Https://postpol.com/ -- انتقال و تبادل ارز داخل و خارج ایران

این هم یکی دیگه از دستاوردهای تازه وارد بازار شده‌ی پادپُرسی‌هاس که من از شانس خوبم ازش باخبر شدم. تو این بازار پر از تحریم که بانک هامون کارایی خاصی ندارن، این بستر کاری میکنه کارستون: بهتون اجازه میده اگه داخل ایران هستین و میخواین به کسی خارج از ایران پول به دلار یا یورو بدین، به راحتی این کار رو بکنین و برعکس، اگه خارج از ایرانین و میخواین به کسی داخل ایران پول منتقل کنین بتونین.

دستمزد معقولی هم بابت این کار میگیرن، کمتر از ۰.۵ درصد.

از یکی از اعضای اصلی تیم پست پول دعوت میکنم کمی از داستان پست پول و برنامه های پیش روشون برامون بگن. @h_fatemi

https://postpol.com/


شما هم اگه میخواین پول مبادله کنین، پیشنهاد میکنم از این بستر استفاده کنین و بازخوردتون رو بهشون بدین.

9 پسندیده

ممنون از شما بابت معرفی این کار در پادپرس. با توجه به شرایط تحریم ها و نیاز دانشجویان برای نقل و انتقال پول به خارج و داخل کشور، ایده ی نقل و انتقال پول توسط پست پول از یک سال و نیم پیش کلید خورد و بستر لازم برای این کار، به صورت انلاین تدارک دیده شده است.
این سایت هم اکنون فعال بوده و امادگی ارایه خدمات به مشتریان محترم خود را دارد. با توجه به مبحث جنجال برانگیز نقل و انتقالات ارزی در این روزها، ما درخواست گرفتن مجوزهای قانونی از بانک مرکزی را داده ایم ولی متاسفانه با توجه به نبود قوانین جامع در سازو کارهایی که در دسته بندی فین تک قرار دارند، تا کنون موفق به دریافت مجوزهای لازم از بانک مرکزی نشده ایم و ما همچنان منتظر و پیگیر گرفتن مجوز های لازم از بانک مرکزی هستیم.
و اما پست پول به چه دردی میخورد؟
برای نقل و انتقال ارز/ ریال از ایران به برخی از کشورهای جهان ( در گام نخست) و هم چنین به صورت بالعکس می توان از پست پول استفاده کرد. تمام مراحل انتقال توسط پست پول به صورت انلاین انجام می گیرد و نیازی به مراجعه حضوری وجود ندارد. ما تلاش کرده ایم تا بستری امن برای اینکار مهیا کنیم تا مشکلاتی که در چند سال اخیر برای نقل و انتقالات ارزی وجود دارد، تا حدی مرتفع شود. یکی از مزیت های دیگر پست پول کمتر بودن هزینه این نقل و انتقال نسبت به سایر روشهای موجود، خواهد بود.
ما منتظر گرفتن مجوزهای لازم از بانک مرکزی برای اتصال به درگاههای امن برای انتقال پول، توسط مشتریان محترم خود هستیم. بعد از این گام بیشتر و مفصل تر در مورد پست پول در اینجا صحبت خواهم کرد. ولی اگر سوال و یا پبشنهادی از سوی دوستان پادپرسی وجود دارد، خیلی خوشحال و خرسند می شوم که بشنوم و در موردش با دوستان پادپرسی صحبت کنم.
ممنونم از لاله برای معرفی این کار در پادپرس.

7 پسندیده

خیلی جالبه. یعنی حتی در شرایط غیرتحریم هم مزیت رقابتی دارین؟

1 پسندیده

بله میشه گفت که تو شرایط غیر تحریم هم میشه با کارمزد پایین تر ، رقابت کرد.

1 پسندیده

خیلی هم عالی. چیزی که توی سایت کمی توی ذوق میزد، تلاش برای اعتمادسازی مشتری انجام نشده بود. البته احتمالا توضیح روشها ممکن نیست ولی لحن و توضیحات سایت، بیشتر هشداردهنده بود تا اعتمادساز! شاید بعد از مجوز، بد نباشه یه فکری روی این قسمت بشه.

2 پسندیده

ممنون بابت نظرات خوبت. حتمن نکاتی که گفتی رو در نظر می گیریم. این ورژن اولیه سایت هست و محتوا و چگونگی اعتماد سازی در ورژن های بعدی اصلاح شده و می شود. بازم ممنون در ادامه باز هم از نظرات دوستان پادپرسی استفاده می کنیم.

