چه مشاغلی رو سراغ دارید که از نظر خودتون یا جامعه برای خانم‌ها مناسب نیست؟

تفاوت خصوصیات جسمی و روحی آقایون و خانومها، مسئله قابل انکاری نیست. این تفاوت در تعیین و مناسب بودن شغل میتونه نقش زیادی ایفا کنه. با توجه به این نکته، به نظرتون چه مشاغلی برای خانومها مناسب نیستن؟

برای آقایون چطور؟ اصلاً به چنین تفکیک جنسیتی قائل هستید؟

جنسیت و مشاغل

7 پسندیده

تقریبا همه شغلها رو خانم ها هم میتونن انجام بدن. ما (بخصوص مردان) نباید برای مناسب بودن یا نبودن شغل برای خانم ها اظهار نظر کنیم و اگر کردیم خانم ها نباید قبول کنند! من ممکنه نظر شخصی داشته باشم که مثلا کارگری معدن شغل دشوارتری برای خانم ها باشه ولی این نظر شخصی من هست و به هیچ وجه نباید برای بقیه بویژه بانوان تعیین تکلیف کرد یا محدودشون کرد.
اگر خودشون تشخیص بدهند که شغلی مناسبشون نیست سراغش نمیرند. یکی از دردهای جامعه ما همین تعیین تکلیف کردن هاست (البته شاید منظور سوال به این شکل نبوده ولی با اجازه فرصت مناسبی بود که برجسته بشه).

7 پسندیده

من هم با پوریا @Pourya_Darnihamedani موافقم. اگر شغلی سختی فیزیکی داشته باشد خانم‌ها کمتر سراغش می‌روند. همانطور که یک مرد با جثه نحیف معمولا سراغ کار بدنی سنگین نمی‌رود، احتمالا یک زن هم همین‌گونه عمل می‌کند.

به نظر من افراد توان‌ ذهنی و بدنی متفاوتی دارند و مناسب با همین قابلیت‌ها است که شغل انتخاب می‌کنند. اما جنسیت یک قابلیت یا برتری نیست و نمی‌توان بر این اساس شغل‌ها را دسته‌بندی کرد.

4 پسندیده

نکته مهمیه، جالبه که اخیراً تو یه مستند توجهم به قوای بدنی زنان عشایر جلب شد، اونا سخت‌ترین کارها رو با جثه درشت و قویشون انجام می‌دادن.

3 پسندیده

یکسری چیزها هست که نظر من هست و به همه تعمیمش نمیدم و البته استثنا هم داره منظورم این نیست هیچ خانمی چنین کاری نکنه بلکه فقط نظر و پیشنهاد من هست؛
مثلا وزنه برداری بصورت سنگین یا ورزش های سنگین بخاطر این که با طبیعت زن سازگار نیست (منهای استثناها)، کار سنگین کارگری مثلا حفاری و کارگر ساختمانی و کارگر معادن ، کار در سطوح بالای نظامی (بخاطر روحیه زنان)،کار در سطوح بالای قضاوت و نه قضاوت های معمول بخاطر اینکه ممکنه احساسشون غلبه پیدا کنه مثلا فرض کنید قضایای جنایی و قتل . و کارهایی مثل قصابی و مامور قتل بخصوص در مواردی که مطمئن نیستیم واقعا طرف مستحق مجازات هست یا نه ! البته همه مواردی که گفتم هم برای اکثر مردها قابل انجام نیست
کمتر مردی حاضر میشه بار نظامی و سیل انتقادات و هزینه های گزاف پاسخگویی در مقابل اشتباهات نظامی رو برعهده بگیره . در مورد ورزش های سنگین هم همینطوره بالای 90 مردها تمایل به بدنسازی سخت و ورزشهای سنگین ندارند و در مورد قضاوت هم همینطور
بخاطر حساسیت و خطرات بالا کار هر مردی نیست و قصابی هم همینطور چون ممکنه با روحیه خیلی ها تعارض داشته باشه و مامور اجرای حکم یا کسی که در کارش ممکنه قتلی انجام بگیره که از صحت و سقمش زیاد مطمئن نیست اینم برای بالای 90 درصد مردها سخته چه برسه به زنها. در کل همه این پیشنهادات من برای اینه که زنها و مردانی که برای کار سخت ساخته نشدن کنار بکشن و اون اندک مردان هم برای این که اون کارها روی زمین نمونه و کار مردم راه بیفته کارها رو انجام بدن.

1 پسندیده