چه قدر به اعضای پادپرس(به غیراز خودتون) اعتماد دارید؟

مثلا از خود من شروع کنیم. چه قدر به منی که تا حالا ندیدید اعتماد دارید؟(توروخدا بی تعارف هرچی دلتون میخواد بگید)
اگه من یه کاری از هرکدوم از شما بخوام که انجامش بدید چند درصد حاضرید قبول کنید و کمکم کنید؟
یه نمونه کمکی که ازتون میخوام رو همین الان میگم . اگه دوست داشتید انجامش بدید. حق انتخاب با خود شماست. ببینید من عضو حامیان حیوانات هستم و یه بچه گربه ای هست که کلیه هاش مشکل داره و برای ترخیصش پول کم آوردن و به تکاپو افتادن که قبل ساعت 8 امروز پولشو جور کنن.
هرکدوم از شما پادپرسی ها اگه به هر علتی اعتماد کردید و خواستید کمک کنید میتونید به این شماره حساب:6104337625364581 به نام الهه مروتی
پول واریز کنید( هرچه قدر براتون مقدور هست)
اگه هم میخواید مطمئن بشید دروغی در کار نیست تو تلگرام اطلاع رسانی امداد حیوانات رو سرچ کنید چنلش میاد براتون.با ادمینش هم میتونید صحبت کنید. گرچه من امدادگر این کیس نیستم)
متاسفم میدونم خیلی ها الان اوضاع اقتصادیشون خوب نیست و خیلی ها هم خوب اعتماد نمیکنن(شاید همه بی اعتماد باشن :joy:) و حق هم دارید. اما چون مسئله ی مهمی بود و واقعا کمک احتیاج بود مجبور شدم جسارت کنم و ازتون کمک بخوام . هیچ اجباری هم در کار نیست . قطعا تمام اعضای پادپرس انقدر به رشد فکری رسیدن که هر تصمیمی بگیرن درست ترینه. ممنون که وقت گذاشتید و این مطلب رو خوندید :tulip:

4 پسندیده

امیدوارم گربه ای که در پی بهبودش بودید کارهاش به خوبی پیش رفته باشه و مشکل رفع شده باشه :tulip:


به اعضای پادپرس در حدی که اعتمادم رو جلب کنن، اعتماد دارم! :blush: و همین طور در حدی که اعتماد افراد رو جلب کنم ازشون انتظار اعتماد دارم.

مثال میگم کسی که وقت میذاره و پروفایلش رو با عکس و نام واقعی تکمیل میکنه، راحت تر اعتمادم رو جلب میکنه نسبت به کسی که پروفایلش نامعلوم هست. به همین شکل میدونم از روزی که عکس اواتارم رو گرافیکی کردم، خودم انتخاب کردم که دیگه هویت پادپرسیم (حداقل در این برهه از زمان) خیلی قابل استناد نیست.

مثال دیگه در میزان مشارکت افراد و به اشتراک گذاری دانش و تجربه شون در حد خودشون در موضوعات مختلف هست. چنین چیزی هم میتونه به راحتی اعتماد پذیری اونها رو بالا یا پایین کنه.

این مسئله تا حد نسبتا خوبی مستقل از میزان اعتماد من به شماست. در واقع من اگه روزی کاری که شما ازم خواستی رو بکنم، درصد کوچکی به خاطر خود شما و اعتمادی که من به شما دارم، خواهد بود، و باقیش مربوط به حسی میشه که من از انجام اون کار به خودم دست میده؛ در ضمن میزان توانایی من.

مثلا فرض کنیم حس اثرگذاری برای من مهمه، آیا از کمک به حیوان ها حس اثرگذاری بهم دست میده؟ چنین کاری برام ملموس هست؟ ایا وقتی میخوام مبلغی کمک کنم ترجیح میدم اون رو برای یک حیوان که ازم دوره هزینه کنم یا دور و برم حیوان ها و انسان هایی هستن که چنین کمکی رو میتونم به ایشون کنم؟ آیا این کمک من اصلا به حال اون گربه سودی داره؟ اگه بله، فرد چطور میخواد من رو از حال گربه آپدیت کنه؟ و … .


مستقل از این صحبتا شماره کارتی که در موضوع هست، ظاهرا معتبر نیست و بانک به من خطا داد: کارت مقصد نامعتبر است. جدا از اینکه تو تاپیک میتونستین حداقل لینک به کانال تلگرام و ادرس تماس با ادمین رو بذارید تا مخاطب هایی که میخواستن کمک به شما رو تست کنن کارشون حداقل کمی راحت تر باشه.

