آخرین باری که یه کنفرانس خوب رفتین کی بود؟ چرا خوب بود؟

در ادامه ی این تجربه، راجع به دوره‌ها و کارگاه های آموزشی بد:

تو یک سال گذشته مقدار زیادی زمان و مقدار محدودی هم پول سرمایه گذاری کردم تا در کارگاه ها و همایش ها پای منبر بعضی افراد که به نظر میرسید در حوزه ی مورد علاقه یا مورد نیاز من تخصص کافی دارن، بشینم و چیز یاد بگیرم. و شاید خیلی خوب به قضیه نگاه کنم، کمتر از پنج درصد این زمان واقعا سرمایه گذاری بود، باقیش هدر رفت.

پرسش

و البته شاید من خیلی سخت گیرم! تجربه ی شما چیه؟

یکی از بهتری کارگاه‌ها، دوره‌هاو یا همایش‌های خوبی که رفتین رو تعریف کنین و بگین چه نکاتی داشت که به نظرتون باعث میشد از گذروندن زمانتون درش راضی باشین؟

کنفرانس خوب چه خصوصیاتی داره

3 پسندیده

خب این درد مشترکه. من هم هزینه کردم زیاد ولی به چیزی که میخواستم نرسیدم. فهمیدم که بیشتر هزینه ها داره صرف پذیرایی و قرتی بازی و اینا میشه که من خوشایندم نیست. اما دیدم توی همون جلسه ها خیلی ها با این پذیرایی ها خوشحال هستن.

ولی یه دو سه موردی هم بودن که رفتم، هزینه معقولی داشتن، پذیرایی انچنانی نداشتن و محتواشون برام جذاب بوده، عالی نبودن اما در سطح خوبی بودن انصافا. وقتی مقایسه میکنم تنها دلیل تفاوتشون به شخص برگزار کننده برمیگرده.میزان احساس مسئولیتش و درد مشترکی که خودش کشیده …

ولی نمیدونم چطور میشه قبل رفتن به اینطور جاها فهمید که کیفیت در چه سطحی هست؟

3 پسندیده

کانال های تلگرامی جدیدا دارن اینکارو میکنن

باید صنعت آموش دچار تحول بشه

دمو های طولانی به مردم از خودشون بدن

سال 95 همایش اخلاق در پزشکی رو رفتم که متاسفانه دیدم حضار کمی گوش میکنن ولی بقیه فقط برای گرفتن امتیازات بازاموزی اونجا هستن!! یک اقدام کاملا خلاف اخلاق!
همون سال همایش مطالعات اجتماعی سلامت رو رفتم که خیلی تجربه ی خوبی بود. مباحث مطرح شده به تاثیرات شرایط اجتماعی بر وضعیت سلامت کلان در جامعه مربوط بود. ابعادی بررسی شد که پیش از اون نمیدونستم و باعث شد با دقت بیشتری به مسائل نگاه کنم.
ضمن اینکه مهمان خارجی همایش - به زبان انگلیسی صحبت میکردند- هیچ مترجمی نداشتند و کل حضار باید از توانایی لیسنینگ خوبی برخوردار میبودند! این موضوع اولش خیلی استرس بهم داد ولی حدود 85 درصد حرفاشو فهمیدم و کلی احساس رضایت کردم!

دومین دوره این همایش هم اواخر امسال در تهران برگزار میشه.

1 پسندیده