چه ایده‌ای برای تهویه مناسب در آپارتمان دارین؟

شاید کمتر دقت کرده باشیم، ولی یکی از چالشهای بزرگ زندگی آپارتمانی، نبود تهویه مناسب بخصوص در متراژهای کوچیکه. در خونه‌های قدیمی، به دلیل وجود پنجره‌های زیاد، تهویه مناسب از طریق باز کردن چند پنجره میتونست اتفاق بیوفته و امکان چرخش هوا در محیط فراهم میشد. ولی عموما در فضای آپارتمانی یک پنجره، یا پنجره‌های با فاصله زیاد، مثلا در آشپزخونه و هال، در دسترسه که امکان چرخش هوا رو به شدت کاهش میده.

با این محدودیت در پنجره‌ها، چه روشهای ساده‌ و کاربردی به ذهنتون میرسه که بتونه به تهویه سریع و موثر هوای آپارتمان کمک کنه؟

تهویه مناسب در اپارتمان

5 پسندیده

متراژ آپارتمان ها توی کشور ژاپن خیلی کوچیکه ، ولی خیلی پیشرفته
بالای پنجره اتاق ، سیستمی درست کردن که هوا رو از بیرون میده تو بدون اینکه پنجره باز باشه ، با برق کار می کنه.
Untitled-1

یکی از این دستگاه ها بالای پنجره نصب میشه ، وقتی پنجره بسته است هوای بیرون رو میده تو و وقتی پنجره باز میشه خاموش میشه ، این سیستم به پنجره های دیگه هم وصله و هوا اتاق و به صورت رفت و برگشتی تمیز می کنند. یعنی هم هوای اتاق و از اتاق میده بیرون هم هوای بیرون و میاره توی اتاق.

5 پسندیده

از خوش بو کننده ken استفاده میکنم

1 پسندیده

جالبه. اصلا یاد کشورهای شرق اسیا نبودم، تکنولوژی بالا، فضای فیزیکی کوچک، و رفاه نسبی بالا از لحاظ زیرساخت برای شهروندانشون. نمونه‌ی خیلی مناسبی رو مطرح کردین. سپاس :+1:

4 پسندیده

ما از بوی بد حرف نمیزنیم ما از تهویه هوا که چطور کاری کنیم هوا رد و بدل بشه تو خونه و خفگی با موندگی هوا نداشته باشیم.
متاسفانه نوع ساخت های خونه ها طوری شده که جایی برای سیستم تهویه هوا نمونده …بنظرم بغیر از از اینکه از سیستم های پیشرفته استفاده کنیم باید کار ی کنیم که طراحی ساختمون هامون به تهویه های طبیعی نزدیک بشه.
علاوه بر این میشه از تنوع گیاهانی که اکسیژن دهی بالا دارند در خونه ها استفاده کرد مثل انواع سانسوریا و گیاهان همیشه سبز مثل شفلرا

3 پسندیده