کتاب چی بخریم؟ (ایام نمایشگاه مجازی کتاب تهران)

از 1 بهمن تا 6 بهمن زمان برگزاری نمایشگاه کتاب مجازی تهران است.
دو نکته ابتدا عرض کنم. اول از اتفاقات مثبت کرونا است که چنین نمایشگاهی مجازی برگزار میشه و بسیاری میتوانند از مزایای خرید در این فرصت بهره‌مند بشن. امیداورم بخش فروشی اینترنتی کتاب در نمایشگاه‌های کتاب پساکرونا باقی بماند.
دوم اینکه فکر میکنم کتاب خوندن اهمیتی نداره. کتاب خوب خوندن مهمه و فرصت ما برای خواندن کتاب محدوده و باید دست به گزینش‌ بزنیم.

حالا چه کتابی رو پیشنهاد میکنید که تهیه کنیم؟ و اگه دوست داشتید کوتاه توضیح بدید چرا فکر میکنید این کتاب باید خونده بشه.

5 پسندیده

من ميخواستم همين روزها كتاب صراحت تمام عيار نشر ارياناقلم رو تهيه كنم

https://aryanaghalam.com/book/radical-candor/

نمونه فصل اول كه در صفحه وب كتاب بود رو خوندم و پسنديدم، هم به لحاظ محتواى كتاب و هم ترجمه رووان اين بخش از كتاب.

در ضمن كه تا الان بارها و بارها ارزو كردم كاش شفاف صحبت كردن، و نظر صادقانه دادن بدون ايجاد تنش رو ياد بگيرم. اين مورد مخصوصا در تجربه هاى كار تيمى و تعاملهاى مديريتى برام پيش اومده، چه وقتهايى كه مديريت كار دست خودم بوده و چه وقت تعامل با مديرانم.

هنوز كتاب رو نخوندم، ولى اگه كسى كار تيمى ميكنه و يا مدير هست، فكر ميكنم اين كتاب بهتره در سبد مطالعاتش باشه.

راستى خريد با تخفيف نمايشگاهى از جاى خاصى بايد انجام بشه؟ اصلا نمايشگاه كتاب مجازى چيه و كجاست؟ ميشه نوشته تون رو ويرايش و اپديت كنين كه نيازى به گوگل كردن نباشه؟

3 پسندیده

تجربه خودم از نمایشگاه مجازی کتاب.
صفحه اول سایت خرید اینترنتی نمایشگاه کتاب به نظرم ساده و خوبه! فقط یک نوار جستجوی سریع. البته بخش جستجوی پیشرفته خوبی داره و با کمک نام نویسنده ، مترجم ، کتاب ، ناشر و … سریع‌تر میتونید به کتاب مورد نظر رسید.
این شکل تنها حالت گشت و گذار در میان کتابها (پرسه میان غرفه‌ها) رو نداره و بیشترین سرعت رو برای کسی داره که لیست کتابهایی که میخواد رو نوشته و میدونه دنبال چی هست.

ثبت نام آسانی داره و اطلاعات معمول و آدرس پستی رو میخواد که سریع انجام میشه.

دو مزیت برجسته داره. همه کتابها با تخفیف 20% عرضه شدند و ارسال پستی رایگانه. همین باعث شده بیشتر کتابها ارزانتر از فروشگاه اینترنتی خود ناشر و برخی سایتهای تخفیفی فروش اینترنتی کتاب باشند.

من فکر میکردم کل خریدها به صورت یکجا ارسال میشه. ولی اینطوری نیست و هر ناشر جداگانه کتابهای خودش رو برای شرکت پست ارسال میکنه. هم مزیتی است برای خریدهای متوالی و هم میتونه یک عیب باشه.

برخی ناشران هم حضور جدی داشتند و تازه‌های نشر رو عرصه کرده بودند. یا اگه یک کتابی دچار اتمام موجودی میشد بعد یک روز موجودی داشت و میشد کتاب رو خرید. من بیشتر کتابهایی که دنبالشون بودم رو خریدم. کتابهایی که گاها در برخی سایتها فروش کتاب دیگه مدتها اتمام موجودی بودند یا هنوز عرضه نشده بودند. اما برخی کتابها یا نویسندگان هم نبودند.

در مجموع من فکر میکنم تجربه خوبی بود. سالهای آینده خوبه که این بخش برقرار بمونه و میتونه خیلی بهتر (با حضور بیشتر عناوین کتاب و نشر) برگزار بشه.

1 پسندیده

دو تا کتاب مدنظرم هست که معرفی کنم. یکیش رو جدیدا هدیه دادم به نام: "عقلانیت و توسعه یافتگی ایران" اثر دکتر محمود سریع القلم.

اینجا معرفی کتاب رو می تونید ببینید.

دومین کتاب رو هم که یه رمان هست، دو ماه پیش می خوندم به نام: "همه میمیرند"

اثر عمیقی رو من گذاشت در مورد طول عمرم و اینکه چه بهتر که همیشه زنده نباشم و اینکه سیر تحول یه آدمی که طی قرن ها این فرصت رو پیدا کرد که زنده باشه، شبیه سیر تاریخ بشری اومد به نظرم. انگار شخص هر بار پخته تر شد… و اینکه همیشه اونطور که آدم پیش بینی می کنه که اعمالش نتیجه بده نمیشه… اینکه احساسات متناقض و گاه رنج آور و گناه آلودی که در ما هست چقدر مهم هستن و هویت بشری ما رو تشکیل میدن و خیلی از این حس ها فقط تو چارچوب عمر محدود ما قابل درک و بامعنی و مزه هستن.

1 پسندیده