چه جوری به اخبار دسته اول و درست دست پیدا میکنید؟

اخبار شبکه های مختلف ایرانی و خارجی رو گوش میدم، تهش به این می رسم که انتخاب اخبار درست از غلط با خودمه. معمولاً هم واسه اینکه بتونم صحت اخبار موجود رو بررسی کنم سعی میکنم از چند منبع مختلف اون رو دنبال کنم.
معمولاً هم بجای اینکه بشه با دسترسی به اخبار مختلف به عمق خبر پی برد، بیشتر اطلاعات عمومی آدم بالا میره.
تو دنیای امروز با این همه خبررسانی ضد و نقیض که آخرین نمونه اش هم خبررسانی از طریق شبکه های اجتماعیه، چطوری میشه بهترین و به روزترین اخبار رو رصد کرد؟

1 پسندیده

من هم مثل شما اطلاعات کافی درباره ی انتخاب اخباردرست ندارم ولی فکرمیکنم با استفاده از یک جامعه اماری بالا بشه جواب درست تری دراورد. بیشتر افرادی که دیدم بی بی سی وان بی اس روبیشتر میبینندوشبکه های ماهواره ای قبول دارند

1 پسندیده

دقیقن. و وقتی که به اخبارشون دقت کنی میبینی که خیلی فیلتر شده و برا مخاطب هدفشون ساخته شده.

1 پسندیده

فکرمیکنم در نصفی ازموارد بله!.ولی گاهی حقیقت هایی رابیان میکنندکه مردم مشتاق به شنیدنشون هستن.{راه جذب مخاطب}:wink:

1 پسندیده

من فکر می کنم اول باید تکلیف رو مشخص کنیم که منظور چه اخباریه و هدف از شنیدن، دیدن یا خوندن شون چیه؟

اول از همه اون چیزی که مشخصه اینه که برای کسب خبر باید اون رو از منابع رسمی خبر دریافت کنیم. قطعا کانال های تلگرامی خاله قزی ها و عمه قزی ها اکثرا شایعه پراکنی های بی اساس هستن.

اما برای حل مشکل جهت دار بودن اخبار رسمی چه باید بکنیم؟
قطعا یکی از راه حل های مهم دریافت خبر از منابع مختلف و جمع بندی اون با عقل و منطق خودمونه. خبر درست رو احتمالا خودمون باید پیش خودمون تحلیل کنیم و تشخیص بدیم، البته این بیشتر درباره اخبار سیاسی صدق می کنه و شاید بشه در مورد اخبار دیگه بیشتر اعتماد کرد.

برگردیم به سوال اول. هدف مون از دریافت خبر چیه؟ آگاهی؟ یه سری اخبار هستن که خیلی زودگذر شنیده میشن و طبیعتا نیازی به تحلیل شدن ندارن مثلا شنیدن خبر فلان حادثه یا خبر اظهارنظر فلان شخص. اما یه سری وقایع نیاز به تحلیل دارن. خوبه که در این باره بخصوص در مورد مسایل مورد علاقه مون، به منابع تحلیلی مراجعه کنیم و ببینیم خبر توسط اشخاص مختلف چطور تحلیل شده. قطعا ما رو به نتایج خوبی می رسونه.

نکته پایانی هم اینکه خود من به طور معمول صفحات توییتر تعدادی از خبرنگاران مورد وثوق خودم رو در زمینه هایی که علاقه دارم دنبال می کنم، معمولا در فضای صفحات شخصی شون سریعتر، بدون سانسورتر و صریح تر میشه به اخبار دسترسی پیدا کرد.

4 پسندیده