چه سرویس‌هایی برای برگزاری جلسات و دورهمی‌های آنلاین پیشنهاد می‌کنید؟

این روزها که توفیق اجباری شده تا از رفت و آمدهای غیر ضروری اجتناب کنیم، لازمه خیلی از کلاس‎ها، جلسات یا دورهمی‌های کاری رو در فضای آنلاین برگزار کنیم.
چه بسترهای آنلاینی سراغ دارید که در این زمینه سرویس‌های خوب و جذابی ارائه بدن؟

image

دنباله‌ی موضوع چه کسب و کارهایی بیشتر تحت تاثیر کرونا قرار گرفتن؟

5 پسندیده

واتسپ امکان تماس تصویری گروهی تا ۴ نفر رو داره.

دنبال سرویسی هستم که جلسه یا دورهمی رو بشه به راحتی و آزادی عملی که در فضای حضوری هست برگزار کرد. اپ هایی مثل واتس اپ، اسکایپ یا ایمو فقط سرویس های پایه‌ای برای گفتگو رو ارائه میدن. البته در اسکایپ، دسکتاپ رو هم میشه به اشتراک گذاشت.
ولی یکی از خلأهایی که وجود داره اینه که آدما وقتی در یه جلسه‌ی مجازی جمع میشن خیلی حالت فریز-شده دارن و یه سنگینی‌ای تو فضا وجود داره. آزادی عمل برای تغییر دادن فضا کمتره و زبان بدن خیلی کم به اشتراک گذاشته میشه. برای اینکه در فضای مجازی انرژی آدم‌ها هم به خوبی بین همدیگه منتقل بشه و برهم‌کنش بین آدمها به فضای حقیقی نزدیک بشه، چه کار میشه کرد؟
سرویس‌هایی وجود دارن که در طراحی‌شون به این جنبه‌ها توجه کرده باشن؟

2 پسندیده

از سرویس های ایرانی اگه بخواین استفاده کنین، وبرنو رو پیشنهاد میکنم:

https://weberno.com/

تستش رایگانه، تا جایی که من در جریانم سرورهای خوبی دارن و خبری از فریز شدن نیست. ضمنا اگه به مشکلی هم برخوردین میتونین با بنیانگذارش در تعامل باشین: @Pooya

3 پسندیده

ممنون بابت معرفی :+1:

پ.ن- اینکه در پادپرس به یک سرویس+بنیانگذارش دسترسی پیدا کنی، خیلی جذاب و لذت بخشه! :v: :tulip:

3 پسندیده

سلام

ممنونم از لاله عزیز به خاطر معرفی سرویس وبرنو :heart:

شما با ساخت اکانت رایگان در وبسایت weberno.com میتنید 24 ساعت تمام فیچرها رو تست کنید.

نگرانی بابت فریز شدن نداشته باشید. پیشنهاد میکنم از اکانت تست وبرنو استفاده کنید و کیفیت کانکشن و ارسال صدا و تصویر رو تست کنید.

اگر سوالی بود من پاسخگو هستم.

ممنونم

4 پسندیده

خیلی ممنون از پاسخگویی سریعتون! :pray: @Pooya
پلن‌هایی که برای سرویس‌تون ارائه کردین اونطور که دیدم، همه‌شون آپشن خرید نامحدود ماهیانه داره. برای برگزار کردن چند تک-رویداد در زمان‌های مشخصی از سال، مثلا با حدود ده نفر شرکت‌کننده‌ی همزمان، پیشنهادی دارید؟

2 پسندیده

اپلیکیشن و سرویس discordapp هم خوبه. این رو اوایل گِیمِر ها برای اینکه بازیشون رو نشون بدن استفاده میکردن اما قابلیت این رو هم داره که جلسه و دورهمی آنلاین هم برگزار بشه باهاش

2 پسندیده

سلام. من یه معلمم که تو این شرایط می خوام کلاس گروهی برگزار کنم. اما قیمتاتون واقعا زیاده و در حد توان ما نیست

3 پسندیده

همون طور که خودتون اشاره کردید، سرویس های ما به صورت اشتراک نامحدود ماهیانه ارائه میشه و در حال حاضر برای برگزاری رویدادهای تکی، پیشنهادی روی سایت موجود نیست.

قیمت سرویس ها با توجه به ظرفیتشون متغیره که به طور دقیق روی سایت نوشته شده.

برای یادگیری نحوه استفاده از پلتفرم میتونید در وبینار رایگان امروز عصر شرکت کنید:
https://land.weberno.com/webinar-guide

متشکرم :slight_smile:

3 پسندیده

البته خود پوریا بهتر میتونن راهنمایی کنن و اگه تمایل داشتن طرح تخفیفی برای مدارس ارائه بدن، منتها دو تا چیز رو در نظر بگیرین:

  • مدرسه باید این پول رو هزینه کنه. و با توجه به اینکه مدارس الان تعطیلن، بعضی هزینه های مواد مصرفی در طول ماه برای مدارس کم میشه و فکر میکنم مدارس بتونن ماهی ۴۰۰ تومن برای کلاس های درسشون کنار بذارن.

