چگونه سایت کمباین‌سازی ایران می‌تونه قوی بشه؟

سلام دوستان. همین طوری که می‌دونید کارخانه کمباین‌سازی ایران با توجه به بهبود وضعیت کشاورزی در ایران، سرمایه‌گذاری کرده تا نیاز کشور رو تأمین کنه. اما در همین میان وارد جنگ اقتصادی نابرابری با واردکنندگان با ارز دولتی شده.
فعالان حوزه فناوری اطلاعات میتونن به چنین تولیدکنندگانی کمک کنند.
به نظر شما وبسایت این شرکت چطور می‌تونه قوی‌تر بشه؟
چه تغییراتی باید داشته‌باشه. این پاسخ‌ها نهایتاً برای این شرکت ارسال خواهد شد.
با سپاس از همه اندیشمندان باتجربه و جوان.

آدرس وب‌سایت:

http://www.irancombine.com/

3 پسندیده

دقیقتر میتونین توضیح بدین که سایت قراره چه کمکی به این شرکت بکنه؟ جنگ با واردکننده ارزی بر سر چی هست؟ چه مزیتی از بازدید میتونه به این شرکت برسه؟

چرا این سئوال رو میپرسم؟ من کشاورز بودم و تصورم اینه که شرکت کمباین (بین عموم بیشتر کمپاین رو شنیدم هرچند «علط مصطلح» هست) مشتریهای خاص و بسیار مشخصی داره. ارتباط با اون مشتریها معمولا میتونه به شکل مستقیم باشه و خدمات بهشون ارائه بشه. سرمایه‌گذاری روی سایت قراره چه چیزی رو به شرکت اضافه کنه؟

3 پسندیده

یک کمباین وارداتی بر اساس قیمت دلار، قیمتی در حدود ۴۵۰ میلیون تومان داره. این کمباین‌ها به خاطر تبدیل ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی، قیمتی در حدود 100 میلیون تومان پیدا می‌کنند. از طرف دیگه کمباین‌های تولید ایران قیمت ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومانی دارند.
یعنی دست واردکننده برای رقابت نابرابر با این تولیدکننده بسیار باز است.
این اطلاعاتی هست که امروز همین شرکت از طریق اخبار سراسری اعلام کرد.

این هم یکی از موضوعات مهمی هست که من متخصص کاربرد نیستم. شاید بهتر باشه که دوستانی دیگر در این مورد نظر بدهند.
بسیاری از شرکت‌ها هستند که هیچ گونه وبسایتی ندارند. تمام کارهای آن‌ها توسط تلفن و تبلیغات صورت می‌گیره.
اما این رو می‌دونم که وبسایت یک شرکت، یک پنل فشرده از اطلاعات مورد نیاز همکاران شرکت هست.
این همکاران می‌تونن خریداران، تأمین‌کنندگان، کارجویان و سرمایه‌گذاران باشند که با داشتن اطلاعات کامل‌تر بهتر می‌تونند با شرکت کار کنند.

1 پسندیده

خوب این مرتبط با فساد دولتیه، با سایت اتفاقی نمیوفته. شرکت باید به شکلی صریح و قانونی با این مقابله کنه. ارز ۴۲۰۰ برای واردات اساسیه و نه ماشین‌آلاتی که کاملا در کشور قابل تولیده!!

1 پسندیده

اگر بخوایم بحث فساد دولتی رو بکنیم. خودتون بهتر از من می‌دونید که بحثش خیلی گسترده‌تر از این حرف‌هاست. اما حالا که این شرکت اینقدر شجاعت داشته و از ارتباطات خودش استفاده کرده و در خبرگزاری دولتی ایران به رقابت با این فساد بلند شده، من این رو ارزشمند دونستم که روی این موضوع کار کنیم.

2 پسندیده

البته كه ارزشمنده. براى اين كار اول بايد از شركت جويا شين كه از سايتش چه انتظارى داره و ميخواد چه نيازى رو با سايت مرتفع كنه، چون همون طور كه يوسف اشاره كرد مشترى شركت تو وب نيست. و اگه سايت صرفا يه نمايش هست، چه بهتر كه شركت روش سرمايه خاصى صرف نكنه، چه از لحاظ زمانى و چه مالى.

