چگونه می توانم از کاوشگر بلاک چین استفاده کنم؟

بیایید از Etherscan برای توضیح مفاهیم اساسی برای یادگیری هنگام استفاده از کاوشگر بلاک استفاده کنیم. برای زمینه، اکثر کاوشگرهای بلوک قالب‌بندی مشابهی را به اشتراک می‌گذارند، بنابراین شما باید بتوانید این آموخته‌ها را به طور گسترده‌تری به کار ببرید.

Etherscan یک کاوشگر بلاک چین برای شبکه اتریوم است و به شما امکان می دهد از طریق تراکنش ها، بلوک ها، آدرس های کیف پول، قراردادهای هوشمند و موارد دیگر جستجو کنید. برای استفاده از Etherscan، برای جستجو به آدرس کیف پول، شناسه تراکنش یا آدرس قرارداد هوشمند نیاز دارید. بسته به شناسه‌ای که برای جستجو استفاده می‌کنید، اطلاعاتی را که در نتیجه می‌بینید مشخص می‌کند، اما مواردی مانند تراکنش‌های مرتبط، مُهر زمانی و مقادیر ارزش را شامل می‌شود.

فرض کنید که ETH را از حساب Coinbase خود به کیف پول MetaMask خود ارسال می کنید. اگر این کار در شبکه اصلی اتریوم انجام شود، می‌توانید از Etherscan برای ردیابی این تراکنش استفاده کنید.

آدرس های کیف پول: می توانید این تراکنش را در Etherscan با استفاده از آدرس کیف پول Coinbase یا آدرس کیف پول MetaMask خود پیگیری کنید. اگر از آدرس کیف پول Coinbase خود برای جستجو در Etherscan استفاده می کنید، باید یک تراکنش خروجی «از» آدرس کیف پول Coinbase و «به» آدرس کیف پول MetaMask خود را مشاهده کنید (برای مثال به زیر مراجعه کنید).
تصویر اتراسکن

شما همچنین می توانید همین اطلاعات را با جستجوی هش تراکنش خاصی که پس از تایید انتقال در کوین بیس ایجاد شده است، بیابید. یک هش tx به شما ارائه می شود که می توانید آن را کپی و در Etherscan جایگذاری کنید تا پیشرفت انتقال را پیگیری کنید.