کودکان خیابانی را دریابیم

راهکاری برای کمک به کودکان خیابونی، این کودکان هر روز به تعدادشان افزوده می شود آیا راهکاری به نظرتون می رسه.

3 پسندیده

راستش من هم واقعا نمیدونم در مواجهه با کودکان کار، مثلا بچه هایی که توی مترو فال میفروشن، باید چیکار کنم. به نظر من در مواجهه با این کودکان دو نظریه و رویکرد کلی وجود داره:
اول این که این کودکان واقعا به کمک ما نیاز دارن و باید بهشون کمک کنیم.
دوم این که این کودکان توسط یک سرکرده کنترل میشن که کودکان زیادی رو در سطح شهر مدیریت میکنه ( مثل شکیب در سریال آوای باران ) و خرید از این کودکان نه تنها بهشون کمکی نمیکنه بلکه سود بیشتری به اون سرکرده میرسونه و باعث میشه به کارش ادامه بده و از بچه های بیشتری کار بکشه.
این واقعا گیج کنندس! اما خودم به شخصه گاهی دلم واقعا میسوزه و از این کودکان خرید میکنم.

1 پسندیده

سلام و عرض ادب
بله صحیح می فرمایید نباید به این بچه ها پول داد باید خوراکی و میوه ای چیزی باید داد چون اولا که از نظر تغذیه در مضیغه هستند و بعدم پول تو جیب افرادی می ره که این بچه های طفلی رو به این کارا وا می دارن

2 پسندیده

بهترین راهکاری که به ذهن من در حال حاضر میرسه اینه که اگر انسان توانگر و مکنت داری هستیم در یک جایی برای این کودک در کنار خودمون کار سبکی ایجاد کنیم و در قبال اون مکان زندگی و حقوقش رو تامین و بخشی از اون رو براش ذخیره کنیم. و اگر در توان ما نیست به افراد خوب و متمکنی که میشناسیم معرفی کنیم و در مرحله آخر به کانون و بهزیستی . و اگر اینها از دست ما بر نمیاد لا اقل با همون خرید کوچک و یا دعا کردن براشون آرزوی خوب کنیم.

1 پسندیده