یک دختر و پسر، چطور می تونن یک رابطه عاطفی پایدار داشته باشند؟

اکثر رابطه‌ها شروع جذابی دارند. روزهای اول پر از احساسات مثبت و هیجان و تفریح هست. اما با مرور زمان تفاوت‌های دو طرف بروز یافته و مشکلاتی در رابطه دیده می‌شود. البته این مورد کاملا طبیعی ست.

ظهور مشکلات در رابطه دو انسان روالی طبیعی است. درست است که یک سری مشکلات بین دونفر می‌تواند قابل حل نباشد اما اینکه فکر کنیم هر اختلاف نظر یا تنشی اشتباه بودن رابطه را نشان می‌دهد و باید آن را تمام کرد، باور اشتباهی است.

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار روی دوام روابط این است که شما با ملاک‌هایتان در انتخاب شریک عاطفی آشنا باشید. اصلا می‌خواهید با چطور فردی وارد رابطه شوید؟ اگر با خواسته‌ها و ملاک‌هایتان آشنایی صحیحی نداشته باشید احتمالا با افراد اشتباهی وارد رابطه شده و بنابراین روابط‌تان دوامی نخواهد داشت. معمولا افراد از رابطه‌ای به رابطه دیگر می‌روند و هر بار خسته‌تر و ناامیدتر از قبل دنبال فرد رویایی‌شان هستند، دریغ از این‌که برای شناخت این فرد اول باید تکلیف شان را با خودشان و خواسته هایشان مشخص کنند. اگر در حال حاضر در رابطه‌ای هستید و می‌خواهید بادوام باشد، ابتدا ببینید چه می‌خواهید و فرد مقابل چقدر متناسب با فرد ایده‌آل شماست. این بررسی می‌تواند تخمینی از طول زمان رابطه به شما بدهد.

و شاید یکی از مهم ترین عوامل برای تداوم یک رابطه، توانایی مدیریت مشکلات تو هر دو طرف رابطه باشه. نباید تو یک رابطه عاطفی زیاد موشکافانه عمل کرد، زیاد گیر دادن به طرف مقابل، زیاد حرف گوش کن بودن، زیاد مهربون و بخشنده بودن و مسائلی از این قبیل رو باید مدیریت کرد. درصورت بروز جر و بحث و دعوا، سعی کنید زیاد دنباله دار نباشه. هیچ وقت قهرهاتون طولانی و همین طور زیاد نباشه، به گونه ای که هر روز قهر بکنین، یا اینکه قهر کردین، یهو ۱۰ روز بهش دوام بدید. اینا همگی آفت یک رابطه هستند.

فکر کنم سهم خودم رو حرف زدم،:smiley: لذا سکوت می کنم تا نظرات دوستان عزیز رو هم بدونیم.

2 پسندیده

درود . در مرحله اول باید نسبت به خودشون و مفاهیم ارزشمند ذهنشون آگاهی داشته باشن و بعد شناخت خوبی از خواسته های دیگران !
تداوم یک رابطه عاطفی لزوما به من نوعی بر نمیگرده چون اگر شناخت و آگاهی من نوعی از خودم ،خواسته هام و طرف مقابل هم اگر خوب باشه این نصف ماجراست،شایدطرف مقابل اندیشه های دیگه ای داره و به قول معروف با ما فرسنگ ها فاصله داره

2 پسندیده

زنده باد

قطعاً همینطوره که شما میگید هرکسی تو رابطه ۵۰ درصد قضیه هست ولی همین ۵۰ درصد اگه توانایی داشته باشه می تونه ۵۰ درصد دوم رو هم راهنمایی بکنه و بکشونه سمت خودش.

2 پسندیده