چی باید کنیم تا پول دار شویم؟

چی فورمولی اقتصادی برای پولدار شدن میدانید و چی راهکاری پیشنهاد میکنید تا پول بیشتر در بیاوریم و مصرف کمتر و سنجیده تر کنیم؟

6 پسندیده

توی پولدار شدن
باید ببینی کجا میتونی خدماتی ارایه بدی
که بکار مردم بیاد
و واسش پول بدن
ایده اولیه خیلی مهمه
و پشتکار فراوان

2 پسندیده

همون‌قدر که راه‌های رسیدن به خدا داریم، راه پولدار شدن رو هم داریم، عجالتاً همین‌ها رو بچسب:

  • اوّل یه مهارت یاد بگیر، سعی کن در سطح محله، شهر، شهرستان، استان، کشور، قاره، جهان توش بهترین باشی، حالا نه لزوماً بهترین ولی خب از خوب‌ها. بقیه‌ش حاشیه‌ست و خودش حل می‌شه.
  • همین الآن رشته‌های مرتبط با پول یاد بگیر، مهندسی مالی، حسابداری، معاملات سهام: CFA.
  • از پولی که به دست آوردی، توی صنایع پتروشیمی، کامیودیتی سرمایه‌گذاری کن، بازار سهام از همۀ بازارها بازدهی بیش‌تری داره، حتی توی ایران.
4 پسندیده

استفاده از اهرم “خودت رئیس خودت باش” یا “از کم شروع کن که کسب و کار خودت بسازی”

متعهد باش

1 پسندیده

من می تونم کتاب چگونه مغناطیس پول شویم رو بهتون معرفی می کنم نوشته ماری کلیر کارلایل.
فایل صوتی کتاب هم به راحتی تو این کانال تلگرامی قابل دسترس هست.
https://t.me/Bookworms22

1 پسندیده

نظر من:
ابتدا پیدا کردن رسالت شخصی و چیزی که بهش اشتیاق سوزان دارید. زیرا تجربه نشان داده است اگر به چیزی اشتیاق سوزان و علاقه و انگیزه واقعی نداشته باشید در سختی های آن کار آن را رها خواهید کرد.
سپس می بایست در آن را و رسالت تلاش کنید و چون اشتیاق سوزان دارید هر کاری را انجام خواهد داد تا به آن برسید.
در این بین داشتن دید مثبت و باور بسیار مهم است همچنین می بایست در این راه همواره آموزش های لازم را ببینید. بسیاری از افراد موفق می‌گویند که همیشه ۱۰ درصد درآمد خود را صرف آموزش می‌کردند آموزش امری بسیار مهم است ولی اینکه بدانیم در چه زمینه ای آموزش ببینیم از آن م مهمتر است و این را هم آن رسالت و داشتن هدف مشخص می کند.

نکته آخر که شاید خیلی افراد آن را جدی نمی گیرند این است که نسبت به دنیا و انسان ها حس بخشندگی داشته باشیم این را آنتونی رابینز در مستند TED گفت و برای من در ابتدا عجیب بود که چرا عامل اصلی موفقیت او حس دهندگی و بخشش به دنیا بوده است. منظور از این بخشندگی فقط دادن پول به افراد نیست. پول هم یک راه است . این بخشش میتواند نشان دادن راه درست به فردی باشد. همچنین آموزش به افراد و حتی همدلی و همراهی خیلی وقت‌ها از پول دادن به فردی با ارزش تر است

1 پسندیده

خوب @hamed.hataminia خیلی ها منتظر پول هستن تا ایده هاشون عملی شه . البته قبول دارم همه بخشش و سخاوت در پول نیست ولی جز مهمی از اونه

اگه ایده تون با ارزش باشه بنظرم‌ سرمایه گذار پیدا میشه. اکثر سرمایه‌گذاران هم دارای هوش مالی عالی هستند و اگر ایده شما واقعاً سود ساز باشد و از آن استقبال می کنندچون هم از پول و کارآفرینی لذت میبرن. اما اگر این ایده مناسب نباشد و توهم باشه خودتونم پول بزارید عملن پول رو سوزوندید

همچنین منظورم‌این بود بخشندگی فقط پول دادن نیست.

1 پسندیده

دیدگاه زیبایی بود. واقعیتش فکر میکردم حرفهای تکراری مثبت و منفی می‌بینم ولی دیدن این دیدگاه بخشندگی سرحالم کرد :v:
نه تنها در ثروت، که این دیدگاه یک سرمایه‌گذاری بسیار قوی اجتماعی هم برای خود شخص و هم برای جامعه‌ست. امیدوارم خودتون هم تا حد ممکن در زندگی به این عمل کنین. دنیای ما به اندازه کافی انسانهای تشنه ثروت داره، نیاز به انسانهایی فراتر با حس مثبت اجتماعی داره.

به نظرم باید کمتر به پول فکر کنی. ببین به چی علاقه داری. اگر به برنامه نویسی و کامپیوتر علاقه داری، سعی کن در مدت معقول و فشرده بهترین برنامه نویس ممکن بشی. اگر به معماری علاقه داری، برو دنبالش و بهترین معمار منطقه باش. پول مطمئنا خودش خواهد آمد. نکته ای که هست برای بهترین شدن، نیاز به پیش‌نیازهای خودت داری. این که بشینی و هیچ کاری نکنی، منطقی نیست که انتظار پول دار شدن داشته باشی.