گوگل دسترسی به چه ابزاری را برای ایران محدود کرده؟

جدیداً تو اخبار گفته شد که گوگل در راستای تحریمای آمریکا علیه ایران، و مشابه اپل که اپل استور رو برا ایرانیا محدود کرده، یه سری تحریمها رو برای ایران وضع کرده. مثلاً محدودیتی که در گوگل پلی بوجود آورده. گوگل ابزار مختلفی داره: مثل گوگل آنایتیک.
جدیداً هم مطرح شده که گوگل آنالیتیک برا کاربران ایرانی محدودیت داره. مشکلی که هست اینه که گوگل آنالیتیک از مدتها پیش دسترسی ایرانیان رو بسته بود و چیز جدیدی نیست. ولی اطلاعات غلط راجع به این موضوعات خیلی بیشتر آسیب می‌زنن.

مثلاً یکی از دوستان جایی نقل کرد:

«دوستانی که از گوگل آنالیتیکز استفاده کردن، در جریان باشن که گوگل عزیز از 25 آگوست (که اپ های ایرانی از اپستور حذف شد) شروع به قطع اکانت های ایرانی کرد
اگر دوستان هنوز دسترسیشون قطع نشده، سریعا بکاپ بگیرن از دیتاها و به یک سرویس دیگه مهاجرت کنند
هرچند بعید نیست مابقی سرویس های آنالیتیکز هم بزودی قطع بشه»

چطوری میشه متوجه شد که گوگل دسترسی به کدوم ابزار رو در داخل ایران محدود کرده؟ و مهمتر این که چطوری میشه با کمترین هزینه و مشکل بهشون دسترسی پیدا کرد؟

5 پسندیده

من از سرویس overleaf استفاده میکردم که برای مقاله نویسی هست. این سرویس ظاهرا از امکانات گوگل استفاده میکنه برای کارهاش و به همین خاطر نمیشد باهاش کار کرد. به ذهنم رسید که راه تشخیص گوگل برای قطع سرویس ای پی ایرانه. به همین خاطر از فیلترشکن استفاده کردم. اونجا کاملا جواب داد. البته تو این مورد ریسک از دست دادن داده وجود نداره ولی برای کارهای دیگه ممکن این کار ریسک ایجاد کنه.

5 پسندیده

سلام منم تا هفته پیش خارج از کشور بودم داشتم مقالم رو با overleaf می نوشتم اما الان که ایرانم مقالم کامپایل نمیشه و حتی پی دی اف هم نمیده … شما فکر میکنین مربوط به تحریم هاست؟ میتونم بپرسم شما چه فیلتر شکنی استفاده کردید که مشکلتون حل شد؟ سپاس

3 پسندیده

بله مطمئنم. اگر در موقع کامپایل دقت کنید، می‌بینید داره تلاش میکنه از سرویس‌های گوگل استفاده کنه ولی نمیتونه. هر فیلترشکنی یا VPN ی که استفاده کنید و IP غیر از ایران رو به شما بده، کار میکنه.

3 پسندیده

گفته دوستمون درسته با هر وی پی انی کار میکنه ولی شما حتما یه وی پی ان با آی پی ثابت تهیه کن که بلاک نشی ، آی پی روی ادوردز خیلی مهمه و پیشنهاد میشه از کشوری باشه که باهاش کردیت کارد دارین و پرداختی هاتون انجام میشن
من از اینجا آی پی ثابت امارات گرفتم و الان 6 ماهه تغییری نکرده

3 پسندیده