چه روش هایی برای دور کردن مورچه از گوشه و کنار خانه میشناسی؟

وقتی توی خونه مون لونه ی مورچه پیدا میکنیم چکار کنیم؟

چطوری میشه به مورچه ها و یا غذاهایی که با زحمت جمع آوری کردن تعرضی نکنیم، اونها رو وارد جاروبرقی نکنیم ولی خونه تمیز و بدون حشره باشه؟

لانه مورچه در خانه

دنباله‌ی موضوع‌های

5 پسندیده

یه نفر رو میشناسم که هم مواظب حشرات هست و هواشون رو داره و هم به دلیل مطالعات خوبش با بعضی خصوصیات و روحیات اونها اشنایی داره. دعوتش میکنم به این موضوع @sepinoud.keshaavarz شاید راهکارهای طبیعی و بهینه برای دور نگه داشتن مورچه ها از خونه رو بلد باشه.

1 پسندیده

فکر میکنم استفاده از پودر دارچین مانع از ورود مورچه به محدوده ای بشه که توی اونجا استفاده کردین
یکبار توی دوران دانشجویی داخل خوابگاه یکی از دوستام استفاده کردم ظاهرا موثر بود …

3 پسندیده

چه زیبا سوال رو مطرح کردین!

راستش کلنی‌های مورچه بسته به گونه‌شون به طور متوسط 5 تا 7 سال توی یه لونه باقی میمونن. بعد این مدت انقدر خرابی توی لونه‌شون به وجود آوردن که دیگه اصلن اگه بخان هم نمیتونن اونجا زندگی کنن!: )) یه راهش اینه که 5 سال صبر کنی و توی این مدت سعی کنی مواظب باشی در مربایی، عسلی، شکری چیزی باز نمونه و زیاد خرده‌غذا نریزی زمین تا خودشون کوچ کنن. راستش راه غیر خشونت آمیزی برای مقابله با مورچه‌ها به طور کلی وجود نداره، ولی یه سری راه هست که از جاهای خاصی دور نگهشون داری.
اگه از جاهایی درمیان که دردسر شده (مثلن اتاق بچه، چون ممکنه بچه‌ها رو گاز بگیرن و گازشون دردناکه) میتونی اون ورودی‌های خونه‌شون رو با یکم گچ و آب ببندی تا راهشون رو جای دیگه باز کنن. اگه ورودی‌هاشون رو ببندی احتمالن راه‌شون رو به حیاطی، خونه‌ی همسایه‌ای، جایی باز می‌کنن!: ))
مورچه‌ها هم مثل بقیه‌ی حشرات خیلی به بوها و مواد شیمیایی حساسن، اگه نمیخای جای خاصی برن یکم سرکه و آب رو قاطی کن و به اون قسمت اسپری کن یا توی یه خط بریزش مثل یه دیوار نامرئی! بوش دورشون میکنه. همونطور که @Mohammad_Sarraf هم گفت دارچین و همینطور نعنا فلفلی هم دوست ندارن. این مواد آسیبی بهشون نمیزنه ولی ازشون خوششون نمیاد.

2 پسندیده