چه راهکاری برای ایجاد آرامش و تمرکز در کودکان در شرایط حساس به ذهنتون میرسه؟

دوستان سلام.عسل برگشت مدرسه قبلیش،با این تفاوت که رشته ریاضی ظرفیتش پر شده بود و رشته تجربی ثبت نام کرد و قرار شد سال آینده تغییر رشته بدهد.خدمت دوستان عرض کنم که به نظرم علاقه ایشان به فلسفه است و همینطور استعداد قابل توجهی در حوزه علوم اجتماعی دارد.با اینکه عملاً از طرف من در انتخاب رشته آزاد بوده،اما تحت تاثیر تبلیغ نامناسب برای رشته های علوم اجتماعی از طرف مدرسه و همینطور واقعیتِ جایگاهِ نامناسب اکثر رشته ها از نظر رفاه ورضایت، آینده شغلی،…قرار گرفته اند و اطلاعات کاملی از رشته هایی که ممکن است علاقه و توفیقی در آن حاصل نماید،ندارد.با وجود اینکه سعی کرده ام کمترین استرس به ایشان وارد بشود،به نظر میرسد هرچه به زمان مسابقه بزرگ نزدیک میشویم،توانایی و تمرکز حواس کمتر میشود.به نظر شما در شرایط موجود،چه راه کارهایی میتوان برای ایجاد آرامش و طبعاً افزایش کارآیی آنان اندیشید؟

2 پسندیده

با توجه به گفته های شما، این نتیجه رو می گیرم که دخترتون فعلن علاقه خودشون رو مشخص نکردن و فکر می کنم که این طبیعی به نظر میرسه. فکر می کنم قبل از اینکه کنکور مسابقه ی بزرگی باشه، این که دخترتون انتخاب کنه، مسابقه بزرگتری هست. فقط باید شر‌وع کنه. چه چیزی رو؟ جواب من اینکه تجربه کردن یه انتخاب رو.
فقط به صورت یه تجربه میگم که از کنکور و قبل و بعدش فقط یه مسیر نسازید، گاهی وقت ها میشه مسیرهای دیگه ای رو انتخاب و تجربه کرد. حس من از حرفهای شخص شما اینه که فقط مسیر کنکور رو در نظر گرفته اید و این باعث افزایش استرس دخترتون خواهد شد. به نظر من به دخترتون شجاعت انتخاب کردن رو یاد بدید و اجازه بدید تا خودش مسیر خودش رو انتخاب کنه.

1 پسندیده