چه نقدی به قوانین پادپرس دارین؟

14. پرداخت غرامت

شما توافق می کنید که در برابر و در برابر هر ادعا و هزینه‌ ای که به پادپرس، پیمانکاران آن، و مجوز آن، و مدیران مربوطه، کارکنان و عوامل نگه ‌دارنده،‌ وارد میکنید، ، از جمله هزینه وکیل، هزینه ی ناشی از استفاده شما و یا هزینه ی تخلف از این قرارداد غرامت بپردازید.

چرا پادپرس این شرایط و ادعاها رو طبقه بندی و دسته بندی نکرده؟ آیا این دست پادپرس رو برای

هرگونه

شکایت باز نگه میدارد؟

2 پسندیده

سوال خوبیه :+1: که خیلی میتونه به ما و پادپرس کمک کنه. ممنون بابت طرحش.

این نسخه ی MVP قوانین پادپرس هست، عالی میشه اگه اعضای جامعه نقدهاشون و همین طور پیشنهاداتشون رو مطرح کنن و تا حد امکان هم ارجاع به محتوای قوانین سایر جاهای معتبری که میشناسن بذارن تا بتونیم این قوانین رو به نسخه‌ی سالم و در عین حال انسانی تبدیل کنیم که اولا بقای پادپرس رو به عنوان یه سیستم تضمین کنه و دوما user friendly باشه.

البته اگه هدف نقد قوانین هست، خوبه صورت سوال رو از «آیا قوانین پادپرس رو مطالعه کردین؟» به «چه نقدی به قوانین پادپرس دارین؟» تغییر بدین که مخاطب پرسش بدونه به کدوم پرسش پاسخ بده.

2 پسندیده

پاد پرس دوساله می شود و چندین هزار کاربر دارد و بیش از ۱۲ هزار تاپیک در آن مطرح شده است آیا عدم رفتار حرفه ای در این زمینه منجر به نقض بسیاری از قوانین مالکیت معنوی و مادی و حریم خصوصی افراد نمی شود؟

1 پسندیده

تا جایی که من در جریانم تا الان نشده، چون قسمت V در MVP به معنای «Viable» هست یا چیزی که کار میکنه و ماندنی، قابل رشد و دوام هست.

در عین حال شما رفتارهای غیرحرفه ای که باهاش مواجه شدین رو حتما گزارش کنین، اگه تیم پادپرس اتیکت مناسب در برخورد حرفه ای رو نداشته باشه، پادپرسی ها دارن انرژی‌ خوبشون رو جای بدی سرمایه گذاری میکنن.

1 پسندیده

همین الان دارم پرسش هام رو می پرسم. و گزارش رو به صورت پرسش مطرح می کنم چرا که این رفتار کاملا عمومی است. پس همه باید از آن مطلع شوند.
اما در مورد رفتار غیر حرفه ای که فقط من رو درگیر کرده باشه و به صورت خصوصی باید بین من و پادپرس حل بشه هنوز اتفاق نیوفتاده.
و فکر نکنم هم اتفاق بیفته تا اونجایی که رفتار پادپرس رو دیدم کاملا حرفه ای بوده و قانون مدار.
اما در مورد قوانینی که من با آن ها موافقت کردم چندین نقد دارم.
در نهایت اگر با قوانین موافق نبودم این مشکل من است نه ایرادی از جانب پادپرس.

2 پسندیده

آیا ما هر گونه اطلاعاتی را به گروه‌های دیگر فاش می‌کنیم؟

ما اطلاعات شناسایی شخصی شما را با گروه‌های دیگر مبادله نمی‌کنیم و یا آن‌ها را نمی‌فروشیم. گروه‌های مورد اعتماد که به ما در گرداندن سایت و یا خدمت‌رسانی به شما کمک می‌کنند، تا زمانی که برای حفظ محرمانه‌ی این اطلاعات توافق دارند، شامل این قرار نمی‌شوند. همچنین وقتی معتقدیم دسترسی به آن اطلاعات مطابق با قانون، موافق با اجرای سیاست‌های سایت ما، یا باعث محافظت از حقوق، اموال، و یا امنیت ما یا دیگران، می‌شود؛ ممکن است آن را فاش کنیم. البته، اطلاعات غیر شخصی بازدیدکننده‌ها ممکن است به عنوان بازاریابی، تبلیغات، و یا موارد دیگر استفاده شود.