2 پسندیده

فکر می‌کنم بحث روی سوال اصلی به اندازه کافی ارزشمند باشه. حتی خیلی ارزشمندتر از خیلی بحث‌های دیگه در پادپُرس که صرفا به خاطر جنبه سرگرمی بودنشون رشد کردند.

فکر می‌کنم اینجا اصلا دادگاه و کمیته تحقیق نیست که بخوایم روی این موضوع بحث کنیم.

1 پسندیده

فكر نميكنم منظورم منتقل شده باشه: سوال اصلى گنگه و جزئيات كافى رو به كسى كه ميخواد فكر كنه نميده:

سايت كمباين سازى با چه هدفى و در چه راستايى ميخواد قوى تر شه؟

مثلا يه مدل قوى تر شدن ارائه سايت به ساير زبانهاست، طورى كه امكان معرفى شركت به كشورهاى همسايه فراهم شه. ولى ايا شركت اصلا دنبال صادرات هست؟ كشاورزهاى ساير كشورها ايا وب رو براى خريد كمباين جستجو ميكنن؟ و … .

2 پسندیده

من فکر میکنم کمی حالت تدافعی گرفتین. منظورم کم‌ارزشی بحث نیست، بلکه برعکس ارزش این بحث بسیار بالاست، به دلیل اهمیت اون برای کشاورزی و صنعت. میخوایم کمی صریحتر ذهنیت افراد دخیل رو بدونیم که چه انتظاری دارن.

برای مثال: شرکت میتونه نحوه واگذاری خودش رو عوض کنه و از این طریق وارد رقابت بشه. مثلا به جای فروش، کمباین رو با ضمانت به کشاورزان یا افراد کرایه بده و از این راه سود کسب کنه. اون موقع به نظرم سایت میتونه ارزش بالایی داشته باشه. ارتباط افراد با هم رو حفظ کنه، ارتباط کشاورزان با افرادی که کمباین در دست دارن رو فراهم کنه و … .

منظورم اینه که وقتی که مسیری متفاوت در دنیایی متفاوت در پیش گرفته میشه، میشه به شکل بنیادی بازی رو تغییر داد و فرصت ایجاد کرد.

2 پسندیده

حالا که بحث رو اینطور واگرا کردید، دست به کار همگرا کردن اون هم بشید :wink:

1 پسندیده

برای چنین محصولی فکر میکنم وبسایت میتونه نقش معرفی کننده و آشنایی با محصولات و توانمندی‌های شرکت باشه. در عین اینکه میتونه محتوای مناسب در خصوص این ماشین کشاورزی و چرایی استفاده و تکنولوژیها و اخبار روز پیرامون این ماشین رو روی وبسایت خودش قرار بده و افراد با مراجعه به این سایت بتوانند اطلاعات جامع و لازم رو در خصوص کمباین و شرکت کمباین‌سازی کسب کنند. طبعا داشتن صفحات عربی و انگلیسی هم لازمه.
همه این مجموعه باید در یک طراحی چشم‌نواز و با خلاقیت انجام بشه و نه مثل قالبهای کلیشه‌ای که بی‌روحی بوروکراسی سازمانهای تولیدی دولتی رو نشون میده.

همه اینهایی که گفتم تقریبا بدیهیاته و شخصا فراتر از این سطح اطلاعاتی ندارم. مراجعه به وبسایتهای شرکتهای مشابه (تولیدکننده تجهیزات کشاورزی) هم میتونه در یافتن یک نقاط خلاقانه کمک کنه. مثلا 3 شرکت بزرگ تولیدکننده ماشین الات کشاورزی در امریکا و آلمان:
1- www.agcocorp.com
2- www.deere.com
3- www.deutz-fahr.com

2 پسندیده

دقیقا. چیزی که توی وبسایت کمباین‌سازی ایران، از ۱۰۰ نمره فقط ۹ نمره بابت قرار دادن نام تولیدات در فهرست خودش، و قرار دادن اسکن کاتالوگ‌های تولیدات می‌گیره. متاسفانه حتی اصل فایل کاتالوگ هم نیست. بلکه تصویر اسکن شده رو قرار داده. این ناخوداگاه ارزش مشتری رو پایین میاره.
در مقابل در وبسایت deeree.com که لینکش رو قرار دادید، مثل چند وبسایت دیگه که جستجو کردم، تمام ماشین‌آلات تولیدشده رو با تصویر عکاسی صنعتی در صفحه اول وبسایتشون قرار دادند.
اطلاعات ضعیف وبسایت کمباین‌سازی ایران در مورد هر کدام از محصولات به خواننده حس اعتمادبه‌نفس پایین تولیدکننده رو القا می‌کنه.

