کسب و کار با صد تا دویست میلیون؟ اسباب بازی فروشی چطوره؟

سللام. بین صد تا دویست میلیون سرمایه دارم. چه کاری شروع کنم. نظر خودم فروش اسباب بازی هست. اما تجربشو ندارم.

3 پسندیده

مونده علاقت چی باشه
خیلی کارا میشه کرد مثلا لباس فروشی ،پرورش گیاهان و…

2 پسندیده

چه جذاب!

بیشتر از ایده تون برامون بگید لطفا!

حتما دلایل خوبی براش دارید، میشه اینجا درباره اش حرف زد و به نتیجه رسید.

چه جوری؟

برای پرورش گیاه هم همین طور!

اگه تجربه دارید بگید، لطفا.

3 پسندیده

درود برادر احتمالی.

به نظرم اگه هدفت کسب درآمد باشه، نه حیف کردن پولت، این مواردی که شوالیه بی نشان :unamused: پیشنهاد داد رو دورش خط می کشی. الکی که نیست هر چی به ذهنت برسه رو بخوای امتحان کنی! پوله! می ره دیگم برنمی گرده.
شما به چند آیتم(؟) اولیه برای راه اندازی هر کسب و کاری نیاز داری. تجربه کافی، محل کسب، و سرمایه کافی. ( بازم چیزی موند؟ :thinking:) به گمانم شما دو مورد اول رو نداری، و می مونه همین ناقابل پول.
وقتی بخوای قرص و محکم وارد بازار بشی، سرمایه ت باید دو بخش بشه. قسمت اول که باهاش جنس می خری و می ذاری برای فروش، قسمت دوم هم پشتوانه قسمت اول می شه تا زمانی که برگشت سرمایه داشته باشی.
برای همین یه بخشی از سرمایه ت رو نیاز داری تا بتونی کرکره ی مغازه رو بالا نگه داری و مانور بدی. اینه که این پول با بازار الان نهایت دو ماه شما رو سرپا نگه داره. بعدش احتمالا سکته می کنی :innocent:
البته همیشه استثناعات وجود دارن و شمام می تونی ریسک هر کاری رو بپذیری و امتحان کنی.
ولی برای کم کردن ریسک می تونی با کسی که بهش اعتماد داری و اون هم می تونه بخشی از نیازهای اولیه رو پوشش بده شریک بشی.
از بابت انتخاب بازار، می دونم بازار نفرت انگیز کفش های موسوم به تاناکورا الان رونق خوبی داره و با این مبالغ هم می تونی واردش بشی. کلا هر بازار هدفی که نیاز مصرفی مردم رو هدف قرار بده الان خوبه. وسایل یکبار مصرف مثلا. کلاً هر چیزی که مردم مجبورن الان بخرن.
ولی اسباب بازی جزو چیزاییه که از سبد قشر متوسط خارج می شه کم کم ( اگه تا الان نشده باشه)
در ضمن شما باقالی هم بخوای بذاری روی گاری بفروشی، یه مدت باید خاک بازارش رو بخوری و قلق کار دستت بیاد. دیگه لباس و گیاهان و … که تخصص می خواد جای خود داره :unamused: :unamused:

3 پسندیده

@leila

تجربه فروش یا تولیدی با اون قیمت رو ندارم فقط میدونم حیفه اون پول وارد دلالی بشه و بهتره وارد کارهای تولیدی بشه . تولیدی لباس اگر علاقه داشته باشن با یکی دو تا چرخ خیاطی خوب و پارچه هایی با کیفیت که زیاد استفاده میشن میشه کار رو پیش برد اگرچه شاید سودش کم تر از بازارهای مالی دیگه باشه ولی چون کار تولیدی هست قشنگه و یه ارزش افزوده هم هست.تولید گیاهان گلخانه ای در منزل هم جالب هست بخصوص سبزیجات .
اگر علاقه به درست کردن ترشی و کیک و کلوچه و غذاهای سبک (و نه رستورانی ) هم دارن میتونن با داشتن جامعه هدف این کار رو انجام بدن.
یا مثلا ساختن صنایع چوبی کوچک مثل کمد های تک نفره و صندلی ها و میز های کوچک هم گزینه خوبی هست باید به علاقه و منطقه هم نگاه کنن

1 پسندیده

کفش تاناکورا رو هستم شدید
مخصوصا اگه کفش ورزشی باشه
ک تخصص و سلیقه لازمه
و اینکه کجا تهیه کنی و با چ قیمتی