  • توجه کنین که امکان استفاده از کلاس درس انلاین در طول اون یه ماه، نامحدوده! یعنی مثلا ده تا معلم با هم میتونن یه ماه اشتراک تهیه کنن و نفری ۴۰ تومن میشه که واقعا چیزی نیست!

ضمن اینکه شما داری هزینه زیرساخت و کیفیت خدمات میدی. چرا فکر میکنی ۴۰۰ تومن در ماه برای چنین خدماتی زیاده؟

2 پسندیده

من یه سرویس دیگه پیدا کردم که امکان خرید با مدت محدود و درنتیجه قیمت پایین‌تر داره و برای نیازی که من دنبالش هستم به کارم میاد:


از بین امکاناتش، از اینکه امکان ساده‌ی «دست بلند کردن» داشت خوشم اومد. یه علامت دست برای شرکت‌کننده ظاهر میشه که با کلیک روی اون، معلم یا اپراتور متوجه میشه که کاربر سوال داره یا میخواد حرفی بزنه.
دسکتاپ رو هم میشه در حالت های مختلف به اشتراک گذاشت، یک مدل خیلی به درد بخورش این بود که صفحه نمایش همراه با حرکت موس رو میشد به اشتراک گذاشت.
برای تست کردن فیچرهای مختلفش هم نیاز نبود داخل سایت ثبت نام کنم، به قسمت دمو در سایت رفتم و فیچرها رو تست کردم.

4 پسندیده

اشتراک گذاشتن تصویر زنده رو توی این سرویس پیدا نکردم. فکر کنم فقط ارتباط با صدا و متن میشه برقرار کرد.

آقا بهترین سرویس رو پیدا کردم . استفاده کردیم و بسی لذت بردیم . این شما و این هم big blue button .

امکاناتش عالی هستن .

کافیه نسخه اوپن سورس رو از اینترنت دانلود کنید قرار بدین روی یه سرور آپاچی و تمام .

آماده استفاده به صورت رایگان هست …

پی نوشت : اگر تخصص لازم برای پابلیش نسخه اپن سورس رو ندارید میتونید از اینجا پلن های آماده ای که روی سرور های ایرانی بالا اومدن رو استفاده کنید . برای کلاس مجازی عالی هست این سرویس . @leila @moalem

5 پسندیده

مرسی
من فعلا در این حد رسوندم خودمو که با لب تاب فیلم بسازم بذارم آپارت تو واتس اپ لینک بذارم بچه‌ها ببینن، فقط صدامو میشنون و صفحه کتاب و نوشتنم روی لب تاب رو می بینن.
ولی در اولین فرصت باید قابلیت‌ها امکاناتم رو افزایش بدم.

2 پسندیده

نرم افزار BBB بسیار کاربردیه و من حدود 2 سال، تمام کلاس های آنلاینم رو با این نرم افزار برگزار می کردم. البته در مقایسه با سرویس فعلی weberno، تفاوت‌های بنیادین داره که این تفاوت ها مرتبط با بحث فعلی ما نیست.

نکته ای که به نظرم عجیب اومد، تعرفه‌ها و امکانات سرویس ایرانی ای است که معرفی کردید. تعداد شرکت کننده هم‌زمان در BBB، عدد 150 نفر یا 3 رویداد هم زمان 50 نفره است. توصیه توسعه دهنده ها، حداکثر 100 شرکت کننده هم زمان در یک رویداد آنلاین هست. ما خودمون قبلا رویدادهایی با 120 یا 130 نفر شرکت کننده هم داشته ایم. اما اعدادی که در تعرفه ها نوشته شده، مخصوصا تعرفه های 500 نفر به بالا، به نظر باید بازنگری بشن. شما اگر سرچ کنید میبینید که در دنیا هم چنین اعدادی ارائه دهنده های بسیار محدودی داره.

همچنین قیمت گذاری این وبسایت نشان از استفاده از سرورهای مجازی داره که در تضاد مستقیم با توصیه های توسعه دهنده های BBB است. رویدادهایی که ما قبلا برگزار می کردیم با 120 نفر شرکت کننده، همگی روی سرورهای اختصاصی برگزار می شد که خب طبیعتاً هزینه های ما چند برابر بالاتر بود، اما کیفیت برگزاری رویدادهای ما هم بسیار قابل قبول بود.

سرویس های این ارائه دهنده شاید برای رویدادهایی با تعداد شرکت کننده پایین مناسب باشه (که البته اون هم مطابق با استانداردهای BBB منطقا باید هزینه بالاتری داشته باشه)، اما بعید به نظر میرسه که برای تعداد شرکت کننده های نوشته شده در تعرفه ها کاربردی باشه.

برای جمع بندی، BBB یک راهکار بسیار مناسب برای برگزاری کلاس‌های آنلاین هست، اما تعرفه های معرفی شده در لینکی که قرار داده اید، هم از نگاه فنی و هم از نگاه اقتصادی، به نظر باید بازنگری بشن.

برای مطالعه اطلاعات تکمیلی درباره توضیحات من، میتونید به لینک زیر مراجعه کنید:
https://docs.bigbluebutton.org/support/faq.html#how-many-simultaneous-users-can-bigbluebutton-support

متشکرم

2 پسندیده

توییچ رو هم چک کنید. البته بیشتر برای خوره های بازی است اما سرویس خوبیه
twitch

1 پسندیده