چگونه به نیازمندان لباس هدیه دهیم؟

ایرانی ها بارها و بارها سخاوت و بخشندگی خود را اثبات کرده اند. نمونه بارز مهربانی های هموطنانمان را می توان در عکس ها و ویدئو هایی که پس از فاجعه ناگوار کرمانشاه در فضای مجازی منتشر شد، جستجو کرد. پس از وقوع زلزله سیل عظیمی از کمک ها به مناطق آسیب دیده سرازیر شد. به دلیل برودت هوا، پوشاک و پتو جزء اصلی ترین کمک هایی بود که از طرف مردم صورت گرفت. به طوری که در مدت زمان بسیار کوتاه انبارهایی که جمعیت هلال احمر و سایر نهاد ها برای نگهداری کمک ها در نظر گرفته بودند، با حجم عظیم لباس های زمستانی و پتوها و حتی عروسک های کوچک و بزرگ پر شد.

به چه خیریه هایی لباس می شه داد تا به دست نیازمندان برسونن؟

2 پسندیده

به نظرم نیازی به گشتن و پیدا کردن یه خیریه و موسسه خاص نیست. البته در رابطه با مسائل خاص مثل زلزله کرمانشاه خب صد در صد نیاز به واسطه هست.
اما اگه بخوایم به طور مستمر این کارو انجام بدیم، اطراف همه ی ما افراد نیازمند دیده میشه و یا معمولا دوست و آشناها سراغ دارن که براحتی میشه اطمینان کرد و خیالمون هم راحته که واقعا بدست نیازمند رسیده.

یه کار جالبی که در یکی از محله های شهر اراک صورت گرفته، یه آقای اهل دلی، زیر زمین خونش رو مثل یه فروشگاه درست کرده. مردم چیزهایی که میخوان اهدا کنند رو میسپارن به این آقا، ایشونم اونها رو توی زیرزمینش به نمایش میذاره. حتی جالبه بدونید برای لباسها رگال تهیه کرده و حتی گاهی اگه لباسی که اهدا شده نیاز به تعمیر داشته باشه، اونها رو میشوره و یا تعمیر میکنه.
افراد نیازمند هم میان و از زیرزمین دیدن میکنن و لباس و یا هر چیز دیگه ای که مناسبشونه و نیاز دارن انتخاب میکنند و میبرن. خیلی وقتا مردم حتی مواد غذایی هم میبرن برای این زیرزمین.
این آقا در خونش از ساعت ده صبح تا ده شب، به روی مردم بازه دیگه کلا شناخته شده و مورد اعتماد همه هم هست.
کار خیلی سختیه اما خیلی انسان دوستانه است.

9 پسندیده

سلام
چه خوب !
اسم ایشون چیه ؟ مطلبی دارد به ما برسونید برای معرفی ؟

1 پسندیده
  • قبل از آنکه بخواهید پوشاک بلااستفاده خود را برای کمک به نیازمندان به خیریه ها بفرستید، بهتر است با آن ها تماس بگیرید و بپرسید که چه چیزهایی بیش تر مورد نیاز است.
  • لباس ها، کفش ها و کتانی ها، ملحفه ها، عروسک ها و … همگی باید قبل از آنکه اهدا شوند به طور کامل شسته و خشک شوند.
  • تمامی پوشاک باید به دقت بررسی شوند و در صورتی که پارگی کوچک، دکمه افتاده، زیپ خراب، لکه و … دارند، رفع شوند.
  • حوله ها و ملحفه هایی که دارای لکه های ماندگار هستند را می توانید به پناهگاه های حیوانات بفرستید. حتماً مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
    بیشتر
3 پسندیده

فامیلشون آقای کاظمی هست.
میتونم بپرسم اگه مطلبی بود در اختیارتون میذارم.

1 پسندیده

ما چیزی پیدا نکردیم
ممنون می شم اطلاعات در اختیارمون بزارید

1 پسندیده

چشم حتما به زودی اطلاعات رو براتون میفرستم.

یکی از دوستان ما در همسایگی ایشون زندگی می کنند اطلاعات رو ازشون گرفتم، گفتند که ایشون درباره نیازمندانی هم که به اونجا میان تحقیق میکنند و کاملا بهشون مطمئن هستند.

موسسه خیریه امام موسی کاظم(ع)
اراک، میدان رودکی، کوچه شهید موسی صدر
آقای علی اکبر کاظمی

https://www.aparat.com/v/uZa6L/موسسه_خیریه_امام_کاظم_اراک

2 پسندیده