چطور میشه یه بانک رو به شعبه زدن تو یه منطقه ترغیب کرد؟

نمی دونم شمام تا به حال به این موضوع بر خوردید یا نه که تو یه منطقه به علت کمبود بانک و یا باجه های عابر بانک مدتهای زیادی مجبور شده باشید تو صف بایستید. اما تا به حال به این موضوع فکر کردید که چطور میشه ترتیبی داد تا یه شعبه بانک تو یه منطقه زده بشه؟

برای تشریح هرچه بهتر این موضوع میخوام به موضوع کارت کتابهای امسال اشاره کنم. این کارت کتابهای توسط بانک شهر توزیع میشه که خوب در خیلی از مناطق شعبه نداره و این برای دانشجویان اون منطقه مثلا واوان اسلامشهر یه معضله. حالا میخوام بپرسم که چطوری میشه این موضوع رو رفع کرد؟

1 پسندیده

واقعا همچین چیزی که گفتین تو خیلی موارد صادق هست. اگر کسایی که امکانات رو پخش می کنن حواسشون به توزیع مناسب و یکنواخت باشه شاید شاهد فقر امکانات در بعضی نقاط نباشیم. سوال من این هست که: اصلا چرا باید بن کتاب رو یه بانک خاص پخش کنه؟نمیشه مراکز پخش بن رو متنوع کرد؟

پارامترهایی که یک منطقه باید داشته باشه تا برای تاسیس یه شعبه تازه در اولیت باشه، دقیقا چیا هستن؟
ایا بین بانکهای خصوصی و دولتی در تاسیس یه شعبه در یه منطقه رقابت هست؟

#پرسش

1 پسندیده
  1. برای تاسیس یک شعبه دریک منطقه باید توجیه اقتصادی وهم توجیه اجتماعی باشد. راهکار: انجام دادن کارها به وسیله اینترنت بانک،همراه بانک،تلفن بانک
  2. دلیل توزیع کارت کتاب به وسیله بانک شهر چونکه بانک شهر برای شهرداری است و امتیازشو به بانک خودش داده، برا اینکه نمیخوان همه بانکها رو درگیر کنن.
    واسه توضیح بیشتر چرا بانک مرکزی توزیع پول نو رو به همه بانکها نمیده؟

در این چند ساله فلسفه شعبه تاسیس کردن عوض شده. اگه دقت کرده باشید توی نواحی که قیمت زمین امکان رشد بیشتری داره تعداد شعبه های بانکها بیشتره. بیشتر میخوان با تاسیس شعبه به نحوی وارد معاملات ملکی شدن. یکی دو سال پیش همین مسئله از طرف دولت مطرح شده بود.

1 پسندیده

اینکه باید توجیه اقتصادی و اجتماعی داشته باشد بر کسی پوشیده نیست، اما مسئله اینه چه شاخص هایی هست که این توجیه را ایجاد می کنند و برای بانک و بانکدار این توجیهات اقتصادی و اجتماعی چه چیزهایی میتونند باشند که اونها را ترغیب به زدن شعبه جدید در یک منطقه میکنه؟

برای تاسیس یک شعبه باید توجیه اقتصادی و هم توجیه اجتماعی باشد.راهکار :انجام کلیه عملیات با اینترنت بانک،تلفن بانک ،همراه بانک . دلیل توزیع کارت کتاب به وسیله بانک شهر چونکه بانک شهر برای شهرداری است وامتیاز اونو داده به بانک خودش.راهکار:خرید اینترنتی
دربین بانک های خصوصی و دولتی برای تاسیس شعبه رقابتی وجود ندارد.
ایده ام برای بانکداری تجمیع کلیه عملیات بانکی ،صرافی،بیمه،بورسدرشعبات بانکها هستش.

اصلی ترین وظایف بانکها جمع آوری سپرده های خورد مردم و پرداخت این مبالغ را به صورت تسهیلات به اشخاص حقیقی یا حقوقی . ازوظایف دیگر بانک ها به ارایه خدمات بانکی میتوان اشاره کرد.در قبال آن کارمزد دریافت میکنن. در حال حاضر بانکها یکی از محرک های اقتصادی به شمار میرون.در صورت انجام کلیه عملیات بانکی،ارزی،صرافی،بیمه،و فعالیت های بورس در شعبات بانکها باعث:
1: کاهش هزینه ها 2: کاهش ترافیک3: کاهش آلودگی و در نهایت آسایش مردم میشود.