چه ایده‌هایی برای کسب و کار مرتبط با ورزش دارید؟

همراه با جام جهانی فوتبال که این روزها مسئله داغ ورزش به حساب میاد، میشه به بحث کسب و کارهای ساده مرتبط با ورزش هم پرداخت.

image

ورزش به عنوان زیرمجموعه‌ای از کسب و کارهای سرگرمی، پتانسیل بالائی در سرمایه‌گذاری و تولید اشتغالهای جانبی داره. هرچند شرایط محیطی در کشور ما ممکنه تا حدی متفاوت باشه و مسیرهای معمول خیلی قابل اجرا نباشه، ولی باز هم میشه به مسیرهای متفاوت و قابل اجرا فکر کرد.

چه راههای ساده و قابل اجرائی در این راستا به ذهنتون میرسه؟

5 پسندیده

به نفع خانومایی که بچه دارن، کنار مراکز ورزشی و استخرها، اتاق بازی بچه با مربی خیلی مفیده، (بعضی جاها هست)، یا امکانات مشابه این.

سیستمی برای برنامه ریزی ورزش و همراهی و رسوندن سالمندان به اماکن ورزشی خاص خودشون مثل استخر، که برای همشون توصیه میشه.

3 پسندیده

شب فینال لیگ قهرمانان اروپا، مجری برنامه، رضا جادانی اطلاعات جالبی در این مورد ارایه داده بود
هنوز نتونستم لینک ویدیو و یا خبری مربوط به اون آمار پیدا کنم
اما بخشیش یادمه
با نگاه کردن به تبلیغات و اسپانسر های روی پیراهن ورزشی تیم های مختلف در دوره های مختلف میشه دید که سهم تبلیغات شرکت های اتوموبیل سازی و بیمه (مخصوصن بیمه) در این تبلیغات به شدت کاهش یافته و جای خودش رو به تبلیغات کسب و کار های حوزه سرگرمی فوتبالی مثل بازی های فوتبال کامپیوتری، سایت های شرطبندی نتیجه فوتبال، و بازی های مختلف آنلاین حوزه فوتبال (مثل مربیگری های آنلاین و چینِش بازیکن) داده. و البیته که سهم این تبلیغات حوزه سرگرمی شتابدار در حال افزایشه

به نظرم برای کسب و کار جدید در حوزه فوتبال و ورزش ها گروهی دیگه هم میشه روی همین چیزا فکر کرد

4 پسندیده

مثال ساده از قدرت و کشش این کسب و کارها، سایتی مثل ورزش سه هست. این سایت کیفیت خوبی داره ولی نه در این حد که جز بیست سایت پربازدید ایران باشه. صرفا به خاطر تخصصی بودن در زمینه ورزش و البته کمی ایده‌های بازاریابی، دومین یا سومین سایت پربازدید توی ایرانه.

کسب و کارهای جانبی حتی لازم نیست به ورزش مربوط باشه. شاید خیلی مسخره به نظر بیاد، ولی کسب وکار ساده‌ای مثل تنقلات کنار ورزشگاههای فوتبال، میتونه ایده جالبی برای طرح متفاوت بده.

4 پسندیده

اقای مهدی صفایی میگفتن طبق آمار توی تهران 12000 باشگاه بدنسازی هست، ما اگه یک وعده غذای رژیمی برای یک نفر توی 500 تا باشگاه هم ببریم میشه روزی 500 تا غذا، 500 تا پک یک نفره،که البته برای شروع چالش های زیادی داره، و هیچ کاری هم بی چالش نیست. یا کلی خدمت دیگه که من الان به ذهنم نمیرسه و میشه از این باشگاه ها درامد کسب کرد

5 پسندیده

در اینجا می‌خام ایده‌ی @somo849 رو یادآوری کنم!

ایجاد پلتفرمی که در اون همه‌ی افراد بتونن نقد ورزشی بنویسن. یجورایی بشه مدیوم ِ ورزش! یه سیستم امتیازدهی قوی نیاز داره تا منتقدهای خوب توش بالا بیان.

5 پسندیده