چه عامل‌هایی باعث میشه یه نفر کاریزماتیک باشه؟

از تعریف متمم برای کاریزما و کاریزماتیک بودن استفاده میکنم:

کسانی ویژگی کاریزماتیک بودن را دارند، در ارتباط با دیگران چه در تعامل‌های عادی روزمره و چه به عنوان یک الگو و فرد الهام‌بخش، در لایه‌های عمیق احساسی بر روی دیگران تاثیر می‌گذارند.

جذاب بودن آنها از نظر دیگران، اثرگذار بودن نظر و حضورشان ( جذبه داشتن ) و قدرت جهت دادن به دیگران (چه یه فرد و چه گروهی از انسان‌ها)، از جمله ویژگی‌هایی است که شاید با شنیدن واژه‌ی کاریزما یا افراد کاریزماتیک در ذهن شما و بسیاری از انسان‌ها، تداعی شود.

کاریزماتیک‌ها معمولا نقش رهبر رو در جمع‌های کوچک و بزرگ به عهده دارن.

رهبران کاریزماتیک

به افراد کاریزماتیکی که میشناسید و یا افرادی که روی شما تاثیر ذهنی دارن فکر کنین، این افراد چه خصوصیات و ویژگی‌های اخلاقی دیگه‌ای دارن که باعث میشه کاریزماتیک شن؟

دنباله‌ی موضوع تا به حال جذابیت تون براتون دردسرساز شده؟:sunglasses:

10 پسندیده

درود این اولین پست منه اگه حرفه ایی نیست ببخشید
به نظرم کاریزما در مرحله نخست بر میگیرده به شخصیت ذاتی فرد یا به قول این روزها همون ژن خوب از دیگر مقدمات داشتن کاریزما فیزیک بدنی مناسب و صدای خاص و امکان استفاده از زبان اندام در حین برخورد و سخنگویی است. ولی مهمترین مسله بهره هوشی و هوشمندی بالا و قدرت تحلیل مخاطبه

7 پسندیده

در خصوص شخصیت‌های کاریزماتیک باید چند نکته را در نظر داشت .
اول این‌که فردی به دلیل ظاهری مطلوب و توانایی بالا در تعامل اجتماعی ممکن است قدرت جذبه داشته باشد ولی این قدرت با قدرت کاریزماتیک فرق می‌کند . فرد جذاب بر روی احساسات افراد اثر می‌گذارد ولی شخصیت کاریزما یک گام فراتر به رفتار ، کنش‌ها و واکنش‌های افراد جهت می دهد و اثر می‌گذارد .

دوم . به همین دلیل عموما کاریزماتیک در حیطه رهبری و مدیریت معنا پیدا می‌کند و صفتی است که پیروان به رهبران به دلیل یک سری رفتارها و عملکردها می‌دهند .

به عقیده وبر رهبران کاریزماتیک در مواقع سخت و مشکلات و بحران‌ها ظهور پیدا می کنند . افرادی که به ارائه راه‌کارهایی تازه و نوآورانه و گاهی عجیب و خنده‌دار برای حل مشکلات می‌پردازند اما زمانی که با همین راه‌کارها مشکلات را حل و فصل می‌کنند به محبوبیتی گسترده و اثرگذار دست پیدا می‌کنند و پیروانی پیدا می‌کنند که با اشتیاق و از روی میل باطنی حاضر اند فرامین رهبر کاریزماتیک را اجرا کنند . این افراد قبل از حل مشکلات افرادی کم لیاقت و با جذابیت کم محسوب می شوند .

به عنوان نمونه استیوجابز با اهداف و راه‌حل‌هایی نوآورانه و گاهی غیرممکن(ازنگاه دیگران) در یک برهه از تاریخ ظهور پیدا می‌کند و موفقیت او در تحقق این اهداف باعث می‌شود تا به یک شخصیت کاریزماتیک و الهام‌بخش تبدیل شود در حالی که استیوجابز قبل از تاسیس کمپانی اپل شخصیت جذاب و کاریزماتیک و فوق العاده محسوب نمی‌شد .

9 پسندیده

بعضیا افراد کاریزماتیک رو با قدرت بالای تاثیرگذاری روی دیگران و رهبریشون و کمتر تأثیرپذیری میشناسن ولی وقتش رسیده قدرت تطبیق پذیری با اقشار مختلف و در عین حال ارتقای سطح خود و ثابت نموندن روی عقاید رو بهش اضافه کنیم

7 پسندیده

این چه فرقی با کمتر تأثیرپذیری داره؟

3 پسندیده

منظورم این بود که عقایدش اپدیت بشه و روی عقاید جدیدتر و کارا تر متمرکز شه

3 پسندیده

باهمه قشری تعامل داشتن سخته ،مخصوصا تو برهه ی زمانی حالا (جدیدا مردم موجی نشدن بنظرتون قبلا مییگفتن ساده ان اما الان بنظرم بی اصالت و بی شرف شدن خیلیا،سرتون درد نمیگیره وقتی میرین بیرون یا تو جامعه ،باهاشون چه شکلی برخورد میکنین چه عکس العملی نشون میدین؟

1 پسندیده