1 پسندیده

بعضی دوستان هستن که ایران نیستن و این خدمت احتمالا به دردشون میخوره. دعوتشون میکنم به این موضوع تا هم با خدماتِ انتقال وجهِ پست‌پول آشنا بشن و هم اگه پسندیدن اون رو به سایر ایرانی های خارج از ایران معرفی کنن:

@bgolshaee
@Ali_Shakeri
@sanii
@pesarkhobeee
@zahra_2016
@Mahdi.Bagherpoor
@Faezeh_shabani

مخصوصا که تیم راه انداز پست‌پول از بچه های مرکز تحصیلات تکمیلی زنجان هستن و فکر کنم یه اعتماد اولیه‌ی حداقلی رو بشه از شناختی که از هم-دانشگاهیا داشتیم به دست بیاریم.

3 پسندیده

خیلی عالیه…فقط برای آمریکا هم کاربرد داره؟

2 پسندیده

بله امریکا هم تو پلن کاری ما هست و امیدوارم که موانع قانونی هر چه سریعتر رفع بشه و بتونیم پاسخ گوی نیازمندی های همه دوستان باشیم.

2 پسندیده

چه قدر عالی!:star_struck: امیدوارم موفق باشین.
یه ابهامی که درباره این طرح برای من وجود داره، در مورد نحوه ارسال و دریافت ارز هست. با مراجعه به سایت متوجه شدم مثل اینکه باید لاگین بشم تا در جریان این جزئیات قرار بگیرم. :thinking:
سوالام اینهاست:

  • برای فرستادن ارز به خارج از ایران، نیاز به وجود یک حساب بانکی در خارج ایران دارم؟
  • برای ارسال ارز به داخل ایران نیاز به داشتن حساب بانکی در داخل ایران دارم؟

پیشنهادم اینه که مواردی که کاربر لازمه جهت استفاده از خدمات شما، اونها رو به شما ارائه کنه (مثلا اگه داشتن حساب بانکی جزو این ملزومات هست یا چیزهای دیگه) به نحوی برای مخاطب لیست بشه. یا به شکل شماتیک و ساده نحوه تبادل ارز به مخاطبتون توضیح داده بشه. یا قسمتی تحت عنوان “سوالات متداول” در سایت ایجاد بشه.
با آرزوی موفقیت بیشتر برای این کسب و کار جذاب :pray:

3 پسندیده

ممنون از شما و فیدبک خوبتون.
برای پاسخ به سوالات شما، قبل از هر چیز لازمه که بگم این روش انتقال مختص انتقالهایی است که به اشخاص حقیقی مربوط می شود و برای انتقال ارز به حساب های حقوقی نمیشه از پست پول استفاده کرد. پس طبیعتن مقدار ارز انتقالی نباید قوانین مبارزه با پولشویی رو نقض کنه( سقف انتقال وجود دارد). در پاسخ به دو سوال شما باید بگم که بله برای انتقال ارز به خارج از کشور لازمه که شخص انتقال دهنده در ایران و شخص گیرنده در خارج از کشور در مقصد حساب بانکی به نام خود داشته باشند. ضمنن هم شما و هم شخص گیرنده باید مدارک لازم برای احراز هویت خودتون رو در سایت اپدیت کنید و هر دو در این سایت ثبت نام کرده باشید. عکس این حالت هم برقرار خواهد بود، یعنی شخصی که می خواهد در خارج از کشور پولی را به گیرنده داخل ایران ارسال کند، باید هر دو در کشور های مبدا و مقصد دارای حساب بانکی به نام خود باشند.

در مورد سوالات متداول هم در ورژن بعدی، این امکان در نظر گرفته شده است.
باز هم ممنون و به امید رفع موانع قانونی وفعال شدن این سایت.

1 پسندیده

آیا از نظر قانون امریکا که ایران را در تحریم مالی و بانکی گذاشته مشکلی برای ایرانیان مقیم امریکا نخواهد داشت؟

2 پسندیده

#پرسش
اگر پاسخ به این سوال باعث افشا شدن اطلاعات محرمانه پروژه شما میشه در ارائه پاسخ مختار هستید.

شرایط تحریم مالی بدین معناست که نقل و انتقال پول در شبکه جهانی(دلار) پیگیری شده و پول هایی که به مقصد ایران یا از مبدا ایران باشند در مسیر شناسایی و بلوکه میشن. گرچه زمان این شناسایی در برخی موارد ممکن هست کمی طولانی بشه و شما بتونید یک یا چند تراکنش انجام بدین.
از طرف دیگه برای انتقال دلار در واقع شما باید یک حساب دلاری داشته باشید که خب مشخصا این حساب روی شبکه بانکی آمریکا فعال خواهد بود و بدین معناست که دقیقا و جزء به جزء قابل پیگیری هست.
مورد اول
حالا وقتی من از آمریکا قصد دارم که حسابم رو در پست پول شارژ کنم یعنی مقداری از موجودی حساب بانکی من باید به حساب بانکی شما منتقل بشه تا حساب من در پست پول شارژ بشه. شما چطوری میتونید حساب بانکیتون رو از مسدودیت در امان نگهدارید و اگر این امکان رو ندارید چطور میتونید پرداخت به پذیرنده رو تضمین کنید؟

