چه چیزی به زندگیت معنا میده؟

چه چیزهایی وجود داره که به زندگیت معنا میده؟ اون چیزی که بخاطرش داری زندگی میکنی چیه؟ چی تو زندگیت وجود داره که زندگی رو برات قابل تحمل کرده؟

4 پسندیده

درد به زندگی معنا میده هر وقت هنوز هم درد و احساس کردی زنده ای
اون چیزی که بخاطرش زندم یه حسه فک کنم عشقه شایدم دوست داشتنه نمیدونم
وجود یه ادمه که زندگیو برام قابل تحمل کرده:)

1 پسندیده

فکر کنم داستان عشق شما حکایت لیلی و مجنون حضرت نظامی را از رونق بندازه

همانطور که دوستمان نقاش باشیAuxnفرمودن عشق به زندگی معنا میده عشق به خوبیها و گذشتها عشق به احساس مسئولیت و…

2 پسندیده

محبت، احترام، تفکر و حرکت رو به جلو. جنگیدن و رسیدن!

3 پسندیده

:sweat_smile:

مهمتر از همه عشق به خودت:)

1 پسندیده

برای من ،خودشناسی ، اصل اون معناست. و بیشتر کارهام رو در راستای اون انجام میدم

4 پسندیده

من خیلی وقت بود که با این سوال درگیر بودم اینو اولش بگم که این سوال یه جور محصول جانبی مدرنیته و برجسته شدن تنهایی انسان ها و اومانیسم ( فردگرایی و انسان محوری ) هس این سوال کاملا شخصی هس و نسخه عمومی هم نداره از زمان افلاطون عالم مثل را بر ورای این جهان متصور بودن یعنی فکر میکردن یه جور حقیقت مطلق حاکم بر این جهان پدیداری هس عالم ( نومن ) و همه انسانها هم پذیرفته بودن دقیقا مثل ایدولوژی دین که یک جهان دیگری بر این جهان پدیداری حاکم هس که معنا و مفهوم این جهان هس و این جواب های نسبتا شفاف معنای خیلی از زندگی های مومنین بود و هس ولی در بعد شخصی این دیدگاه ها فکر میکنم ما رو قانع نکنن به همین خاطر مکتب واقع گرایی بوجود امد که بر این جهان معنایی حاکم نیست و تو باید بر زندگیت معنایی رو الحاق کنی یعنی یجور جعل معنا تا بتونی به ته خط برسی دکتر ویکتور فرانکل در کتاب در جستجوی معنی میگه من در اسفناکترین شرایط اردوگاه نازی ها برای خودم یک معنایی ساختم که این روزها را بنویسم و به ایندگان انتقال دهم و این فکر و معنی منو از مرگ و خودکشی حتمی نجات داد و واقعا برای جواب دادن به این سوال از قبل باید خودکاوی عمیقی از خودمون داشته باشیم چون لای روزمرگی تکراریمون داریم مچاله میشیم و این باعث میشه زندگی را تقبیح کنیم همه ما این پارادوکس سنگین را حمل میکنیم که زندگی به هیچ چیزی نمی ارزد و هیچ چیزی نیز به اندازه زندگی نمی ارزد من فقط میتونم بگم این سوال ، سوال ساده ای نیس چون اکثر مردم براش واقعا جوابی ندارن تنها انسان هست که تقاضای مفهومی برای زندگیش داره وگرنه وقتی ما کنش فلسفی نداشته باشیم و فقط یک سری مسائل رو دنبال کنیم بخوریم بنوشیم ازدواج کنیم بچه بیاریم که چه ؟ در پس همه ی اینا چیه ؟ کتاب های الن دوباتن افسانه سزیف البر کامو و اروین د. یالوم میتونه شاید راهگشا باشه

2 پسندیده

با تلاش برای یافتن حقیقت و دانستن و خدمت به مسیر زمان و بشریت به زندگی‌ام معنا می‌دم.
به خاطر خود زندگی دارم زندگی می‌کنم :slight_smile:
دونستن این که بخشی از هستی نامتناهی و عظیمم و توانایی سفر تو تاریخ و ادراک فراتاریخ و سهمی از هستی دارم، زندگی رو برام قابل تحمل کرده.

3 پسندیده

زندگی میکنیم تا خودمون رو در مقایسه با خودمون شکوفا کنیم .و شکوفایی منظورم از دیدگاه خود فرد هست نه از نگاه دیگران ! چون هر کس بهتر خودش رو میشناسه .

عشششششششششق:black_heart::black_heart::black_heart::black_heart::black_heart::black_heart::black_heart:

دوستم. تنها دوستم! هم صحبتم، کسی که به زندگیم معنا داد و ایضا بی‌تفاوت نباشم نسبت به اطرافم.

1 پسندیده