شماره تلفن شرکت فقط برای همشهریان شرکت کاربرد داره. حتی پیش‌شماره شهر این کارخانه نوشته نشده.

تمام اطلاعات درباره ما می‌تونست در یک صفحه قرار بگیره و بخش‌بندی بشه. اما این بخش‌ها در صفحه‌های خیلی کوچک و جدا از هم اومده که باعث حواس‌پرتی خواننده می‌شه و ارزش وبسایت و شرکت رو به شدت پایین آورده.

پاسخ بسیار تیزبینانه‌ای بود.

دقیقا از قالب بر میاد که یک شرکت دولتی هست. و اطلاعات وبسایت بیشتر شبیه وبسایت مذهبی هست تا یک تولیدکننده. متاسفانه وبسایت به جای قرار دادن اطلاعات دقیق راجع به تولید، بیشتر راجع به عیدهای مذهبی، آمار بازدید!! و اخبار اقتصاد اسلامی!! پرداخته. احتمالا از این اطلاعات برای گرفتن تسهیلات استفاده می‌شه. با این وجود این اطلاعات می‌تونن به صورت خیلی شکیل‌تر به عنوان چاشنی وبسایت قرار بگیرند و نه به عنوان مطالب اصلی.

جوایز و افتخارات کافی بود به صورت نمادهای اونها در وبسایت قرار بگیرند. به جای تصاویر این جوایز می‌بایست اطلاعات تولیدی قرار می‌گرفت. دیدن این جوایز آن هم به شکل عکس ساده، به نظر می‌رسد شرکت بیشتر به دنبال کسب جایزه بوده تا عملکرد واقعی.

بسیار خوب، من میرم توی این سایت و می‌بینم که چه چیزهایی هست و چه چیزهایی دوس دارم باشه. این اولین کمک منِ کاربر میتونه باشه.

صفحه اصلی کلاسیکه و برای من به شخصه در برابر اکثر وبسایتهای ایران این جذابه :slight_smile: محتوای صفحه اصلی بیشتر حول محصولات می‌چرخه، هرچند اخبارها و مطالبی که مرتبط با شرکت هست کمی برحسب سیاست انتخاب شده و نه اقتصاد. امتیاز متوسط و قابل بهبود به این صفحه میدم.

بخش «درباره ما» بی‌نهایت ضعیفه، با هر معیاری که بخواین بررسی کنین. تمام زیربخش‌ها یک پاراگراف کلی بدون تصویر و بدون داده جذاب برای کاربر. این بخش اهمیت بالایی داره به نظرم و میخوام بپرسم چرا در معرفی خساستی عجیب به خرج داده شده؟

بخش محصولات، بالعکس، تصاویری به نسبت واقعی ولی بدون توضیحی جذاب. شرکتی که فروش رو پایه کار میدونه، باید این بخش رو قدرتمندترین بخش سایت فرض کنه. محتوای خوب برای این بخش، به همراه توضیحاتی مناسب برای دسترسی از این بخش به نمایندگی‌ها کاملا الزامیه.

توی بخش فروش صرفا فایل پی‌دی‌اف قرار داره، هیچ سیستم برای جستجوی مناسب برحسب موقعیت ایجاد نشده. حسم اینه که اگر شخصی واقعا نیاز ضروری داشته باشه، به این فایل مراجعه میکنه. یعنی «جذب مشتری» در دستور کار نیست!

بخش «مرکز نوآوری» هرچند به نظر اهمیت کمی در هدف کنونی داره ولی میتونه بهتر نوشته بشه. محتوایی که بگه، نیاز شرکت من در چه راستایی و فرد اگر ایده‌ای داره «در چه زمینه‌ای میتونه منجر به منفعت مشترک بشه». به نوعی برای نسل امروزی احتمالا این بخش بسیار جذاب خواهد بود و میتونه برای شرکت ارزشهای افزوده خوبی داشته باشه.

