یارانه و بیمه! بلاخره پسران مجرد بالای ۱۸ سال سرپرست هستند یا خیر؟

من یک پسر مجرد بالای ۱۸ سال هستم. از وقتی ۱۸ سالم شد، دفترچه بیمه تامین اجتماعی من باطل شد. احتمالاً چون از نظر قانون یک سرپرست خانواده هستم.
از طرف دیگه یارانه من هم به همراه خانواده قطع شده. وقتی به فرمانداری شهرمون مراجعه کردم به من گفتند چون ازدواج نکردی یارانه به تو تعلق نمی‌گیره.
از شخص فرماندار همین جمله را شنیدم. به ایشون گفتم، وقتی ۱۸ سالم شد دفترچه بیمه‌ام باطل شد، و از طرفی یارانه‌ام قطع شد. اولی به خاطر اینکه مستقل هستم، دومی به خاطر اینکه مستقل نیستم. شاید به خاطر مسائل قانونی نتونم توضیح بیشتری در مورد آنچه بین ما گذشت بدم، اما ایشون هم نهایتاً (شاید به خاطر خلاص شدن از من یا هر چیزی) با نظر من موافقت کرد، هرچند برای من کاری انجام ندادند. و به نظر من دقیقاً یک بازی سرکاری گذاشتند و من رو به اداره کار (گیج‌ترین اداره ایران) ارجاع دادند.

حالا این وسط بلاخره پسران مجرد بالای ۱۸ سال با تورمی که یارانه در کشور ایجاد می‌کند، بیمه‌ای که قطع شده و یارانه‌ای که به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد مانده‌اند. و وقتی به پلیس +۱۰ مراجعه می‌کنی سر بالا می‌اندازند و می‌گن نوچ ازدواج نکردی. به فرمانداری مراجعه کردم به شوخی گفت برو ازدواج کن. و در جواب گفتم اگر پول ازدواج داشتم که دیوانه نبودم به اینجا مراجعه کنم.
به نظر من موضوع منطقی، گسترده و ساده‌ای هست. ولی جواب این سوال دست چه کسی است؟

6 پسندیده

کل دغدغه تون رو متوجهم. و حتی باهاتون موافقم که نظام موجود بر طبق قانون مشخص عمل نمیکنه و در هر موقعیتی، طوری اقدام میکنه که به نفع خودش باشه و نه به نفع جامعه!

منتها به نظرم مسئله یارانه چیزی نیست که ارزش سرمایه گذاری وقت و انرژی داشته باشه. یعنی با پتانسیل هایی که در شما و خیلی از جوون های اطرافم سراغ دارم به نظرم اگه همین انرژی رو روی خلق مسیر جدید بذارین خیلی موفق تر خواهید بود و ارزش خیلی بیشتری برای خودتون و دنیای اطرافتون ایجاد میکنین.

یعنی این سوال جز سوالایی هست که اولا من و شما تاثیرپذیری کمی روش داریم (تحت سلطه و در اختیارات ما نیست)، دوما با حلش صرفا جوون های وابسته ی بیشتری به سیستم دولتی که در حال حاضر سازنده و سالم نیست، ایجاد میشه.

3 پسندیده

این موضوع به صورت خود کار بعد از 2 روز بعد از آخرین پاسخ بسته شد. پاسخ جدید دیگر مجاز نیست.