چه افرادی را می شناسید که تند صحبت می کنند؟

این افراد چه ویژگی های دیگری دارند؟
میخوام به ویژگی های مشترک این افراد و خلق و خوشون پی ببرم…
شما فکر می کنید اونهایی که تند صحبت می کنند، چه شکلی ان؟

4 پسندیده

شبیه سوالای کاراگاه بازیه! خب گزارشگرهای فوتبالی معمولا تند صحبت میکنن، ویژگی مشترکشون فکر کردن سریع و به زبون اوردن سریع اون فکراس. حالا یکی فکراش مخاطب پسند از آب در میاد، یکی دیگه تو فکراش سوتی هست.

5 پسندیده

من گاهی کمی تند صحبت می‌کنم، حتی موقع تدریس، و دوست دارم اینطور نبودم. به نظرم مدرسایی که آهسته صحبت می‌کنند، موفق‌ترند.

الان یاد یه شاگردم افتادم، اونم خیلی تند حرف میزنه، انقدر تند که چند کلمه رو میچسبونه به هم یا سر و تهشون رو میخوره، و آدم باید ازش بخواد دوباره بگه، ذهن منظمی نداره و با اینکه خودش برای حرف زدن داوطلب شده، انگار میخواد حرفشو بزنه تموم شه تا راحت شه، بنظرم، این نمود یه مشکله؛ اضطراب؟!

4 پسندیده

من خودم تند حرف می زنم، طوری که وقتی خوابگاه بودم، سرپرست مون می گفت من هیچی از حرفات و متوجه نمیشم.
دانش‌موز که بودم دبیرمون همیشه همین حرف و به من میزد:

الان هم یکی از مسائلی که همکاران به من تذکر میدن همین مساله است. البته اگر حواسم باشه دقت می کنم که شمرده شمرده حرف بزنم، اما به طور کلی تند صحبت می کنم. :roll_eyes:

3 پسندیده

من فک میکنم این افراد ذهن منسجمی ندارن و افکارشون کمی شلوغه.‌ یعنی اینکه به طور ناخودآگاه ذهنشون هم زمان درگیر حل چندین مسئله ست.
و به نظرم دلیل دیگه میتونه این باشه که این افراد خصوصا زمانی که درحال ارائه ی یه مطلب مشخص باشن ، میخوان که همه ی چیزهایی که میدونند یا بلدند رو هرچه سریعتر بی کم و کاست توضیح بدن و تو اینجور مواقع ذهنشون خیلی سریع عمل میکنه‌.
فک میکنم کسایی که تند حرف میزنند ، حافظه قوی در بخاطر سپردن و بازیابی اطلاعات داشته باشن و شایدم ذهنی شلوغ و درگیر !
بنظرتون این دلایلی که گفتم میتونه درست باشه؟!

5 پسندیده

خیلی خوب بود…

2 پسندیده

میتونه حاصل شلوغی ذهن ،خشم ،اضطراب ،نگرانی و خجالت باشه و در مواردی هم میتونه حاصل سرعت عمل و هماهنگی بالای فرد باشه باید شرایط رو دید و سنجید . ولی این یه اصل خوب و مهمه که در حالت عادی آرام و شمرده سخن گفتن بهتر و تاثیرگذارتره و باعث میشه مخاطب خسته نشه

3 پسندیده

ما خانوادگی تند حرف میزنیم و فکر می کنم دلیلش اینه که از بچگی همین طور شنیدیم و همین طور حرف زدیم. تند حرف زدن می تونه یه چیزی مثل لهجه ی خاص باشه که از والدین یاد میگیرن بچه ها.

2 پسندیده

من یکی از اون افراد مورد نظر شما هستم که تند حرف میزنم و اتفاقا دوست دارم بدونم از کجا ناشی میشه و خیلی دوست دارم ترکش کنم ولی نمیشه. یکی از دلایلش رو حافظه بسیار ضعیفم می دونم که میخوام چیزی رو از قلم نندازم و یکیش رو هولکی بودن خودم می دونم و مهمترینشم عادتی میدونم که از بچگی بدست اومده و احتمالا به این دلیل بوده که بزرگترا وقت زیادی برای شنیدن حرفای من نداشتن و منم دوست داشتم همیشه همه چی رو تعریف کنم و بنابراین تند تند حرف زدم تا همی حرفام رو بتونم بگم. البته باید اعتراف کنم اگه کسی یواش حرف بزنه من خیلی نمیتونم دنبالش کنم.

4 پسندیده

من فکر می‌کنم معمولاً کسانی که طبع گرم و مرطوب داشتند، یا به هر دلیلی رطوبت بالاتری داشتند، به نظرم سریع‌تر صحبت میکردن.

2 پسندیده