آمار هدر رفت مواد غذایی به تفکیک منطقه جغرافیایی به چه شکلی هست؟

میزان نیازهای خودم رو اندازه نگرفتم. ولی میزان تولید مواد غذایی در جاهای مختلف دنیا در مقاله ای در فائو مربوط به سال ۲۰۱۱ در دسترس هست:

تفیسر خودم اینه که حجم تولید که مطمئنا به حجم مصرف وابسته‌س، بیشتر به منابع در دسترس بستگی داره.

دنباله‌ی موضوع چه جور مواد غذایی و کجا؟

7 پسندیده

آمارهای جهانی نشون میده:

30 درصد غلات

20 درصد لبنیات

35 درصد ماهی و غذاهای دریایی

45 درصد میوه و سبزی جات

20 درصد گوشت

20 درصد دانه های روغنی و حبوبات

45 درصد ریشه ها

دورریز میشن. داخل لینک ها می تونید چند آمار دیگه رو هم ببینید شامل:

1- تفکیک دورریز این مواد در هر منطقه از دنیا

2- اینکه در هر مرحله از بهره برداری شامل: عمل آوردن در زمین کشاورزی، حمل و نقل، آماده سازی، توزیع و مصرف چه مقدار از هر محصول دور ریخته میشه.

4 پسندیده

این نوع نمایش فائو خیلی خوب بود :slight_smile: و لذت بردم. دارم فکر میکنم اگه فقط بخوایم امار ایران/اسیای جنوبی رو بکشیم بیرون چه شکلی میشه کشیدش بیرون و به نمایشش در اورد.

کاش فقط درصد نگفته بود و حجم ها رو هم گفته بود :unamused:

1 پسندیده

اتفاقا وزارت جهاد کشاورزی هر سال تمامی اطلاعات مربوط به کشاورزی رو در غالب امارنامه ارائه میده که کوچیکترین نکات مربوط به وضعیتهای ایرانی توش هست. منتها اماری که ارائه داده خیلی عددیه و جنبه شماتیکش خیلی خیلی پایینه :tired_face: و فهمیدن اینکه چی به چیه یه خورده سخته. ( اصلا باید همین موضوع رو از وزارت جهاد کشاورزی بخواهیم که چرا امار مواد غذایی و ضایعاتش به نحوی ملموس برای مردم نیست)


تمام هدف من از این بحث همین بود که ماها امارمون رو ارائه بدیم تا بشه دیتاها و اعداد برامون ملموس بشه . شاید این موضوع باعث به فکر افتادن مردم بشه.


پیشنهاد ما چه اماری از میزان مصرف هر یک از مواد غذایی و میزان اتلافشون به صورت درصدی داریم و ایا این میتونه به کاهش اتلاف مواد غذایی کمک کنه یا خیر ؟ اگه جوابتون بله هست چطور میشه این رو طوری نشون داد که برای مردم حساسیت برانگیز باشه

3 پسندیده