ادامه کارابتکار جمعی برای ترویج استفاده از مترو با هدف کاهش آلودگی هوا

تجربه به ثمر رسوندن یک ایده حتی در حد یک پرتوتایپ مهم‌ترین خروجی فعالیت گروهی دیروز بود.

اما اگر از خروجی واقعی و کاری که باید در ادامه انجام بشه بگم، ابتدا باید با مفهوم PIS = Passenger Information System یا سامانه اطلاعات مسافر آشنا بشیم. این سامانه چیزیه شبیه به ایده ما، و شبیه به ایده‌ای که بخشی از کار گروه اتوبوس بود. اینجا می‌تونید باهاش بیشتر آشنا بشید. اما به طور خلاصه سامانه‌ای جامعه، که عموم وظیفه‌ش اطلاع‌رسانی مکان و زمان‌بندی وسایل نقلیه عمومی برای اطلاع مسافر یا سیستم‌های کنترلیه. خب تا اینجای کار شاید ربطی به ما نداشته باشه. اما این بستر، می‌تونه مبنای خوبی برای کار ما باشه.

خب همون‌طور که حتما می‌دونید این سامانه به یه شکل‌هایی توی مترو وجود داره، اول که توی ایستگاه‌ها نمایشگری وجود داره که نشون میده قطار چقدر با اینجا فاصله داره (البته بدون اعلام زمان) و داخل قطار هم نمایشگری وجود داره که اصولا اطلاعات مفیدی نداره ولی به هر حال احتمال زیاد از همین بستر برای نمایش ویدیو استفاده می‌کنه.

قدم بعدی ما اینه، چقدر امکان استفاده از این بستر هست؟‌چقدر بستر پیاده شده در متروی تهران پیشرفته‌ست و پهنای باند مناسب رو در اختیار میده؟ آیا اصلا نکنه که همچین کارهایی داره انجام میشه؟ و …

برای پاسخ به همه این سوال‌ها و سوالهای دیگه ما به یه ارتباط توی متروی تهران نیازمندیم، و یه کمک از یه نفر متخصص که توی این حوزه دانشی داشته باشه.

4 پسندیده

چه کارهایی؟

پهنای باند برای چه کاری؟ داخل ایستگاه یا داخل خود قطار؟

کمی توضیح لطفا، :pray: :slight_smile:

2 پسندیده

توسعه همچین نرم‌افزاری
چون سخت‌افزارش به خصوص تو حوزه قطارهای بین شهری در حال توسعه‌است. و بخشی از سخت افزار هم همونطور که بالا گفتم توی مترو وجود داره.

داخل قطار، برای اینکه بتونیم یه ماژول WiFi روش سوار کنیم، یا از خود ارتباط اینترنتی‌ش استفاده کنیم و اطلاعات و محتوامون رو به روز کنیم

2 پسندیده

بعضی از اپراتور ها، بعضی از خدمات اینترنتی رو به صورت رایگان به کاربرانشون ارائه میدن.مثلا اگه با اینترنت سیمکارتت بری و از نرم افزار X استفاده کنی یا بری توی سایت Y، از اعتبارت کم نمیشه یا خیلی کم، کم میشه.
الان بعضی از اپراتور ها توی مترو اینترنت دارن و سرعت اینترنتشون خوبه.
برای شروع یه همچین برنامه ای به نظرم بهتره در فاز اول از همون اینترنت داخل مترو استفاده کرد و مثلا با اپراتور X صحبت بشه که اگه کسی از اینترنت مترو به سرور ما متصل شد به خاطر این اتصال هزینه ازش نگیره.(فک کنم پرداخت هزینه به اپراتور به خاطر کم نکردن هزینه از کاربران داخل مترو به صرفه تر از ایجاد زیر ساخت سخت افزاری مورد نیازش باشه.)

1 پسندیده