چه سایتهای برای بهبود جملات در مقالات میشناسید؟

سلام
چه سایت هایی می شناسید که با کمک اون ها بتونم زبان مقالمو بهتر کنم؟
منظورم سایتهایی مثل گرمرلی نیستن. انگلیسیم بین ضعیف تا متوسطه ولی از استادا پرسیدم گفتن مقالم تقریبا از نظر گرامر خوبه. اما زبانش علمی نیست خیلی تحت اللفظیه. با خوندن مقالات و گشتن تو جملاتش نتونستم نتیجه ی خوبی بگیرم یعنی خیلی گیج شدم. یه سایتایی پیدا کرده بودم که میتونستن جملات مشابهم رو تو مقالات پیدا کنن اما خیلی محدودیت داشتن از نظر تعداد کاراکتر و پولی بودن. شما سایتای دیگه ای می شناسید که کمکم کنن؟ یا راه دیگه ای به ذهنتون می رسه؟


چطور یک مقاله خوب بنویسم؟

5 پسندیده

لودویگ هم سایته هم قابل نصب رو کامپیوتر و اینطوری کار میکنه که شما جمله انگلیسی رو بهش میدین، میگرده تو مقالات و متن‌های معتبر مشابه‌هاشو پیدا میکنه و میتونید از بینشون بهترین ساختار رو برای جمله‌تون پیدا کنید.

3 پسندیده

ببین دوست خوبم علاوه بر اینکه تو پادپرس چطور مقاله بنویسم هستش،مکان های دیگه هم هستش که میتونن بهت بگن چیکار کنی یا نه!امااینکه تو بتونی ونتونی مقاله رو بنویسی به خودت و میزان تلاشت و وقتی که برای اون گذاشتی بستگی داره.
من خیلی خوندم که باید چیکار کنم خیلی خوندم که کدوم سایتها خوبن چه فارسی چه انگلیسی.اما باید خودم هر روز به اینکار ادامه بدم و هر روز بتونم خودمو و نوشته هامو جمع کنم و بزارم و دسته بدی کنم.
این ودئو نسیم توضیح داده https://www.instagram.com/tv/Bv1EzZsnXj4/ البته اگر تلگرام داری میتونی به تلگرامش هم سر بزنی و همینطور سایتش تا تز مقاله نوشتن رو بتونی با جزییات پیش ببری.سعی کن هر روز زبان رو کار کنی تا بتونی بیشتر و بهتر تو مقاله نوشتن پیش بری.
اینکه تو در روز یا در هفته چند مقاله هم بخونی بیشتر و بهتر بهت کمک میکنه که خوب بنویسی.مقاله هایی که از سایت های معتبر دنیا هستند و به روز هستند.البته همیشه به روز بودن مقاله ها نمیتونه اثر بخشی یا مفید بودنشون رو برسونه.این ما هستیم که بر اساس علممون و تجربیاتمون در زمینه رشته تحصیلیمون بگیم که کدوم مقاله بهتر هست نسبت به دیگری.
مثلا خودم که دنبال مقاله خوندن بودم درباره رشته م تونستم در این پایگاه مقالات https://academic.oup.com/aepp/pages/Podcasts و https://www.springer.com/gp/search?query=Econometric+Model+Selection&submit=Submit
(که نسیم هم معرفی کرده )بگردی و چیزی رو که میخوای پیدا کنی.

3 پسندیده

ببین توجه داشته باش که دبیران مقالات میگردن توی همون سایتایی که گفتین و دنبال این می گردن که شباهت کار شما با بقیه رو پیدا کنن، بخشی از این شباهت بر می گرده به شباهت ساختاری جملات و کلمات مشابه. اگر می خوای از این سایتا استفاده کنی برای این باشه که ساختار رو دنبال کنی. برای اینکه بتونی کلمات جدید استفاده کنی، کلمات غیر تخصصی رو توی google translate سرچ کن و کلماتی که معانی مشابه دارن و کمتر دیدی رو انتخاب کن. قبل از این که استفاده کی این کلمات رو برو توی سایت longman و اونجا ببین داری جای درستی استفادش میکنی یا نه.

یه پیشنهاد دیگه هم دارم این مقاله nature رو یه نگاه بنداز داخلش توضیحات خوبی هست.

3 پسندیده

ممنونم از راهنماییتون. مقالمو پارسال با راهنمایی استادم نوشتم و استادم داشتن ادیت میکردن که یه مسائلی پیش اومد و نیمه کاره موند. یک سالی هست که از فضای دانشگاه دور موندم و تو این مدت درست حسابی مقاله ای هم نخوندم واسه همین گیج شدم. الان میخوام شروع کنم از نظر نوشتاری بهبودش بدم تا دوباره بفرستم استادم ادیت کنن


ببخشید با موبایل داشتم تایپ می‌کردم یکم مشکل پیش اومد مجبور شدم چندبار جوابمو حذف کنم

1 پسندیده

ممنون از معرفی سایت ها و روش.
من متوجه شدم قبلا تو لودویگ اکانت ساخته بودم صفحش هم برام آشنا بود :sweat_smile::see_no_evil: ولی خب از پارسال تقریبا مقاله رو گذاشته بودم کنار یادم رفته بود …

این که گفتید دنبال کلمات مشابه بگردم که جمله‌هام کم‌تر شبیه باشه باید فکر خوبی باشه. مقاله رو هم میخونم ممنون

2 پسندیده

Screenshot%20from%202019-04-21%2017-52-10

یادم اومد …مشکلش این :point_up: بود. شما برای این راه حلی دارید؟

3 پسندیده

من از این سایت تا الان استفاده نکردم. با وی p ان یه بار free trial رو امتحان کنید ببینید چی میشه.

ولی فکر کنم @sepinoud.keshaavarz از این سایت استفاده کرده.

3 پسندیده

نه فایده نداره اکانتمو می‌شناسه اجازه نمی‌ده بیشتر از این رایگان ازش استفاده کنم :woozy_face: :face_with_raised_eyebrow:

1 پسندیده

ایمیل جدید بساز، اطلاعات متفاوت بده و بعد دوباره Sign in کن.

اینجوریم میشه فقط اونوقت باید چندصدتا ایمیل بسازم تا مقالم تموم شه :sweat_smile:

2 پسندیده

شما @sepinoud.keshaavarz هم همین مشکلو دارید؟ شما برنامشو نصب کردید اون این مشکلو نداره؟

2 پسندیده

من خیلی زیاد ازش استفاده نکردم! فقط به محدودیت کاراکتر خوردم توش. اگه خیلی واجبه و توی یه ماه میتونین جمعش کنید به نظرم یه ماهه‌شو بخرین. سرچ کنید یسری سایت هستین خرید رو براتون انجام میدن از ایران.

1 پسندیده

سلام،

سوال جالبی پرسیدید و فکر کنم من بتونم کمکتون کنم. یه دیتابیس هست که تمام ساختارهایی که شما ممکنه برای نوشتن متون علمی نیاز داشته باشید رو به صورت مفید طبقه بندی کرده. این لینک رو یه نگاهی بندازید…
http://www.phrasebank.manchester.ac.uk/

یه لینک پایین، سمت چپ صفحه هست که مطالب رو بصورت فایل pdf بهتون میده.
امیدوارم این مطالب به کارتون بیاد.

موفق باشید،
احسان

3 پسندیده

ممنونم دانلود کردم جملات مثال زیادی داره که میتونم ازش استفاده کنم :slightly_smiling_face:

1 پسندیده