چه برنامه هایی برای شبیه‌سازی مسئله‌های فیزیکی میشناسی؟

سلام دوستان
راستش ی ازمایش میخوام انجام بدم درباره فیزیک (نیرو و…) اگه کسی برنامه شبیه ساز فیزیک معرفی کنه ممنون میشم.

1 پسندیده

برنامه‌های شبیه‌ساز بسته به تنوع مسائلی که شبیه‌سازی می‌کنند و امکاناتشان می‌توانند خیلی پیچیده باشند. بهتره اول مقداری توضیح بدید که چه آزمایشی رو می‌خواهید شبیه‌سازی کنید.

2 پسندیده

درباره انرژی و نیرو میخوام باشه یعنی مقدار نیرو و جهت بردار نیرو و… بهم نشون بده. بزار ی مثال بزنم:فرض کن دو تا جسم ساکن هستن یکی به یکی دیگه نیرو وارد میکنه حالا طبق این عمل و چیزی که میدونیم باید نیروی عمل و عکس العمل بوجود بیاد و.‌.‌.،الانم من میخوام تاثیر این نوع حالت فیزیکی رو با مقدار انرژی که به اجسام وارد میشه به صورت عددی و مشخص شبیه سازی کنه بیشتر در زمینه( کار و انرژی +قوانین نیوتون ) میخوام اگر برنامه ای در این زمینه میدونید بگید لطف بزرگی کردید اگر هم اطلاعاتی در این زمینه دارید بگید بازم کمک میکنه!

در زمینه همین کار و انرژی هم اگر مساله شما کلی باشه گستردگی خیلی زیادی هست. از تعداد و شکل اجسام گرفته تا نوع نیروهای بین اونا و این که مثلا آیا چیزی مثل فنر در شبیه‌سازی هست یا نه. اگر یک مساله خاص مد نظرتون باشه مثل یک آونگ یا اهرم یا قرقره مرکب آن وقت سایت‌های زیادی هستند که چنین شبیه‌سازهای کوچک و ساده‌ای دارند. اگر مساله شما استاتیک باشه یعنی حرکت نداشته باشید و نیروها رو در حالت تعادل بخواهید بازم ابزارهای مفید و ساده‌ای هست. استفاده از نرم‌افزارهایی که توانایی شبیه‌سازی هر مساله کار و انرژی رو داشته باشه نیاز به دانش تخصصی داره.

در این سایت‌ها چند شبیه‌ساز هست که فقط مسائل محدود رو شبیه‌سازی می‌کنه

https://www.physicsclassroom.com/Physics-Interactives/Work-and-Energy

1 پسندیده

دستت درد نکنه😊 هنوز کامل ندیدمشون ولی فک کنم کارمو راه بندازن👍