2 پسندیده

تولیدات کارخانه جات کشور برای خیلی از ماشین الات کشاورزی، جواب حجم تقاضا رو نمیده و از طرفی انحصاری کردن تولید، میتونه به فساد اقتصادی مشابه آنچه در کارخانه جات تولیدی خودرو در ایران هست بی انجامه. از طرفی خیلی از تولید کنندگان ادوات کشاورزی، دنبال رانت های وارداتی هستند. تولیدکننده ایرانی اگر یک روز دستش برای واردات باز باشه حتی یک دستگاه هم تولید نخواهد کرد. چون پیشتبیانی و تولید کاری واقعا هزینه بر و پر زحمته. تا اونجایی هم که اطلاع دارم بیشتر قطعات ماشین الات کشاروزی به صورت cdk وارد کشور میشه و در ایران مونتاژ میشه. وارد کردن cdk باعث کاهش هزینه های تولید و مونتاژ و … و حتی ارزان تر شدن ماشین در برابر واردات مستقیم ماشین الات میشه و ارزش رقابت پذیری را بالا میبره

1 پسندیده

سلام خدمت همه دوستان

بهنام راد هستم مسئول روابط عمومی شرکت کمباین سازی ایران

خیلی خوشحال هستم که دوستانی مثل شما در این پلتفرم پیدا کردم .
از آقای اعتماددار تشکر دارم بابت نوع نگاه و سؤالی که اینجا مطرح کردند.
تشکر ویژه دارم از تمام عزیزانی که ذیل این سؤال مشارکت می کنند و نظرات ارزشمند خود را مطرح می فرمایند.
لازم به ذکر است که تمام پیشنهادات شما را مطالعه می کنم و تمام تلاشم را هم در راستای عمل به نظرات و پیشنهادات شما به عمل می آورم.
منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستم.

با تشکر

2 پسندیده

بسیار خوشحالم که به طور مستقیم وارد بحث شدین و میشه بحث رو دقیقتر و مفیدتر پیش برد. به نظرم میشه از دیدگاه خودتون سه دسته‌ی مشخص از امکانات، هدفها و محدودیتها رو شنید تا ایده‌های عملیتری ارائه بشه.

منظورم رو دقیقتر بیان کنم:
فرض کنین بخواین از بین تمام منابع در دسترس برای سایت و شرکت، ۳ تا ۵ منبع اصلی رو انتخاب کنین، چه چیزهایی به ذهنتون میرسه؟ مثلا خود سایت یکی از این منابع هست ولی در کنار اون چه چیزهای دیگه‌ای در اختیار دارین. ممکنه گروه مارکتینگ فعالی داشته باشین یا …

همین کار رو میشه در مورد هدفهای قابل ارزیابی و محدودیتهای مهم هم انجام داد.

2 پسندیده

در مورد سؤل شما باید بگم که شرکت با اینکه خصوصی سازی شده و از حالت دولتی به مالکیت سهامدار تغییر یافته ، ولی هنوز ساختار و سیستم ها بعضاً قدیمی هستند (یک مورد از محدودیت ها) .
با توجه به محصول تولیدی شرکت مشتریان آن افراد خاصی تحت عنوان اکثریت کمباین داران و اقلیت کشاورزان می باشند.
با توجه به ماهیت محصول و ساختار شرکت ، منبع اصلی ارتباط با مشتری خود کارخانه اصلی و شبکه نمایندگیها در سراسر کشور می باشند.
رویکرد و انتظار ما هم در طراحی و محتوا دهی به سایت اینترنتی، معرفی محصولات می باشد.
ضمناً برای ثبت نام و فروش محصولات یک سایت جداگانه در نظر گرفته شده که لینک آن در زیر منوی فروش به نام سیستم ثبت پیش فاکتور موجود می باشد. لازم به ذکر است که امکان ثبت نام به صورت شخصی در این لینک فراهم نبوده و تنها از طریق نمایندگی های شرکت در سراسر کشور و یا مراجعه حضوری در خود شرکت امکان ثبت نام فراهم می باشد.

4 پسندیده