چه جاهای دیدنی در کشور آلمان وجود دارد؟

چه مناطق توریستی و بکری در آلمان میشناسید؟ برای یک سفر یک ماهه به آلمان کدام شهرها و کدام مکان‌ها را حتما ببینیم؟

germany-political-map

2 پسندیده

در ایالت بایرن قلعه Neuschwanstein بسیار دیدنی است. مناطقی برای برپایی چادر و پیاده‌روی‌های طولانی در اطراف قلعه وجود دارد. تصویری از این قلعه و دریاچه پشتش را می‌بینید:

Schloss-Neuschwanstein

منطقه بعدی در ایالت بایرن Königssee به معنی دریاچه پادشاه است. قایق سواری روی این دریاچه خیلی هیجان انگیز است به خصوص اول صبح که مه غلیظی روی دریاچه را پوشانده است. مرتفع‌ترین قله آلپ در کشور آلمان در این ناحیه است. بخش جنوبی این دریاچه را در تصویر زیر می‌بینید:

جنگل‌های ایالت بایرن هم بسیار معروف هستند و برای پیاده‌روی‌های طولانی حرف ندارند. یکی از این مسیرهای پیاده‌روی Rennsteig است که مسیری است ۱۷۰ کیلومتری در دل جنگل که از کنار چند دریاچه کوچک می‌گذرد. یکی از تابلوهای راهنما در جنگل را در تصویر زیر می‌بینید:

3 پسندیده

شهرهای دیدنی آلمان

برلین

برای رفتن به برلین باید حتما دلیل خاصی داشته باشید چرا که خود شهر اصلا زیبا نیست. من پیشنهاد می‌کنم برای دیدن موزه‌ها و یا کنسرت و اپرا به برلین بروید. در تصویر زیر صحنه‌ای از اپرای فلوت سحر آمیز موتزارت را می‌بینید که ملکه شب و سه فرشته سیاه‌پوش مار بزرگی را شکست داده‌اند و فریاد می‌زنند Triumph! Triumph!

zauberflote

برای اطلاعات بیشتر در مورد برلین سفرنامه آلمان، ایتالیا، جمهوری چک را بخوانید.

نورنبرگ

به قدری زیبا و متفاوت است که کمتر کسی می‌تواند از ایستگاه قطارش بیرون بیاید و متحیر نشود. فستیوال‌های مختلف موسیقی و رقص و شادی از جاذبه‌های این شهر است. همچنین رودخانه زیبای pegniz که از مرکز شهر می‌گذرد. دیوارها و دورازه‌های قدیمی شهر همچنان پابرجاست. تصویری از قلعه نورنبرگ که روی یک تپه قرار دارد:

هایدلبرگ

این شهر بین تپه‌ها و نزدیک به رودخانه نکار قرار گرفته است. توریست‌های فرانسوی و آمریکایی را می‌توان به وفور در این شهر یافت. جاذبه این شهر علاوه بر جنگل‌ها، تپه‌هایش و قایق سواری بر روی رود نکار، جاده‌ای قدیمی به نام philosophenweg به معنی راه فلاسفه است که تا بالای یکی از تپه‌ها ادامه می‌یابد. نمایی که در تصویر زیر می‌بینید از بالای این جاده گرفته شده است:
heidelberg

مونیخ

به جرات می‌توان گفت این شهر هیچ چیز دیدنی‌ای ندارد. تنها جاذبه‌اش برای من قدم زدن در مرکز شهر و دیدن موزه BMW بود. فستیوال oktoberfest هم در این شهر با شور و هیجان زیادی برگزار می‌شود. در زیر تصویری از لباس‌های محلی بایرن که معمولا در این فستیوال می‌پوشند را می‌بینید:

سایر شهرها

شهرهایی مانند توبینگن، کلن و دوسلدورف هم جاذبه‌های زیادی دارند که به نظر من در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرند.

5 پسندیده

علی بخش‌های خوبی از آلمان رو گفت، منم می‌خوام از یه جنبه دیگه بگم. یه بخشی از آلمان جاذبه‌های دیداری میشه و بخش دیگه‌اش فرهنگ و نکات جالبی هست که باید در نظر بگیرید. من نمی‌دونم جنس لذتی که از دیدنیهای مختلف می‌کنید چیه. منظورم اینکه آیا شما از طبیعت لذت می باید یا از سنت؟ از ابنیه تاریخی یا از فضاهایی مدرن؟

به شخصه من به فرهنگ و آدم‌ها و تاریخچه آلمان علاقه داشتم و بنابراین بهتون پیشنهاد میکنم تا مناسبت‌های تاریخیشو از دست ندید. مثلا یک ماه قبل از کریسمس یه سری بازارچه‌های خوشگل درست میشه و توش شراب داغ سرو میشه و آدم‌ها کلا بیرونن، یا کافه‌هایی خیلی دودآلود شرق برلین که خیلی جالب و ترسناکن.

شهر دوسلدورف شهر روس‌ها است و بیشتر از یک روز نباید روش وقت گذاشت. هامبورگ خیلی شهر دیدنی‌ای نیست ولی اگه دلتون برای غذای ایرانی تنگ شد حتما یه سری بزنید. کنستانز از اوسط بهار تا اواسط تابستون قشنگه و فرایبورگ و جنگل سیاهشم که کلا جایی بکریه.

2 پسندیده

ممنون از توصیف دقیق. آقای علی، از فلسفه وجودی اون کفشای آویزون چیزی هست برامون بگید؟
و اینکه برای گشتن در آلمان و دیدن جاهایی که گفتید، حداقل چقدر پول و وقت و چه‌جور باید هزینه کرد؟ مثلاً میشه یه ماه از تابستون رو بهش اختصاص داد یا کمتر؟ پیش‌نیازهای این سفر چیه؟
البته فکر کنم بهتر سٶالای دسته دوم رو جداگانه بحث کنیم.

2 پسندیده