آیا جایگزین داخلی برای یوتیوب وجود داره؟

دنباله‌ی موضوع مقایسه صنعت آموزش در ایران و دنیا:‌ کدوم پایدارتر هست؟:

همونطور که می دونید، یکی از عمده ترین موارد استفاده یوتیوب، خودفراگیری و آموزش های رایگان است، که متاسفانه در ایران فیلتر شده.
فقط یک برنامه سراغ دارم که شبیه یوتیوب، در ایران بطور تخصصی برای انتشار ویدئو وجود دارند: آپارات.

  • آیا برنامه مشابه دیگری هم وجود داره؟
  • آیا این برنامه ها می تونن به اندازه یوتیوب قابل اعتماد باشند که بتوان برای تبدیل اونها به شبکه ای ایرانی برای آموزش های رایگان در تمام زمینه ها (یک یوتیوب ایرانی)، برنامه ریزی و سرمایه گذاری کرد؟
5 پسندیده

www.dideo.ir
دیدئو امکان دسترسی به یوتیوب رو میده

4 پسندیده
  • منظورتون اینه که افراد فارسی‌زبان ویدیوهای آموزشی پر کنن و در فضایی مشابه یوتیوب در دسترس قرار بدن؟

    وبیاد مثلا تا یه مدتی این کار رو میکرد. ولی کیفیت آموزش هایی که درش قرار میگرفت بالا نبود (کیفیت خود آموزش منظورمه و نه کیفیت ویدیو). یعنی اکثر ویدیوهای آموزشی مشابه کارگاه‌های آموزشی بود که این روزها برگزار میشه!

  • اگه منظورتون این هست که دسترسی به ویدیوهای روی یوتیوب نداریم، همون طور که دوستمون گفتن ابزاری مثل دیدئو و یا دانلودچی‌باشی برای دسترسی به ویدیوهای یوتیوب هستن.

  • اپارات رو هم که داریم.

ولی نکته اینه که در ایران دو تا چی رو کم داریم که باعث میشه تولید محتوای آموزشی از جنس ویدیو مون کم باشه: ۱. استفاده مون از تکنولوژی‌ برای ضبط ویدیوهای آموزشی ضعیفه (نیاز به آموزش در این زمینه داریم، ما حتی یه داکیومنت ساده آموزش کار با ابزار پادپرس رو میخواستیم در قالب ویدیو بسازیم کم آوردیم و خروجی چیز خوبی نبود و متن مناسب‌تر به نظر میرسید). ۲. دلیلی برای ساخت آموزش‌های رایگان نداریم.

3 پسندیده

یکی از کمبود‌هایی که آپارات نسبت به یوتیوب داره، میزان توجه اون به تولید کننده‌های محتواشه، چه از نظر آموزشی و چه از نظر مالی.
در ضمن شما اگر دنبال آموزش‌های رایگان در حوزه کامپیوتر و برنامه نویسی یا در کل نرم‌افزار هستید می‌تونید به سایت GoToClass سر بزنید که تموم آموزش‌هاش فارسیه و تنها در صورت درخواست مدرک ازتون پول می‌گیره، اگر مدرک نخواین رایگانه.

2 پسندیده