6 پسندیده

صادقانه صحبت کنیم من به هیچ غریبه‌ای با دید اعتماد نگاه نمیکنم. البته با دید بی‌اعتمادی هم نگاه نمیکنم و سعی میکنم نگاهم لوح سفید باشه اما خب همین هم خودش نوعی بی‌اعتمادی است.
در حقیقت در کنش اجتماعی جوری رفتار میکنیم که اعتماد رو از دست دادیم. منفعت‌طلبی محض و ندیدن جامعه ، نداشتن قدرشناسی نسبت به جامعه و اینکه اگر انسانیم و حیوان نیستیم مدیون جامعه هستیم ، ندیدن اینها نداشتن این سپاس‌ها باعث شده به جزایری مفرد تبدیل بشیم و سنگ اول هر معامله و کنش متقابلی رو بر بی‌اعتمادی بچینیم و طبعا مشاهده تجربی هم میتونه گواهی باشه که خیلیها دنبال نفع یکطرفه هستند پس به هیچکسی اعتماد نکن!
متاسفانه دایره این بی‌اعتمادی چنان گسترده‌ است که شامل خانواده هم میشه! کم نیستن پرونده‌های قضایی یا جدلهایی سر ارث و میراث میان برادران و خواهران. برادری که میخواهد سهم برادر خودش رو بالا بکشه در حالی که در جوامع گذشته پیوند خونی تقدس بالایی داشت ولی الان می‌بینیم در این «اولین اجتماع ذاتا متحد و مقدس _ به نقل از سیسرو» هم شکاف بی‌اعتمادی رخ میده.

این نگاه کلی است اما در جمعی (هرچند مجازی) وقتی مدت زیادی افراد هم‌صحبت هم باشند به مرور شناخت بیشتری نسبت بهم کسب میکنند و از نقش بیگانه بودن خارج میشن پس احتمال اعتماد کردن بیشتر میشه اما همچنان درصدی از بی‌اعتمادی باقی خواهد ماند. شاید به واسطه محتاط‌بودن و محافظه‌کاری که ما انسانها داریم که میگیم احتیاط شرط عقله پس سعی میکنیم همیشه محتاطانه رفتار کنیم.

4 پسندیده

جدی؟ :flushed:خودم قبلا به همین شماره کارت کارت به کارت کرده بودم و واقعا واسم عجیب بود چیزی که گفتید.
بله اصلا به این روش فکر نکرده بودم :sweat_smile:
امیدوارم الان مشکل اون گربه حل شده باشه…

ممنون که خواستید کمک کنید :heart:
و البته اینو برای کسان دیگه ای که شاید میخواستن کمک کنم میگم: بنده پیگیر شدم و گفتن که پول ترخیص جورنشده کامل نتونستن مرخصش کنن. البته حالش از دیروز بهتره. اینبار لینک چنل رو مینویسم که هرکسی هرچه قدر براش مقدور بود و خواست کمک کنه اگه میخواد اطلاعات بیشتری داشته باشه از ادمین همون چنل بپرسه. دوتا شماره کارت جدید برای بنده فرستاده شد از طرف ادمین که اگه کسی با اپلیکشنی که خواسته پول بفرسته و نشده این بار در حد توانش بتونه البته اگه هنوز میلی به کمک کردن داشت و توانشو دارن.
6037997312712632 الهه مروتی
5022291094693577 حامد قنبری
شماره کارت دومی برای پزشک معالج هستن و اینکه اگر کسی خواست در حد توانش کمک کنه و براش هم هرچه مقدور بود پول به یکی از این حساب ها واریز کنه لطف کنه برای ادمین همین چنل از فیش اسکرین شات بگیره و برای ایشون ارسال کنه تا ایشون بدونن چه قدر باید از حساب برداشت کنن
لینک چنل:t.me/hemayat_heyvanat2
که البته 2 رو انگلیسی بنویسید من هرچی تلاش کردم نتونستم انگلیسیش کنم :sweat:
آیدی ادمین:@ElaMrt
اگه خودتون هم ب هردلیلی کمک مالی نمیکنید لطف کنید به دوستان و یا کسانی که فکر میکنید این کار رو میکنن اطلاع بدید
در اخر هم از همه عذر میخوام اگه درخواستم باعث شد اذیت بشید :disappointed: :heart:
اگه ضروری نبود توی پادپرس همچین چیزی نمیفرستادم
یه چیز هم بگم که کلا آبروم میره: چون بلد نبودم لینک رو چه طور آبی میکنن :joy: :man_facepalming:
(هیچ وقت یاد نگرفتم متاسفانه)
همین طور نوشتمش که دیگه خودتون زحمت بکشید سرچش کنید.
با این تلفن هم میتونید تماس بگیرید:09107656506

1 پسندیده

خوب بله و اصولا همه هم تو مجازی راست نمیگن و هرکسی که بخواد محتاطانه عمل کنه واقعا کار درستی میکنه

1 پسندیده

البته لزوما پشت ماسک پنهان شدن نیست؛ مثلا یکی مثل من تخصص دانشگاهی نداره یا درباره پروفایل شاید یکی آدم درونگرایی هست

3 پسندیده

دقیقا همون مطلبی که میخواستم بگم رو گفتی من هم فکر میکنم اعتماد بخشی از کمک کردنه و بخشهای بعدی احساس خوب ،توانایی من نوعی در نوع کمک و البته میزان تاثیرگذاری کمک من در قیاس با انجام یک کار دیگه با همون پول یا هر نوع کمک دیگه س.

2 پسندیده

پاسخ لاله تا حدی پاسخ منم هست. پس از اضافه‌گویی پرهیز میکنم.
فقط دیروز قسمت شد به یه توله گربه که خانواده نداشت غذایی بدم.
امیدوارم کسی برای سرپرستیش پیدا بشه.

1 پسندیده

:smile: :tulip:
مرسی ازتون

1 پسندیده