چقدر و چطور به عقاید دیگران احترام می‌گذارید؟

همه ی ما انتظار داریم که به حقوق و عقایدمون احترام گذاشته بشه. درحالی که خودمون خیلی وقتا نسبت به حقوق دیگران بی اعتناییم و یا به عقایدشون احترام نمیذاریم.

افراد زیادی رو میبینم که مدام درحال انتقاد و گاهی حتی توهین به عقاید مخالف با عقیده خودشون هستن ولی درعین حال شعارشون «به عقاید هم احترام بگذاریم» هست. این موضوع خیلی منو آزار میده.

تا حالا با خودمون فکر کردیم که، ما چقد به عقاید و حقوق دیگران احترام میذاریم؟

احترام به عقاید دیگران

10 پسندیده

عقاید هر شخص = با خود شخص نیست ولی بعضی ها عقاید خودشون و مساوی با خودشون می دونند و بی احترامی به عقیده رو بی احترامی به خودشون می دونند.
کلا نه باید احترام گذاشت نه بی احترامی کرد فقط به عنوان یک تفاوت باید درکش کرد.

1 پسندیده

تهداب زندگی این است که " هرآنچیزی را که به خود میپسندی برای دیگران هم بپسند" اگر این اصل را در زندگی مان عملی کنیم حتما وقتی چیزی از دیگران انتظار داریم انتظار دیگران را هم باید بیاندیشیم اگر دوست داریم که دیگران به ما احترام کنند و به عقاید مان ارزش قایل شوند پس باید خود مان هم به عقاید دیگران احترام بگذاریم،
در حقیقت به این باید توجه داشته باشیم که دنیا آینه است هر آنچیزی از شما ببیند برای خود تان مینمایاند باید از طبیعت درس بگیریم.

1 پسندیده

بستگی به شرایط داره و نوع عقاید.
مثال:
شخصی به قمه زنی معتقد هست و هر سال این کار رو انجام میده.این کار در حضور افراد زیادی انجام میشه و خیلی مواقع تاثیرات بد و مخربی رو به جا میذاره.
حال آیا باید به این عقیده احترام گذاشت؟

1 پسندیده

چه چیزی مساوی خود شخص است؟

2 پسندیده

عقاید هر شخص نتیجه تفکر و شخصیت خوده شخصه. برابر نیست.
من الان یه عقیده دارم و نیم ساعت بعد یه عقیده دیگه این سیستمی که باعث میشه این تغییر رخ بده = با منه که مجموعه ای از خیلی چیز هاست.
تازه بعضی ها عقاید خودشون و ندارند از جای دیگه برداشت کردن.
مثلا تو تعریف شخصیت انسان میان میگن درون گراست و این درون گرایی باعث یکسری از عقاید میشه.
یه شخص و شاید نشه شخصیتش و عوض کرد ولی میشه عقایدش و عوض کرد

2 پسندیده

احترام به عقیده موضوع مهمی است و در خور توجه زیاد. چند سال پیش من با مجموعه در هلند آشنا شدم به اسم Erasmus Debating Society. مدیران و اعضای این گروه هفته ای یکبار دور هم جمع میشدند و به روش انگلیسی، آمریکایی و غیره با هم بحث میکردند یعنی مبانی استدلال همدیگر را زیر سوال میبردند. قبل و بعد از این بازی هم خیلی دوست بودند و با هم مشکلی نداشتند. این بازی و این مجموعه جایش در ایران خالیست و شاید پادپرس بتواند برگزارکننده ماهیانه یا دوره ای آن باشد. @lolmol با یادگیری مبانی بحث دقیق و نه حمله شخصی میتوانیم احترام به عقاید، انتقادپذیری و درک استدلال افراد را یاد بگیریم. متاسفانه بسیاری در ایران عقده یا مشکل شخصی دارند و حمله با نیت انجام میشود به همین خاطر موضوع انتقادپذیری و احترام به عقاید افراد هنوز جا نیافتده است.
امید از پا گرفتن پادپرس دقیقا تمرین این نکات هست.

7 پسندیده

اینکه ایده فوق‌العاده‌ایه. البته وقتی به صورت نوشتاری اجرا بشه، کمی تکنیک مدیریتی میخواد. در کنار اون افرادی میخواد که احساس کنن آماده اینکار هستن.

2 پسندیده

به صورت صحبت و مباحثه بود نه نوشتاری. اینجا اطلاعات بیشتر رو در مورد این گروه میتونید ببینید. به استدلال کردن خیلی کمک میکنه و اغلب موضوعاتی انتخاب میشه که جنبه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دارند که افراد نظرات و استدلال های خودشون رو دارند.

3 پسندیده

کار برام قابل لمسه و خیلی جذابیت بالایی داره. داشتم در مورد مسیر اجرای مشابه در پادپرس فکر میکردم. احتمالا با بازی‌های (طرح موضوع قوی) جذاب و عمیق میشه اینکار رو انجام داد.

3 پسندیده

زنده باد. ایده بسیار خوبیه. امیدوارم که پا بگیره.

1 پسندیده

البته حتما دقت کردید ردپایی از این مسیر توی تشکیل گروه مسائل روز هست ولی کمی جنب و جوش بیشتری لازم داره!

2 پسندیده