چه روش مطمئن و تست شده ای برای افزایش حافظه بلندمدت سراغ دارید؟

چه روش آزمایش شده ای برای افزایش حافظه وجود دارد؟

افزایش حافظه

3 پسندیده

#سوال
کدوم نوع حافظه؟ چند مدل حافظه داریم که رایج ترین تقسیم بندی حافظه کوتاه مدت و بلند مدت هست. کدوم یکی بیشتر مد نظرت هست؟

3 پسندیده

روشی برای تقویت حافظه ی بلند مدت لازم دارم.

1 پسندیده

مساله اینه که حافظه کوتاه مدت (حافظه کاری) خیلی جای زیادی نداره برای همین بهتره که تلاش کنیم وقتی اطلاعات رو به این بخش می فرستیم بعدش بفرستیمش به حافظه بلندمدتمون. ادمهای زیادی روی حافظه کار می کنند. روی اساس شکل گیریش و اینا. یه کتاب هم هست به نام شکل گیری حافظه البته خوندنش رو توصیه نمی کنم چون مثل این می مونه که بخوای دوچرخه سواری یاد بگیری اول بری اصول ساخت دوچرخه رو بخونی.

اما کسانی که روی حافظه کار می کنند به چندتا نکته برای قوی شدن مغز در نگهداری اطلاعات تاکید دارن :
اگه داری درس می خونی بهتره که مرور رو توی برنامه ات بگنجونی. مرور باید با فواصل خاصی باشه ، شبیه تکنیکهایی که در جعبه لایتنر دلیل انتخاب فواصل مرور به شکلی خاص هم براساس منحنی فراموش هست که مدت زمانی فراموشی مطلبی که به ذهن سپردی رو اندازه گیری می کنه و …

نکته بعدی استراحت هست. مغز ما انقدرها که ما ازش کار می کشیم توان نداره گاهی برای همین قاطی می کنه :slight_smile: پس بهتره که در فواصل زمانی مشخصی بهش استراحت بدیم. مثلا اگه یه ساعت تمرکز می کنی یه ربع ساعت بهش استراحت بده

نکته بعدی خواب کافی هست. متاسفانه ساعت خوابی کم باعث میشه هرچی رشته ساختی، پنبه بشه باز. پس بسته به فیزیک و کشش بدنت باید دستت بیاد که چند ساعت از 24 ساعت خوابیدن برات بهتره. بین 7 تا 8 ساعت رنج خوبیه.

نکته بعدی اینه که ورزش یا یه کار یدی جدیدی یاد بگیری، چرا؟ چون باعث میشه کانکشنهای بین نورونهای مغزت ساخته بشه که قبلا نبودن و این ارتباطهای جدید کمک می کنه که حافظه ات هم بهتر کار کنه. حتی اگه نمی خوای چیز جدیدی یاد بگیری . همون کارهایی که قبلا یاد گرفتی رو می تونی به روش جدیدی انجام بدی. مثلا اگه با دست راست پینگ پونگ بازی می کردی حالا با دست چپ تمرین کنی.

اینا رو قبلا تست کردی؟

6 پسندیده

آیا هنرهای رزمی با توجه به اینکه ورزش هایی هستن که همواره شما باید حرکت جدید و توالی حرکت ها رو درش یاد بگیری و به خاطر بسپاری در تقویت حافظه میتونه اثر بذاره؟

1 پسندیده

مطمئن نیستم.
بهترین راه ها اینه که مرور کرد در فواصل منظم ، ورزش و اینا به ادم ارامش میده و مغز خسته رو اروم می کنه و استرس رو کم می کنه.

استرس مداوم خودش باعث میشه کانکشنهای بخش جلویی مغز کمتر بشن. و سیستم ایمنی بدن رو ضعیف می کنه

1 پسندیده