کدوم رفتارهای آلوده کننده هوا، رو با بازطراحی خودروها میشه تغییر داد؟

محصولاتی هستن که قابلیت تغییر رفتار آدم رو دارن، یا behavior changing products.

چه تغییراتی در طراحی خودروی شخصی و یا وسایل نقلیه عمومی میشه داد طوری که رفتارهایی در ما القا کنن که منجر به کاهش الودگی هوا شن؟

این پرسش بعد از دیدن این تدتاک برام مطرح شده:

و هنوز اصل مطلب تو ذهن خودم گنگه، گذاشتم اینجا تا کمی با بحث و گفتگو ذهنم باز شه!

بازطراحی پایدار خودرو

2 پسندیده

میشه خودروها رو جوری طراحی کرد که یادآور یه کالای لوکس نباشه و بیشتر به کارکردش نگاه بشه. به همین منظور میشه خودروهای تک نفره یا دو نفره ساخت.

نمی دونم جوابم به سوال ربطی داشت یا نه؟

3 پسندیده

:relieved: خوب بود این نقطه نظر . و جالب ترش این بود که به کاهش تعداد سرنشین اشاره شد. اگه درست برداشت کرده باشم، برای کاهش وزن خودرو و افزایش بازدهی ش و همین طور کوچیک تر شده خودرو و پیدا شدن جای بیشتر در خیابون ها برای گونه های دیگه ی حمل و نقل مثل دوچرخه، خودروی کم-سرنشین برای استفاده ی شخصی بهتر در نظر گرفته شده.

2 پسندیده

تغییر قیمت خودروها، تغییر طراحیش نیست اما توی کشور ما سالها بنزین قیمت کمی داشته خرید خودرو هم با شعار هر ایرانی یک خودرو تقریبا به نظرم محقق شده. کلا نسبت به خیلی کشورهای دیگه هزینه خرید خودرو پایین هست. هزینه نگهداریش هم. در حالیکه شاید بهتر باشه قیمت خودرو بالا بره. به نظر می رسه این قیمتها یه طوری هزینه ایجاد ترافیک رو توی کلان شهرها پایین اورده. و این موضوع در کنار کلی مشکلات در هم پیچیده دیگه یه پکیج از مشکلات در هم ریخته رو ایجاد کرده که فقط تغییر رفتار شهروندان کفایت نمیکنه برای بهبود الودگی. چندین ارگان در کنارش وارد عمل باید بشند به صورت هماهنگ.

2 پسندیده

در این مورد آمار جالبی توسط تیم کاروانرو در ایمیل «سلام» شان نوشته شده شده:

به اشتراک گذاری سفر در پلت فرم کاروانرو

که فیت طراحی خودروی تک نفره و دو نفره س :)‌

##پرسش
این تیم چه جوری این اندازه گیری رو انجام دادن؟