چه تجربه‌هایی از فعالیت‌های پیشاهنگی و کار داوطلبی داشتین؟

کار داوطلبی سبکی از فعالیت بشردوستانه هست که برای افزایش رفاه اجتماعی،‌ بهبود کیفیت زندگی و در ضمن ایجاد توانمندی‌های شخصی و رشد ارتباطات افراد در جوامع مختلف انجام میشه.

این نوع کار معمولا منفعت مالی نداره و در عوض احساس ارزشمند بودن و احترام را در فرد به وجود میاره.

چه تجربه‌هایی در کار داوطلبی داشتین؟ چه سختی‌هایی داشته؟ چه فایده‌هایی برای شما داشته؟

گروه پیشاهنگی و فعالیت داوطلبانه

6 پسندیده

من برای کار داوطلبانه در اقامتگاه بومگردی بیشاپور در کازرون رفتم. حدود دوهفته قبلش داشتم فکر می‌کردم ممکنه یه روز بتونم غار شاپور رو ببینم؟
و وقتی آگهی کار داوطلبانه در اقامتگاه رو دیدم، سریع نام‌نویسی کردم تا جا نمونم. در اونجا چندتا از بچه‌های دیگه بودن. دونفر از اصفهان، و ما ۵ نفر از شیراز. در این بین دوستان خیلی عالی پیدا کردم. دوستانی که از بهترین‌های شیراز و اصفهان بودند.
کار اقامتگاه بیشتر بنایی بود و بندکشی دیوارها. من بنایی رو بلد نبودم، اما کارگری رو خوب بلد بودم. من می‌رفتم سنگ‌های رودخانه رو پیدا میکردم و با فرغون و دست میاوردم. خیلی خوشحال بودم که کاری رو انجام میدادم که احتمالاً برای دیگران سخت بود. اما در کنار اون ترجیح می‌دادم مثلاً آوردن سنگ رو با یک ماشین انجام بدیم و من به جاش بلد باشم دیوارچینی کنم.
راستی در اونجا خیلی بهمون خوش گذشت. با اینکه اهل عرفان نیستم، ولی موسیقی‌های سنتی بسیار جالبی در اونجا نواخته شد که با فرهنگ ایران بیشتر آشنا شدم و یک روز هم به غار شاپور رفتیم و یکی از بهترین تجربه‌های زندگیم غار شاپور بود که حدود ۶ ساعت در غار به همراه راهنمای محلی متخصص، ساسان گشتیم.

در آخر وقتی همه داشتند می‌رفتند من و یکی از بچه‌ها سایتی رو برای اقامتگاه ساختیم تا بتونیم این اقامتگاه رو در سایت جهانی اقامتگاهها ثبت کنیم.

در کل بهترین تجربیاتم، خوردن غذاهای جدید، آشنا شدن با آدم‌های فوق‌العاده جالب، مثل مسئول اقامتگاه، دختربچه فوق‌العاده باهوش و شیرین‌زبون، آشنایی با گروه‌های فرهنگی قوی کازرون، بازدید از غار شاپور، دوستان عالی، دوستانی که امروز با هم همکار استارتاپی هستیم و بهترین کارهامون رو با هم انجام می‌دیم.

در کل تجربه عالی بود.