چه کسی راباید مسئول سیل دانست؟!

واقعا چه کسی؟! خدا یا مسئولین مربوطه؟

5 پسندیده

هم مسئولین مقصرند که سازوکار مناسبی برای رویارویی با این خطر پیاده نکردند و هم مردم که با سیل خیز بودن اون منطقه ایمنی لازم در ساخت و ساز و آگاهی لازم در مقابله با سیل رو رعایت نکردند یا سهل انگاری کردند.

5 پسندیده

چرا خود مردم در بین گزینه‌ها نیست؟ من منفعل بودن و همراهی خیلی از آدمهای جامعه رو بیشتر از مسئولین در این مسائل دخیل میدونم.

6 پسندیده

مسئول کدوم اتفاق راجع به سیل؟

  • بارش باران فراوان؟
  • آماده نبودنِ زیرساخت‌های شهری و روستایی برای چنین بارانی؟
  • آماده نبودنِ مردم شهر برای چنین بارانی؟
  • آماده نبودن نهادهای مربوطه برای رفع مشکلات و نیازهای مردم بعد از سیل؟
  • مسافرت به شهرهای پرباران مستقل از اخباری که شنیده میشه؟
6 پسندیده

کلن مدیریت بحران توی ایران یک شوخی بی مزه ست
اثرات این سیل و زلزله و طوفان مال امروز و دیروز نیست، توسعه شهری نامناسب در طول دهه ها، عدم تجهیز سازمان های مربوطه به ابزار لازم، کوته بینی مسئولان شهری و کشوری به علت های مختلف
مسئولان امروز گلستان، دیروز کرمانشاه، چند سال پیش کرمان در لحظه فاجعه تقصیری نداشتند، چون این خانه از پایبست ویران است. امروز باید توسعه یک سال کرمانشاه رو دید که آیا به فکر زلزله بعدی هستند یا نه، باید دوره پانزده سال گذشته استان گلستان رو بررسی کرد که از سیل قبلی تا بحال چه کردند برای مقابله با سیل بعدی!

5 پسندیده

ولی من فکر میکنم سیل و طوفان از جمله حادثات طبیعی است ما نمیتوانیم بگوییم چی کسی مقصر است و هم نمیتوانیم با پیشگیری از سیل و طوفان ها جلو گیری کنیم چون هر قدر محکم کاری کنیم شاید حادثه بزرگتری همه چیز را به فنا ببرد به صورت کل نمیتوانیم ازین حادثات جلو گیری کنیم ولی به اندازه ناچیزی میتوانیم از حادثات جلو گیری کنیم.

1 پسندیده

ولی @Farshid1 به نظرم میشه تا حدود زیادی جلوی خسارات رو با تدابیر انسانی گرفت یا کاهش داد کشوری مثل ژاپن که هم سونامی هم زلزله خیزه با ساخت و ساز و تدابیر مناسب و آگاهی مردم در مقابله با این مخاطرات، تا حدود زیادی خسارات را کاهش داده.

3 پسندیده

بلی @11141 آرمان جان با شما موافق هستم من هم تذکر دادم به طور کل نمیتوانیم جلو گیری کنیم ولی
گفته شما کاملا صحیح است تا حدودی میتوانیم ازین حادثات جلو گیری کنیم.

2 پسندیده

البته جناب farshid1@ درسته که سیل و طوفان و زلزله حوادث طبیعی هستن ولی کار های انسانی کم تاثیر نیست برای مثال دلیل سیلی که در شیراز اومد پر کردن و ساخت اتوبان در سال های 82 تا 84 روی دره ای بود که در کنار دروازه قران قرار داشت و مسیر اب بود و به دلیل عدم نظارت و فکر به اینده باعث بر سیل امسال شد

4 پسندیده