احوال + پرسی پادپرسی توی روزهای نوروز چطوریه؟

توی روزهای نوروز هر کس به روشی از دوستان و آشنایان احوال+پرسی میکنه . از پیامک های تبریک سال نو و چت های مجازی گرفته تا تبریک های تلفنی و دید و بازدید عیدانه
شما کدوم روش رو برای احوال+پرسی می پسندید؟
اصلا احوال یعنی چی و چرا باید راجع بهش بپرسیم؟
محتوای احوال پرسی های شما چیه؟

296859_867
توی سالهای اخیر که خیلی از دید و بازدید ها و معاشرت با خویشاوندان محدود به نوروز میشه. وقتی کسی رو بعد از یک سال می بینید ، توی لحظات اول ذهن پرسشگرتون دنبال چی میگرده ؟
میتونید تجربه های شخصی تون رو به اشتراک بزارید و یا از دیدگاه کلی تون برای ما بگید.
منتظریم تا تعامل ها و گفتگوهای نورورزی رو از نگاه دقیق یه پادپرسی موشکافی کنیم .:wink:

دنباله ی موضوع:

چرا دید و بازدید عید برای بعضی افراد این قدر دردناکه؟

6 پسندیده

چه قدر سوال خوب! :sunglasses:

فعلا با توجه به تجربه‌های اخیر، جواب یکی از سوال‌ها رو در ذهن دارم:

دو سال پیش یه زمان قابل توجهی، حدود یه ساعت بعد از سال تحویل، تو تلگرام بودم و به پیام های تبریک پاسخ میدادم و یا برای دوستان و اشناها پیام تبریک میفرستادم. اکثرا هم پیام‌های تکراری رو فقط ارسال میکردم بدون اینکه حس یا فکری پشتش باشه! بعدش خودم هم حس پوچی میکردم و تصمیم گرفتم این روال رو متوقف کنم.

الان دو سال هست که خیلی کمتر از پیامک یا چت های تبریک سال نو استفاده میکنم و اولویتم رو گذاشتم با تبریک سال نو به شکل حضوری و یا تماس تلفنی. تو این مدل تبریک ها هم باز محتوای پیام تکراری هست: «سال نوتون مبارک» و پیام های مشابه. ولی کیفیت ارتباط از طریق ارتباط چشمی، بدنی و یا صوتی تامین میشه.

5 پسندیده

چه جالب! منم دو سال هست که این کار رو انجام نمیدم، حس ماشینی بودن بهم دست می داد و اینقدر حجم پیامکهای اینچنینی زیاد بود که حتی فرصت اینکه با دقت بخونم محتوای تبریک رو نداشتم.
جالبه که دو ساله خودم تبریک پیامکی ندادم و کسی هم زیاد این سبکی بهم تبریک نگفته :smile:

5 پسندیده

من فقط به افراد خانواده خودم بصورت حضوری تبریک گفتم و فقط تبریک خالی ! و نه سوالای حاشیه ای و خصوصی ! بعد احوالپرسی بیشتر دوست دارم طرف مقابل از خودش بگه ولی می ره مثلا از اقتصاد و سیاست و… میگه😁 پیامک از طریق شبکه های اجتماعی هم بیشتر بصورت عمومی بود و به چهار پنج نفر هم بصورت خصوصی فرستادم

6 پسندیده

من خودم دوستدارم عید بریم خونه همدیگه وتا اونجایی که وقت داشته باشم اینکار رو میکنم اما دوستان و آشنایانکه در دسترس نیستن رو پیام میفرستم اونم نه پیام طولانی رسمی .مثلا تو پیام میویسم سلام دیوونه عیدت مبارک ایشالا سال خوبی با سلامتی و غذاهای خوشمزه داشته باشی :smile:
بعد از تبریک ذهنم دنبال چیز جدیدی که در رفتار فرد شکل گرفته میگرده .ممکنه اخلاقی یا جسمی تغییر رده باشه…ولی رفتاری برام اولویته.
ولی به کسی زنگ نمیزنم نمیدونم چرا خوشم نمیاد. این تجربه های اخیرم :wink:

6 پسندیده