آیا تا حالا تجربه ای از کار داوطلبانه بین المللی توی حوزه کامپیوتر داشتین؟

خیلی از مراکز هستند که کار هاشون رو برون سپاری می کنن، بعضی از این مراکز پول کافی هم ندارن و با دادن انگیزه های مختلف سعی می کنن که کارشون به صورت داوطلبانه انجام بشه (مثلن خیریه ها).

یکی از راه هایی که یه نفر میتونه برای خودش اعتبار اجتماعی بدست بیاره، انجام دادن همین کارهای داوطلبانه هستن (حتمن دیدین توی فیلم های مختلف از جامعه غرب).

خب، حالا مثلن من که حضور ندارم اونجا، و دوست دارم درگیر یه کار جدی بشم، توی حوزه فناوری اطلاعات کلی کار هست که میشه از راه دور انجام داد، تا حالا تجربه ای در این زمینه داشتین؟ مثلن یه سایت برای یه خیریه توی یه کشور دیگه طراحی کنین؟ یا از این دست!

دنباله‌ی موضوع چه تجربه‌هایی از فعالیت‌های پیشاهنگی و کار داوطلبی داشتین؟

5 پسندیده
  1. یکی از بزرگترین برنامه‌های کار داوطلبی (با حقوق) برنامه‌ی داوطلبان سازمان ملل هست که بر اساس تقاضای افراد داوطلب هم پیش میره. شما به راحتی میتونید فرمی که برای این منظور در سایت قرار داره رو پر کنین تا بسته به مورد با شما تماس بگیرن. در ضمن دورکاری (کار آنلاین) هم دارن.

    اگه به سایت سر بزنین، مشاهده میکنین که بر اساس اهداف و دغدغه‌هایی که براتون مهمه و موقعیت مکانی میتونین کارهای داوطلبی موجود رو مشاهده کنین. مثلا نقشه‌ی زیر کارهای موجود در حوزه تغییرات اقلیمی رو نشون میدهک

    شرایطش نسبتا ساده‌س: بالای ۲۵ سال سن، مدرک دانشگاهی لیسانس یا دیپلم فنی، دو سال تجربه‌ی کاری مرتبط و تسلط به یکی از سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی.

  2. مرکز دیگری که کار داوطلبی ارائه میده، IESC یا International Executive Service Corps هست که بر اساس نیاز شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی در مناطق محروم کارها رو لیست میکنه. هدفش رشد اقتصادی پایدار هست. پروژه‌های آی تی هم داره.

    لیست پروژه‌های موجود IESC رو میتونین دراین لینک مشاهده کنین.

  3. جای دیگه Moving World هست که بیشتر یه پلت فرم برای ارتباط افراد متخصص و کارهای داوطلبی هست. فیلترهای خوبی بسته به موضوع کار داوطلبی در این پلت فرم وجود داره که کار پیدا کردن پروژه رو راحت‌تر میکنه. مثلا برای طراحی سایت و پروژه های انگلیسی زبان لیست زیر موجود هست:

5 پسندیده

کشور دیگه نه ولی شهر دیگه بله داشتم
ولی به دلیل مسایل پشتیبانی سایت مورد نظر از دست رس خارج شد.

تجربه ثابت کرده پشتیبانی از خود عمل مهم تره.