مورد دوم
تسویه حساب در خارج از ایران و کشور هایی که از پیام رسان SWIFT استفاده میکنن به معنای اتصال به شبکه بانکی آمریکاست. وقتی شما پولی رو به حساب کسی در آمریکا میریزید یعنی منبع و مقصد پول کاملا مشخص هست. با این تفاسیر احتمالش هست کل دارایی های من که بسیار بیشتر از اون یک تراکنش هست بلوکه بشه. بابت این موضوع کاری میشه کرد؟

برداشت:
برداشت شخصیم از مکانیزم تحریم ها به این صورت هست که تحریم های پولی و بانکی به خودی خود کاملا بازدارنده نیستند بلکه بیشتر تهدید آمیز هستند و این تهدید عامل موثری برای جلوگیری از انجام تراکنش هاست. در وضعیت کنونی به روش هایی میتونید پول از ایران به خارج و از خارج به ایران منتقل کنید اما ماجرا امنیت پایگاه نگهداری از پوله.

موضوع آخر من به چه صورتی میتونم حسابم رو شارژ کنم؟ پرداخت با ویزا کارت یا چیزایی مثل امریکن کریدیت یا پی پال؟

3 پسندیده

ممنون بابت سوالتون. خیر مشکلی از این بابت وجود ندارد و اگر سقف ۲۰۰۰ دلار رعایت شود که این جز پیش شرطهای ثبت درخواست در پست پول هست، مشکلی از این بابت متوجه شما نخواهد بود. یه نکته ای که باید به اون اشاره کنم این است که تعداد تراکنش های در حد ۲۰۰۰ دلار/یورو در ماه می تونه برای سیستم بانکی هر کشوری مورد توجه باشه و مدیریت این تعداد تراکنش ها با خود شخص خواهد بود، حالا بسته به کشوری که شما در اون ساکنید و اشنایی با قوانین بانکی اون کشور می تونید این تعداد تراکنش رو به صورتی مدیریت کنید که برای شما چالش برانگیز نباشه. که این مدیریت تراکنش اصولن به ملیت شما بستگی چندانی نخواهد داشت. پست پول برای کمک به انتقالهایی که توسط اشخاص حقیقی (نه شرکتهایی با حجم تراکنش بالا) صورت می گیره، پایه ریزی شده است.

ممنون بابت طرح جزییاتی که مطرح کردید. در پاسخ به سوالات شما، اجازه می خوام که وارد جزییات چگونگی انجام این روند نشوم ولی می تونم به شما این اطمینان رو بدم که مکانیسم عملی ما به گونه ای است که هیچ پولی از حسابهایی که به نوعی ارتباطی با ایران داشته باشند، انتقال/ دریافت نمی شود و طبیعتن اگر شما سقف انتقال رو رعایت کنید، مشکلی نخواهید داشت. چرا که این مکانیسم به گونه ای طراحی شده است که از هیچ یک از روشهای مرسوم و موجود برای انتقال پول استفاده نمی کند نه سویفت نه انتقال به حساب بانکی که به نوعی به ایران مربوط شود.
اما در مورد تضمین انتقال به پذیرنده، باید به این نکته اشاره کنم که ما اقدام به ثبت شرکت در ایران نموده ایم و طبق قوانین مالی و بانکی ایران فعالیت خواهیم نمود تا برای کاربران خود این اطمینان را ایجاد کنیم که این روند از نظر قانونی قابل پیگیری خواهد بود.
در پاسخ به سوال اخر شما، خیر در صورتی که پست پول بتواند به عنوان یک شرکت ثبت شده در ایران مجوزهای فعالیت خود را از بانک مرکزی دریافت کند، شما و طرف مقابلتون که خواهان انتقال/دریافت ارز هستید،صرفا با ثبت یه درخواست در پست پول و ارایه مدارک شناسایی ( عکس کارت ملی/پاسپورت و شماره تلفنی که بتوانید اس ام اس های فعال سازی رو دریافت کنید) و شماره حساب بانکی ( چه در داخل و چه در خارج از کشور)، بدون نیاز به شارژ حسابهای دیگری که ذکر کردید موفق به انجام این کار خواهید شد.

1 پسندیده

پست پول دیگه کار نمیکنه؟!؟!
به شکست خورده؟؟؟

فكر ميكنم به دليل مشكلات حقوقى و سنگهايى كه توسط سيستم بانكى جلو پاى اين استارتاپ افتاد، حداقل فعلا كركره هاشون پايينه.

فک کنم الان ارزهای دیجیتال این مشکل رو حل کرده
فقط صرافی های ایرانی خیلی دندون گرد تشریف دارن

1 پسندیده

ما مشکل تبدیل و انتقال ارز را برای مبادلات ایرانیان ساکن کانادا و ایران حل کردیم.
برای آشنایی با کارمون لطفا به کانال تلگرامی ما arzook_ca
و سایتمان https://www.arzook.ca/ مراجعه نمایید