متاسفانه از لحاظ حقوقی این بند بنظر کلی و سرشار از ابهام است.
اطلاعات شخصی و اطلاعات غیر شخصی از نظر پادپرس چیست؟
یک پاسخ از طرف یک نفر ارزش چندانی ندارد ولی تمام پاسخ های یک نفر می تواند اطلاعات بسیار شخصی و محرمانه را فاش کند. آیا پادپرس نسبت به این دومورد که یک پاسخ یا تمام پاسخ های فرد موضع برابر دارد؟
امکان همکاری پادپرس با سرویس های امنیتی در این جا چگونه است؟ آیا فقط با داشتن حکم قضایی می تواند اطلاعات فرد را در اختیار سرویس های امنیتی قرار دهد؟ یا اطلاع فرد مورد نظر در پاد پرس ممکن است؟
چرا نام گروه هایی که به پادپرس کمک می کنند و به اطلاعات شخصی ما دسترسی دارند بطور شفاف بیان نشده است؟

این جمله بسیار کلی و پر از ابهام است می توانید همه جنبه های آن را توضیح دهید؟

3 پسندیده

الان شما توی پروفایل هرکسی بری هرچیزی که بخوای رو داری نیازی به حکم قضایی نیست اصن :grin: همه پاسخ ها و پرسش ها مشخص هستن تازه طبفه بندی هم شدن بر اساس بیشترین لایک و تاریخ :thinking: آیا به نظرت این یه مشکله؟

2 پسندیده

نه مشکل نیست.
اما ویرایش ها، پاک کردن ها، لوگ ها و پیام های خصوصی و اطلاعات ایمیل و … پیش پادپرس محفوظ هست و اونجا خیلی چیزها تعیین می شه.

2 پسندیده

آیا ما از کوکی‌ها استفاده می‌کنیم؟

بله. کوکی‌ها فایل‌های کوچکی هستند که یک سایت و یا سرویس تامین‌کننده‌ی آن از طریق وب بروسرتان (اگر اجازه دهید) به هارد دیسک کامپیوترتان منتقل می‌کنند. این کوکی‌ها به سایت این امکان را می‌دهند که بروسر شما را تشخیص دهند و اگر حساب کاربری ثبت نام شده دارید، آن را به حسابتان وصل کند.

ما از کوکی‌ها برای درک و ذخیره کردن ترجیح شما برای بازدیدهای آینده و همچنین برای گردآوری مجموعه داده‌های راجع به ترافیک و تعامل سایت، استفاده می‌کنیم تا بتوانیم تجربه‌ی کاربری بهتر و ابزار مناسب‌تری را در آینده ارائه دهیم. برای درک بهتر بازدیدکنندگان سایت، ممکن است با ارائه‌دهندگان خدمات شخص سومی قرارداد ببندیم. این ارائه‌دهندگان خدمات مجاز به استفاده از اطلاعات جمع آوری شده از طرف ما نیستند، مگر برای کمک به انجام و بهبود پلت فرم پادپرس و خدمات ارائه شده توسط ما.

آیا در هنگام دادن اطلاعات از کاربران کسب اجازه خواهد شد؟
امکان شفاف سازی اطلاعات با شخص سوم در چه حدی خواهد بود؟ دادن اطلاعات خام، دادن اطلاعات محدود ولی خام، دادن تحلیل های صورت گرفته و کلی؟ کدام؟

پذیرش قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان

سایت، محصولات و خدمات ما، همه به افرادی که حداقل 13 ساله یا بیشتر هستند مربوط است. اگر شما کمتر از ۱۳ سال دارید، با توجه به COPPA (قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان) لطفا از این سایت استفاده نکنید.

در هنگام ثبت نام چگونه به کاربر هشدار می دهید؟

در هنگام ثبت نام، از من هیچ پرسشی پرسیده نشد.

1 پسندیده

نمیشه برای هر مورد در قوانین یه پرسش از کاربر پرسیده بشه، از حوصله‌ی تجربه‌ی کاربری به دوره. به جاش قوانین لینک میشه و کاربر ملزم هست اون رو مطالعه کنه:

image

1 پسندیده

درست مثل هر جای دیگری، کاربر موقع ثبت‌نام موافقت خودش رو با چنین قوانینی اعلام میکنه.

قرار دادن اطلاعات در اختیار شخص سوم، فقط وقتی رخ خواهد داد که شخص بتواند خدمتی به نفع جامعه کاربری ارائه دهد و بسته به نوع خدمت هست. مسلما هر کسب و کاری ترجیحش ارائه‌ی محدودترین اطلاعات به بیرون از کسب و کار هست، و حتی این کار هم تحت قراردادهای محرمانگی صورت میگیره.

1 پسندیده