آیا پادپرس فضای مناسبی برای مستندسازی تجربیات است؟

فکر میکنم جای موضوع کشاورزی در خانه در پادپرس نبوده باشه و با اجازه تون منتقلش میکنم به وبلاگ شخصی م.

چون به نظرم رسید که پادپرس جایی برای پرسش و پاسخ! یه چیزی شبیه اتاق‌های فکر نه یادداشت کردن تجربه های شخصی.

به نظر شما ثبت تجربیات روزانه و مستندسازی اون ها در یک فضای پرسش و پاسخ اثربخشی داره؟

دنباله‌ی موضوع آیا پادپرس محل مناسبی برای بیان پرسش‌های شماست؟

4 پسندیده

تاپیک به نسبت جالبیه. چرا فکر میکنین جای اون اینجا نیست؟ اشتراک تجربه بسیار مفیدی هست. اتفاقا من داشتم فکر میکردم که چطور میشه ارائه این تجربه رو مفیدتر کرد.

من حس کردم یک حس دلخوری در تصمیم هست ولی اتاق تجربه‌ها دقیقا برای اشتراک تجربه‌ها در پادپُرس هست.

2 پسندیده

اگر اجازه بدین واژه سردرگمی رو با دلخوری جایگزین کنم. یک جاهایی برایم سوال پیش اومد، سامانه ای که به منظور پرسش و پاسخ و مشاوره گروهی راه‌اندازی شده، درج یادداشت (به جای درج سوال و پرسش) کار درستی‌ه یا خیر؟!

2 پسندیده

من خودم تلاش کردم که این دیدگاه به افراد تلقی بشه که پادپرس یه محیط با یک کارکرد اصلی هست ولی در کنار اون کارهای دیگه‌ای هم قابل انجامه بخصوص اگر به کارکرد اصلی کمک کنه. کارکرد اصلی پادپرس پرسشهای خوب هست که هم میتونه ناشی از تجربه باشه و هم میتنه ناشی از خلاقیت.

ثبت یادداشت مبتنی بر تجربه، به نظرم بسیار به این مطلب کمک میکنه و یک منبع غنی هست برای این فرآیند اصلی. نکته خیلی ساده‌، خودِ تجربه در عمل جوابی به یک سئوال هست که مستقیم آورده شده، یک سئوال یا کنجکاوی ذهنی منجر به اون شده. از طرفی، تجربه میتونه به سئوال منجر بشه، این سئوال میتونه به خلاقیت و بهبود منجر بشه و در کنار هم پیش برن.

از این لحاظ، فکر میکنم روشنتر باشه که یادداشت شخصی مفید برای محیط، یادداشتی از تجربیات عملی، ذهنی و اجتماعی هست و شاید یادداشتهایی غیر از این در راستای عملکرد اصلی نباشه.

2 پسندیده

یه سوال کوچک برای درک بهتر حس و خواسته‌ی شما به عنوان یکی از پادپرسیا: وقتی یادداشت رو برای بار اول تو پادپرس ثبت میکردین (منظورم موضوع اول در تاپیک کشاورزی در منزل هست)، انتظار چطور بازخورد یا تعاملی از سمت محیط و دیگران داشتین؟

1 پسندیده

من هم گاهی برام سنت بود مطلبی که می‌خواستم اشتراک بگذارم. مثل معرفی بازی colobot برام سخت بود که در قالب پرسش مطرحش کنم. نهایتاً آخرش زیرش نوشتم سوالی اگر داشتید بپرسید. در حقیقت دوست داشتم کسانی رو در پادپرس پیدا کنم که به این بازی علاقه دارند و راجع بهش بحث کنیم یا نظر بدیم.
ولی در کل به نظر من موضوع جالبی مطرح کردید.

2 پسندیده