چطور میشه فهمید ایده‌ای که داری روش کار میکنی، قبلا کسی روش کار نکرده باشه ؟

چهار مورد ایده داشتم که سالها روشون کار کردم . بعد اتفاقی فهمیدم کسانی زودتر از من موفق شده‌اند .

4 پسندیده

هر چی میخوام با صورت مسئله همزاد پنداری داشته باشم صحبتهای کلی یا خیلی شعاری-امیدواری میاد تو ذهنم: نا امید نشو- ادامه بده، هدف بذار و…
این صحبتا صرفاً نظره و از تجربه و دانش بویی نبرده. واسه اینکه بهتر بشه صحبت کرد باید جزییات بیشتری رو شنید. خواهشم اینه که جزییات و تجربه تون رو از مسیری که طی کردید برامون بذارید هر چی جزییات بیشتر باشه، شنونده بیشتر کیفور میشه.

رو چه ایده هایی سالها کار کردید و چه مسیری رو پیش رفتید؟

1 پسندیده

نکته‌ای هست که مدت کوتاهیه عمیقا بهش رسیدم!:
الان اگه کسی بهم بگه که «من ایده‌ای دارم که تا حالا کسی بهش فکر نکرده»، بهش خواهم گفت که «شما تا حالا خوب نگشتی!» :wink:

به نظر من “هر” ایده‌ای که به نظرتون می‌رسه، می‌تونین 100 درصد مطمئن باشید که حتما کسای دیگه‌ای تا الان بهش فکر کردند و روش کار کردند. (منظور اینه که خطای این “100” درصد این قدر پایینه که می‌تونیم عملا همون 100 درصد رو در نظر بگیریم).
یکی از مشاوران کسب و کارها هم می‌گفتن، طبق یک آمار گزارش شده، هر ایده‌ای که به ذهن‌تون می‌رسه، به طور میانگین همزمان 11 نفر در دنیا دارن بهش فکر می‌کنن. (بدون منبع)

نتیجه‌ای که می‌خوام از این موضوع بگیرم اینه که نو بودن ِ یک ایده، تنها یک عامل در موفقیت افراد در به ثمر رسوندن اون ایده است و اگر به عوامل دیگه‌ی موفقیت ایده پرداخته نشه و فقط به این ویژگی تکیه بشه، در این صورت ما رهیافت قابل اطمینانی رو انتخاب نکردیم.

1 پسندیده