ساختن آپارتمان‌های آینده شکل بگیره و اینکه هر مجتمعی باید یک طبقه مخصوص امکانات ورزشی داشته باشه تا ساکنین آپارتمان بتوانند از امکانات ورزشی استفاده کنند. با متراکم‌تر شدن شهر‌ها به نظرم این تحول و تحولات مشابه در ساختن مجتمع‌های مسکونی لازمه.

2 پسندیده

الانم هستن ساختمون هایی که با تجهیزات ورزشی اند اما قیمت نجومیه :smile:
اینکه ادم خونه ای که میخواد برای خودش بسازه با تجهیزات ورزشی طوری که وقتی میخواد ورزش کنه راحت باشه اون قضیه اش فرق داره.

1 پسندیده

اگه مدل ارزون‌ترش رو بشه تولید انبوه کرد خوبه. :grin:

1 پسندیده

اونوقت باشگاه ها خالی میشن :smile:

1 پسندیده

الزاما چیز جدیدی که میاد ، قبلی‌های خودش رو به تاریخ ملحق میکنه :grin:
البته باشگاه‌ها میتونن با نوآوری بهتر و بیشتر به بقا ادامه بدن :weight_lifting_man:

1 پسندیده

یه توپ بادی بزرگ یا استفاده از اشیا دیگه مثل بالش و دسته جارو برقی برای ورزشهای کششی و استقامت میتونه مناسب باشه

4 پسندیده

سلام ب نظر من میشه اپلیکیشن قدم شمار گوشی رو روشن کرد و هنذفری گذاشت و کتاب صوتی گوش داد و همزمان بصورت رفت و برگشتی راه رفت من با این روش تو آپارتمان ۶۰ متری تا ده کیلومتر رکورد زدم و کلی کتاب خوب گوش دادم و خیلی برام لذتبخشه (البته به شرطی که با این روش سرگیجه نگیرین). همچنین انجام حرکات ورزشی روزانه و یوگا از طریق اینستاگرام با وسایل ساده،همچنین میتونیم یه گوشه اتاق رو گلکاری کنیم یا کلی کارای هنری که یجور تحرک حساب میشن. این نظر شخصی و تجربه خودم هست.

با داشتن یه بارفیکس میتونید واد سیندی (cindy) کراسفیت رو اجرا کنید خیلی چالشی و پر تحرک هست.

1 پسندیده

فکر میکنم نبود فضای مناسب برای ورزش بهانه ابتدایی باشه که راه حل های زیادی داره فقط و فقط کافیه فرد بخواد کار رو انجام بده. فقط کافیه یک مت داشته باشیم و البته تلفن همراه
میتونیم در نرم افزار اینستا گرام و پینترست کلمه sport in home رو سرچ بکنیم و فیلم های اموزشی رو به دقت ببینیم و با اونها همراه بشیم. من در این هفت ماه اینکار رو انجام دادم و حتی جایگزین وسیله های ورزشی رو هم پیدا کردم.

2 پسندیده