خلاصه ای از نکات مبادله شده تا اینجا:
پرسش ممکن:
چه جوری میشه ماشین تحویل گرفته شده از کارخانه ی خودروسازی، مشکلات کمتری در زمان تحویل داشته باشد؟
پاسخ مستقیم به این سوال:
- تست کننده ی محصول خارج از کارخانه توسط تسترها
- خوروسازهای جهانی با سرمایه دارهای داخلی شروع به فعالیت کنند.
پاسخ های غیرمستقیم:
- مدیران شرکتهای خوروسازی تعهد کافی به محصول خوب ندارند.
- عدم وجود رقابت
- یه خریدار انتظارش از شرکت خودروسازی چیه؟
- اگه شما مدیر ایران خودرو بودین چه راه حلی برای مشکلات کوچک موقع تحویل به کار میبردین؟
- سازمانی برای امنیت جاده ها و نگهداری از جان آدم ها برای پیگیری استانداردهای لازم خودروها
- تحقیقات زیادی روی خودرو انجام میشه، ولی از این تحقیقات استفاده نمیشه.
- هزینه ی پیاده سازی تحقیقات داخلی زیاد است برای کارخانه.
- واردات قطعات و تکنولوژی حمایت میشود.
- تست خودرو و کیفیت توی شرکت شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران انجام میشه.
- صاحب سابق ایران خودرو یکی از بزرگترین سرمایه داران جنرال موتور امریکا ست.
- استانداردهای جهانی رعایت نمیشه. و گزارش استانداردها نقص های زیادی در خودرو ها نمایش میده.
- چرا مردم ایران این قدر ماشین میخرن؟
- تکنولوژی و طراحی پژو سال هفتاد از فرانسه به ایران وارد شده و هیچ تغییری نکرده.
- دلیل پایین بودن کیفیت، پایین آوردن قیمت هاست.