چطور میشه مدارس رو تغییر داد؟

همون طور که میدونید بسیاری از افراد (از جمله خود من) از شیوه آموزش و کار‌هایی که دانش آموزان باید در مدرسه انجام بدن ناراضی هستن.


منظورم از این عنوان این نیست که پیشنهاداتتون برای بهتر شدن مدرسه‌ها چیه؛
منظورم اینه که چه کاری باید انجام بدیم که شیوه آموزش در مدارس تغییر کنه؟
:books::books::books:
آیا میشه در مدرسه ای که مدیرش هستیم یا کلاسی که معلمش هستیم، کتاب‌های درسی رو بزاریم کنار و درس رو جور دیگه‌ای به دانش‌آموزان یاد بدیم؟ یا با استفاده از تکنولوژی روز، تجربه‌ای بهتر و همراه با سرگرمی رو ارائه بدیم؟

:books::books::books:
اگر همچین کاری ممکنه، چطور باید انجامش بدیم؟
و اگر ممکن نیست، دلیلش چیه؟ آیا میشه ممکنش کرد؟
چقدر زمان میبره؟ هزینه مالیش در چه حده؟ چرا تا بحال کسی انجامش نداده؟

6 پسندیده

اگر بتونید نگرش معلمان رو اصلاح بکنید خواه نا خواه شیوه های اموزش در مدرسه هم تغییر خواهد کرد. بارها گفتم توجه به نیروی کار ولی کسی اهمیت نمیده!

2 پسندیده

چند بار تلاش هایی انجام شد. مثلا مدارس طبیعت تاسیس شد اما آموزش و پرورش بعد از چند سال فعالیت جلوشون گرفت.
تعطیلی مدارس طبیعت در سکوت

2 پسندیده

من به طرحتون خیلی فکر کردم؛ به نظرم ایده کلی‌اش خوبه ولی نیاز داره که ابعادش به طور کامل بررسی بشه؛ همین طور یک سری از ابهاماتش باید برطرف بشه؛ باید بدانید دقیقا هدف از اجرای چنین طرحی چیه؟ چه درس‌هایی را می‌خواهید متفاوت با سیستم آموزشی جاری آموزش بدهید؟…
البته موانع زیادی سرراهتون هست اول از همه مسئولین مدرسه؛ باید بتونید اولیای مدرسه رو در راستای طرحتون به طور کامل و دقیق توجیح کنید و اثرگذاری طرح رو بهشون نشون بدهید؛ در مرحله بعد باید بتونید والدین دانش‌آموزان رو با خودتون همراه کنید که این خودش نیاز به برگزاری جلسات متعدد با والدین داره که بسیار باعث فرسودگی معلم میشه و آنقدر که این کار انرژی میبره خود طرح نمیبره :thinking:.
در پایان بحث شیرین هزینه که البته نمی‌تونم درباره‌اش نظر بدهم چون کاملا گزینه متغیری است گاهی میشه با خلاقیت‌های ساده هزینه‌ها رو کاهش داد و گاهی برخی هزینه‌ها هر چند سنگین بسیار ضروری است.
درنهایت امیدوارم بتونید طرحتون رو کامل کرده و شاهد اجرای اون باشیم.

1 پسندیده

آفرین به این سوال خوب!
واقعا تو فکر من هم هست . به نظر من شدنی هست . کادر آموزشی باید انرژی خوبی داشته باشن و یک سری زنگ ها مثل سرگرمی و بازی اضافه بشه . خود معلم نباید یکنواخت درس بده با توجه به جو کلاس و خلاقیتش هر دفعه یکجور تدریس کنه یه بار با تخته یه بار با رفتن در حیاط یبار با تماشای مستند یبار با سوال پرسیدن از بچه ها جریان درس رو جلو ببره و… برای اینکه انرژی معلم بره بالا به نظرم لازمه دانش آموزان کمتر بشن
مثلا هر کلاس بشه 12 تا دانش آموز!
از طرف دیگه اگر آموزش و پرورش و امکانات و بودجه هم نبود، میتونه مدل درس دادن و ارزشیابی رو عوض کنه و مثل بازی از بچه ها آزمون بگیره.
و در آخر ترم هم (اگر نتونستن تغییرش بدن) که طبق روال معمول پیش بره .

1 پسندیده